تئاتر شگفت‌انگیز گابریادزه تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
تئاتر شگفت‌انگیز گابریادزه تفلیس

شهر تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان همواره مورد توجه اغلب گردشگران واقع شده است. چرا که این شهر قدیمی با داشتن بناهای تاریخی و فرهنگی بسیار زیاد مهد تمدن و تاریخ در گرجستان محسوب می‌شود. به خصوص فاصله نزدیک آن به کشور ایران سبب شده تا سالانه توریست‌های بسیاری تور تفلیس را به عنوان برنامه سفر خود انتخاب کنند. یکی از بناهای تاریخی که بازدید از آن به تمامی گردشگران تفلیس توصیه می‌شود تئاتر گابریادزه است. اگر فکر می‌کنید ایده بازدید از این مکان در سفر شما به گرجستان می‌تواند فکر خوبی باشد در این مقاله همراه ما باشید تا با جزئیات این مکان تاریخی بیشتر آشنا شوید.

 

معرفی تئاتر گابریادزه تفلیس (Gabriadze Theatre)

تئاتر گابریادزه با داشتن بنایی قدیمی و سبک معماری منحصر به فرد خود توانسته به نقطه عطفی در شهر تفلیس برای توریست‌ها تبدیل شود. این مکان نه تنها در کشور گرجستان بلکه در سرتاسر دنیا دارای شهرت بسیار زیادی است. به طوری که خیلی‌ها از آن به عنوان نمایی از بهشت در یک ساختمان عجیب یاد می‌کنند. چرا که هر روز در گوشه‌ای از این بنا نمایشی جذاب با عروسک‌هایی که لباس‌های پریان را پوشیده‌اند اجرا می‌شود. این نمایش‌ها به گونه‌ای هستند که تصور می‌کنید به بهشت وارد شده و در حال تماشای پریان هستید. با رفتن به این مکان علاوه بر مشاهده سبک معماری و تاریخی آن می‌توانید از انواع عروسک‌های بهشتی و شیاطین جهنمی نیز دیدن کنید.

 

۶ کافه‌ دنج و آرامش‌بخش در تفلیس

سبک معماری تئاتر گابریادزه تفلیس 

آنچه بیشتر از هر چیزی سبب جذابیت تئاتر گابریادزه می‌شود سبک معماری منحصر به فرد و عجیب و غریب آن است. به طوری که وجب به وجب آن می‌تواند برای بازدید افراد جذابیت‌های بسیاری داشته باشد. بنای کلی تئاتر از آجر ساخته شده و مکانی برای به نمایش گذاشتن عروسک‌های متفاوت و خاص برای اجرای تئاترهای عروسکی در آن تعبیه گشته است. اگر از بیرون به ساختمان نگاه کنید حس و حالی شبیه به تماشای بناهای غرب وحشی و فیلم‌های وسترن به سراغ شما خواهد آمد. این ساختمان در دو طبقه ساخته شده و در مجاورت برج ساعت تفلیس قرار دارد.

همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد سالن تئاتر مهم‌ترین سالن این مجموعه بوده و حال و هوای متفاوت دارد. ناگفته نماند که وسعت این ساختمان چندان زیاد نبوده و در چند دقیقه می‌توان گشتی در تمامی بخش‌های آن زد. این ساختمان سبب شده امروزه خیابانی که بنا در آن قرار دارد به یکی از پررونق‌ترین خیابان‌های تفلیس تبدیل شود. به همین دلیل علاقه مندان به بازدید می‌توانند خیلی راحت و به کمک وسایل حمل و نقل عمومی تفلیس به آن دسترسی داشته باشند.

تاریخچه تئاتر گابریادزه تفلیس

تئاتر گابریادزه نام خود را از یکی از معروف‌ترین هنرمندان بین‌المللی به نام Rezo Gabriadze  گرفته است. این شخص در حوزه‌های نویسندگی و کارگردانی فعالیت کرده و موفق به دریافت جوایز متعدد بسیاری در همین حوزه‌ها شده است. او برای اولین بار در سال ۱۹۸۱ اقدام به تاسیس این مکان کرد. به دنبال آن در سال ۲۰۱۲ بنای مربوط به برج ساعت که در همین مکان قرار دارد تکمیل شد و ساختمان تئاتر گابریادزه نمای جذاب‌تر و متفاوتی به خود گرفت. نکته جالب توجه اینجاست که در تمامی ایام هفته در یک ساعت مشخص دریچه‌ای که در برج ساعت تعبیه گردیده باز شده و نمایش موزیکال دیدنی از عروسک‌ها اجرا می‌شود.

عواملی مثل سبک معماری منحصر به فرد، نمایش‌های اجرا شده در آن و اهمیت فرهنگی این بنا سبب شده تا تئاتر گابریادزه به یکی از نقاط عطف‌ دیدنی در تفلیس تبدیل گردد. این بنا فقط به عنوان تئاتر و بنایی تاریخی برای بازدید توریست‌ها کاربرد نداشته و چندین کافی شاپ فوق‌العاده نیز در آن تاسیس شده است. به طوری که علاقه‌مندان می‌توانند مدتی در این کافه‌ها نشسته و خستگی خود را با خوردن نوشیدنی مورد علاقه خود در کنند. این ساختمان بی‌نظیر توسط شخص رزو گابریادزه و طبق استانداردهای جهانی برای نمایش تئاتر طراحی شده است. از جمله معروف‌ترین نمایش‌های اجرا شده در این مکان می‌توان به پاییز بهار من، استالینگراد، رامونا و الماس مارشال دو فانت اشاره کرد.

 

بهترین هتل‌های شهر قدیمی تفلیس

طریقه دسترسی به تئاتر گابریادزه تفلیس

تئاتر گابریادزه با قرار گرفتن در کنار برج ساعت که یکی از معروف‌ترین برج‌های شهر تفلیس است خود به مکانی کاملا شناخته شده تبدیل شده است. به طوری که امکان ندارد شخصی را در تفلیس پیدا کنید که از آدرس دستیابی به آن خبر نداشته باشد. از طرفی دیگر توریست‌های تور گرجستان می‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس برای دسترسی سریع و آسان به این مکان استفاده کنند. مدت زمان پیشنهادی که برای بازدید از این مکان باید در نظر گرفت در حدود ۱ ساعت بوده و بعد از تهیه بلیط ورودی از باجه کنار در ورودی می‌توان وارد آن شده و با تماشای تئاتر گابریادزه پرداخت.

۱۵ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران