بنادر قایق‌های تفریحی و ناوهای کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
بنادر قایق‌های تفریحی و ناوهای کوش آداسی

کوش آداسی با داشتن سواحل منحصر به فرد و موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد این روزها به یکی از شهرهای گردشگری تور ترکیه تبدیل شده است. به طوری که تفریحات دریایی یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌ها در این شهر ساحلی محسوب می‌شود. همین موضوع سبب شده تا تعداد بسیار زیادی کشتی‌های تفریحی و قایق‌های گردشگری در شهر کوش آداسی و بنادر آن پهلو بگیرند. اگر شما نیز قصد سفر با تور کوش آداسی و تفریح در سواحل دریای اژه را در سر دارید مطالب این مقاله می‌تواند برای آشنایی با بنادر قایق‌های تفریحی و ناوهای کوش آداسی مفید باشد. همراه ما باشید تا با بهترین مکان‌ها برای استفاده از کشتی‌های تفریحی در این شهر ساحلی ترکیه آشنا شوید.

 

بنادر قایق‌های تفریحی کوش آداسی

شهر کوش آداسی و بنادر آن از جمله مکان‌های مناسب برای استفاده از کشتی‌های تفریحی در طول سفر به آن است. چرا که شهر کوش آداسی با قرار گرفتن در خط ساحلی دریای اژه توانسته موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی را در بین سایر شهرهای ترکیه به دست آورد. به طور کلی در شهر کوش آداسی دو اسکله معروف برای استفاده از کشتی‌های تفریحی و توریستی و یک بندر برای سوار شدن به قایق‌های تفریحی وجود دارد. در این بندر می‌توان بالغ بر ۶۰۰ قایق را مشاهده کرد. در تمامی روزهای سال قایق‌ها در این بندر پهلو گرفته و آماده استفاده از طرف توریست‌ها هستند. اما بهترین فصل از نظر شرایط آب و هوایی برای داشتن سفری دریایی با قایق‌ها بهار و تابستان است.

از ابتدای ماه آوریل تا هفته سوم ماه اکتبر قایق‌های قرار گرفته در بندر کوش آداسی به صورت روزانه به سمت جزیره یونانی ساموس حرکت می‌کنند. با فرا رسیدن فصل زمستان قایق‌ها به صورت چارتری شروع به جابه‌جایی مسافر می‌کنند. علاوه بر آن توریست‌ها می‌توانند از تورهای آبی سرگرم‌کننده‌ای که در محدوده بندر کوش آداسی توسط قایق‌ها برگزار می‌شوند استفاده کنند.

 

اهمیت بنادر قایق‌های تفریحی کوش آداسی

طبق آمارهای به دست آمده بنادر قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی در کوش آداسی تاثیر مثبت بسیار زیادی در میزان درآمد آن دارند. چرا که کشتی‌های تفریحی از طرف توریست‌های داخلی و همچنین خارجی مورد توجه بسیاری از مسافران بوده است. به صورت تقریبی می‌توان گفت در طول سال حدود ۵۰ هزار ناو کشتی در بنادر کوش آداسی جا به جا می‌شوند. به همین دلیل مسئولان و مدیران کوش آداسی نیز بودجه بسیاری برای بخش بنادر اختصاص داده و علاوه بر چشم‌اندازهای طبیعی می‌توان از خدمات لوکس و تفریحات متنوع ارائه شده در این بخش لذت برد. به جرات می توان گفت بندر کوش آداسی به دلیل داشتن سواحل شنی و دریای فیروزه‌ای یکی از جذاب‌ترین بنادر دنیا محسوب می‌شود.

 

گردشی یک روزه از مقصد کوش آداسی

 

تاریخچه بنادر قایق‌های تفریحی کوش آداسی

همان طور که گفته شد در شهر کوش آداسی فقط یک بندر به عنوان بندر قایق‌های تفریحی فعالیت می‌کند. این مکان با داشتن موقعیتی عالی اتصال خوبی را با بخش شمالی اروپا ایجاد کرده است. به طوری که روزانه سفرهایی طبق برنامه به سمت سواحل یونان صورت می‌گیرند. اولین بار در سال ۱۹۷۰ شهر ساحلی کوش آداسی توانسته توجه افراد زیادی را به سمت خود جلب کند. در ادامه این سال‌ها روستای کوش آداسی به شهری کوچک و دیدنی تبدیل شد که تفریحات آبی و اسکله‌های آن بیشتر از هر چیزی توجه توریست‌ها را به خود جلب می‌کردند. به مرور زمان و به برکت وجود دریای اژه صنعت گردشگری و تجارت در این شهر رونق گرفت و امروزه به یکی از بهترین شهرهای توریستی ترکیه تبدیل شده است.

 

بازدید از بهترین غارهای کوش آداسی

 

امکانات کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی بنادر کوش آداسی

کشتی‌های تفریحی که در بنادر کوش آداسی قرار گرفته‌اند یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای گذراندن یک روز فوق‌العاده در طول سفر محسوب می‌شوند. این کشتی‌ها بهانه خوبی برای افزایش هیجان در طول سفر به کوش آداسی هستند. چرا که می‌توان به کمک آن‌ها از پامو کاله در نزدیکی کوش آداسی، جزایر پرنس، میلتوس و دیدیمیا نیز دیدن کنند. از جمله امکانات سفر با کشتی‌های تفریحی کوش آداسی می‌توان به تفریحاتی مثل حمام آفتاب، شنا در آب‌های زلال، نوشیدن و خوردن انواع غذاهای لذیذ دریایی و ترکی در محیطی شاد به همراه موسیقی اشاره کرد. ناگفته نماند که برای استفاده از این کشتی‌ها و امکانات آن‌ها قبل از ورود باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت شود. با توجه به کیفیت امکانات و برنامه‌های برگزار شده در آن‌ها در طول سفر هزینه‌های می‌تواند متفاوت باشد.

۰۵ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران