سفر به ارمنستان و مدیریت هزینه‌ها ۲۰۲۱

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
سفر به ارمنستان و مدیریت هزینه‌ها ۲۰۲۱

این کشور کوهستانی که بین اروپا و آسیا واقع شده آخرین مقصد کوله گردان دنیا برای سفری مقرون به صرفه است. با وجود قله‌های کوهستانی برفی آن در منطقه قفقاز گرفته تا تعداد زیادی صومعه محافظت شده قرون وسطایی، بازدید از ارمنستان متاسفانه در اغلب موارد در لیست کارهای مسافران سراسر دنیا نیست. بیشتر مسافرانی که به ارمنستان می‌روند هم مدت کمی در آن می‌مانند که این به نفع شماست زیرا باعث می‌شود طبیعت و آثار طبیعی و قدیمی دست نخورده باقی بمانند. نه تنها چشم‌انداز چشمگیر ارمنستان از کوه‌های دندانه دار و دره‌های عمیق و ناهموار، به ویژه در رشته کوه Geghama ، برای پیاده روی ، دوچرخه سواری یا آفرود مناسب است بلکه خرابه‌های تاریخی و صومعه‌های آن باید مورد بازدید قرار بگیرند.ما در اینجا شما را برای تور ارمنستان راهنمایی می‌کنیم.

 

سفر به ارمنستان برای تمامی بودجه‌ها

اگر به دنبال سفر کوله‌گردی در ارمنستان هستید، روزانه بین حدود ۱۹ تا ۱۰۰ درام ارمنستان (۴۰ دلار آمریکا) هزینه خواهید داشت که این شامل تمامی هزینه‌های جاری روزانه از جمله اقامت در خوابگاه (یا کمپینگ)، خوردن غذای خیابانی یا رستوران‌های ارزان قیمت، پختن برخی از وعده‌های غذایی برای خودتان، بازدید از چند جاذبه و استفاده از حمل و نقل محلی (از جمله برخی از اتوبوس‌های بین شهری) می‌شود.

برای سفری با بودجه متوسط حدود ۳۱ تا ۴۰ درام ارمنستان (۶۵ دلار آمریکا) هزینه‌تان می‌شود که شامل هزینه‌هایی برای یک هتل ارزان قیمت، هر وعده غذایی رستوران ارزان قیمت، برخی نوشیدنی‌ها، استفاده از تاکسی‌ها، سفر با قطارهای بین شهری و جاذبه‌های بیشتر در روز می‌شود. با این بودجه می‌توانید هر کاری را که می‌خواهید را با کمی مدارا انجام دهید.

اما اگر می‌خواهید بریز و بپاش کنید و در مخارج به خودتان سختی ندهید هزینه سفر لوکس‌تان در روز حدود ۱۱۹ تا ۳۸۲ درام ارمنستان (۲۵۰ دلار آمریکا) می‌شود که شامل هزینه‌های روتین روزمره برای یک هتل چهار ستاره، وعده‌های غذایی در هر رستورانی که دوست دارید، اجاره اتومبیل و تمام تورهای مورد نظر شما می‌شود. اگر هر روز این همه هزینه می‌کنید پس می‌توانید تجربه زندگی شاهانه را در این کشور کسب نمایید.

به خاطر داشته باشید که این‌ها میانگین‌های روزانه هستند بعضی از روزها بیشتر، بعضی روزها هم کمتر (ممکن است هر روز هزینه کمتری پرداخت کنید) خواهید داشت. ما می‌خواهیم به شما ایده کلی در مورد نحوه بودجه‌بندی در این تور را بدهیم.

 

بهترین هتل‌های لاکچری در ایروان

جمع‌بندی بودجه سفر

برای سفر کوله‌گردی به ازای هر روز: هزینه اقامت ۱۰ دلار، غذا ۱۰ دلار، حمل و نقل ۵ دلار، جاذبه‌ها ۱۵ دلار

مجموع: ۴۰ دلار آمریکا برای هر روز

برای سفر متوسط به ازای هر روز: هزینه اقامت ۲۰ دلار، غذا ۱۵ دلار، حمل و نقل ۱۰ دلار، جاذبه‌ها ۲۰ دلار

مجموع: ۶۵ دلار آمریکا برای هر روز

برای سفر لوکس به ازای هر روز: هزینه اقامت ۶۰ دلار، غذا ۵۰ دلار، حمل و نقل ۵۰ دلار، جاذبه‌ها ۱۰۰ دلار

مجموع: ۲۵۰ دلار آمریکا برای هر روز

نکاتی درباره صرفه جویی در هزینه

تور ارمنستان به کل از آن مقاصدی نیست که حساب بانکی‌تان را خالی کند. در اینجا فعالیت‌های رایگان زیادی وجود دارد، به خصوص اگر از فضای عالی خارج از منزل لذت می‌برید، هزینه‌ای نخواهد داشت. اگر غذا و نوشیدنی ارزان بخورید و محل اقامت خود را مدیریت کنید واقعاً می‌توانید بودجه خود را تا حد زیادی حفظ کنید. اگر می‌خواهید هزینه‌های خود را پایین بیاورید، در اینجا چند روش برای پس انداز در ارمنستان وجود دارد:

تور پیاده روی رایگان شرکت کنید: ایروان تور پیاده روی رایگان ارائه می‌دهد که راهی عالی برای آشنایی با شهر و فرهنگ است. قبل از ملحق شدن به گروه اطمینان پیدا کنید که در تور رایگان هستید.

 

نکاتی که باید قبل از سفر به ایروان بدانید

اتومبیلرانی و طبیعتگردی: اگر واقعا می‌خواهید پس انداز کنید، ارمنستان یکی از بهترین کشورهای جهان برای انجام مسابقات اتومبیلرانی است. هزینه‌ها نسبت به کشورهای دیگر پایین‌تر بوده و صف انتظار آن بین ۵ تا ۱۰ دقیقه است.

برای خودتان آشپزی کنید: برخی از هاستل‌های ارمنستان فاقد آشپزخانه هستند بنابراین اگر می‌خواهید واقعا صرفه جویی کنید چک کنید محل اقامتتان اشپزخانه داشته باشد.

 

گشت و گذار فرهنگی در ۶ مکان هنری ایروان

به همه جا پیاده بروید: همه شهرهای ارمنستان کوچک و قابل پیاده روی هستند، بنابراین اگر می‌خواهید چند دلار اضافی دیگر هم پس انداز کنید از سوار شدن در وسایل حمل و نقل عمومی صرف نظر کنید.

از فضاهای باز رایگان لذت ببرید: پارک‌های رایگان و همچنین بسیاری از مسیرهای پیاده روی رایگان در سراسر کشور وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها گشت و گذار کرده و اتفاقا کلی هم خوش بگذرانید.

 

مرکز خرید ایروان مکانی برای خرید، فیلم دیدن و تفریح کردن

۱۵ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران