گذراندن روز عاشقانه ولنتاین در ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
گذراندن روز عاشقانه ولنتاین در ایروان

ایروان شهری زیبا و قدیمی داستان‌های زیادی برای گفتن دارد. آثار تاریخی این شهر، تاریخ غنی آن را نشان می‌دهد که به همراه طبیعت بکر آن، گردشگران زیادی را با تور ارمنستان به این سرزمین روانه می‌کند. این شهر مقصد بسیار خوبی برای سپری کردن تعطیلات و روزهای خاص همچون ولنتاین است. شما با برنامه‌ریزی مخصوص برای روزهای سفر خود به همراه عشق زندگیتان، می‌توانید از مناظر کوه‌های آرارات، رستوران‌ها، هتل‌ها و فضاهای رمانتیک لذت ببرید.

 

ولنتاین در ایروان

افراد بسیاری، هر ساله روز ولنتاین را به عنوان یک روز خاص و نمادین برای عشق در ۱۴ فوریه جشن می‌گیرند. حال اینکه ارمنی‌ها نیز مانند ایرانی‌ها، این جشن را دو بار در سال برگزار می‌کنند. به این صورت که در ایران جشن سپندارمزگان را داریم و در ارمنستان، روز سنت سارگیس با تاریخچه‌ای قدیمی به عنوان روز عشق شناخته شده و جشن گرفته می‌شود. در واقع بیشتر جوانان ارمنی علاوه بر برگزاری این سنت ملی، روز ولنتاین را نیز با شور و شوق به هم تبریک می‌گویند.

 

سفری زمستانی و جادویی به ایروان

افسانه‌های عشق

افسانه سنت سارگیس Sargis می‌گوید: پس از شکست دشمنان گروهی از سربازان به رهبری سارگیس به خانه بازگشتند. از آنها برای شرکت در جشنی در کاخ سلطنتی دعوت شد. امپراطور که دل خوشی از مسیحیان نداشت، از چهل دختر جوان خواست تا وقتی سربازان به خواب می‌روند، آنها را بکشند. همه آنها به جز یک نفر که مجذوب زیبایی سارگیس شده بود، این کار را انجام دادند اما آن دختر به جای کشتن سارگیس، او را بوسید و از شهر فرار کردند. به همین دلیل سنت سارگیس نام گرفته است که حامی عشق است.
افسانه ولنتاین را نیز اینطور می گویند: یک اسقف به نام ترن، به جوان‌های عاشق کمک می‌کرد تا اعتراف نامه‌ای عاشقانه بنویسند تا اینکه روزی امپراتور روم عاشق شدن و ازدواج سربازان شاهنشاهی را ممنوع کرد. اما والنتین به طور مخفیانه با سربازی ازدواج کرد. به همین مناسبت در روز ولنتاین خیابان‌ها با سوغاتی‌هایی زیبا و رنگی و قلب شکل تزئین می‌شود و فرصت خوبی برای گردشگران عاشق است تا در یکی از رستوران‌ها، کافه‌ها یا هتل‌های شهر عشق خود را به یکدیگر ابراز کنند.

 

قوانین جالب کشور ارمنستان قبل از سفر

رستوران‌ها و کافه‌های ایروان

رستوران‌ها و کافه‌ها همیشه مکان خوبی برای ابراز علاقه بین دو فرد بوده است. در ایروان نیز فضاهای باز و بسته مختلفی، با منوهای متنوع می‌توانید برای حرف زدن، گذران وقت، نوشیدن و سفارش یک غذای فوق‌العاده ایتالیایی، یونانی، اسپانیایی یا آسیایی وجود دارد. به طور مثال بهترین رستوران‌های ایروان مانند: لابهرم، لاپیزا، ژوره و شکولادنیتسا تا دیر وقت باز هستند، موسیقی زنده دارند و می‌توانند مکان خوبی برای شب‌نشینی شما باشند. اگر به دنبال غذایی با طعم جدید و متقاوت و ساختن شبی خاص برای همسر خود هستید، می‌توانید غذای قفقازی را در گناتسوالا امتحان کنید و یا برای سفارش غذای ایتالیایی به آی‌لئونی بروید. اما اگر طرفدار غذای اصیل ارمنستان هستید، رستوران اولد ایروان Old Erivan، گزینه خوبی برای امتحان کردن کباب دلمه و ماهی قزل آلای ارمنی خواهد بود. این رستوران اتاق‌های زیبایی دارد که نمایانگر فرهنگ ارمنی است و به هنگام خوردن غذا، موسیقی سنتی اجرا می‌شود.

اگر قصد دارید در یک رستوران شیک غذای خوشمزه میل کنید، Kovkas Tavern یا قصر قفقاز، رستورانی است بهترین غذاهای قفقازی، کنیاک و شراب را برای شما سرو می‌کند. فضای داخلی این مکان به مانند قرن نوزدهم طراحی شده و شب‌ها موسیقی سنتی نواخته می‌شود تا به خوبی پذیرای مهمانان و گردشگران این شهر باشد. علاوه بر این، اگر علاقه‌مند به طبیعت هستید و از شنیدن صدای رودخانه آرامش را به عشق خود هدیه می‌دهید، رستوران زیبای هراشالیک نیز گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود.
بهترین مکان در ایروان برای شنیدن موسیقی جاز به همراه سفارش غذا و نوشیدنی رستوران Malkhas Jazz است که برای چنین روز خاصی حتما باید از قبل میز رزرو کنید. شما در این جا می‌توانید یکی از بهترین استیک‌ها و کوکتل‌ها را امتحان کنید. رستوران در خیابان پوشکین واقع شده است و برای رزرو می‌توانید با شماره 37410535350+ تماس بگیرید.

 

هتل‌های ایروان

هتل‌ یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در کیفیت سفر شما ایفا می‌کند. اتاقی که رزرو می‌کنید و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد و به گونه‌ای که راحتی شما تامین می‌شود، در این روز مهم، اهمیت بالایی خواهد داشت. به عنوان مثال می‌توان بهترین هتل‌های ارمنستان مانند: هتل‌های پاناروما ریزورت، ریپوبلیکا، دِ آلکساندر و اوپرا سوئیت را در مرکز شهر ایروان و هتل آنی پلازا، حیات پالاس، نورث اَونیو، ایمپریال پالاس و نشنال هتل، را به عنوان هتل‌های محبوبت در این شهر معرفی کرد.

تاکسی سرویس ولنتاین

در ایروان خدمات تاکسی برای افراد در نظر گرفته شده است که شرکت را به اسم ولنتاین نام‌گذاری کرده‌اند و اطلاعات تماس آن به صورت زیر است:
آدرس:
Armenia, Yerevan, Tserentsi St., 7a Building
روزهای سرویس‌دهی این شرکت تاکسیرانی هر روز هفته به صورت ۲۴ ساعته است.
شماره‌های تماس ثابت:
+374-10-774777, +374-10-773777 ,

 

توصیه‌های ضروری در سفر به ارمنستان

۲۱ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران