راهنمای گردش ۴۸ ساعته در ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
راهنمای گردش ۴۸ ساعته در ایروان

ایروان مقصد محبوب بیشتر ایرانی‌ها، از همسایگان شمالی کشور ما و پایتخت ارمنستان است. این شهر زیبا و تقریبا کوهپایه‌ای حس و حال تلفیقی از چندین شهر اروپایی را القا می‌کند. میادین نئوکلاسیک آن یادآور وین است، در حالی که بلوارهای وسیع آن شکوه پاریسی را به تصویر کشیده‌اند. شکی نیست که ایروان هنوز در سایه دوران تاریک حکومت اتحاد جماهیر شوروی مانده با این همه اخیرا سرمایه‌گذاری‌هایی را جذب کرده چهره شهر را تغییر داده است. تور ارمنستان فرصتی فوق‌العاده برای دیدن این شهر کهن چند هزارساله است.

 

روز اول

صبح: از میدان جمهوری شروع کنید. هنگامی که نقشه‌های معمار الکساندر تامانیان برای ایجاد یک شهر کامل در دهه ۱۹۲۰ به ثمر نشست، ایروان باستانی با خاک یکسان شد و جای خود را به این جواهر زیبای معماری داد. اگرچه در آن زمان کاملاً مورد استقبال قرار نگرفت، اما این تحول باعث ایجاد یک مرکز فشرده و دلپذیر شهری شد. میدان جمهوری ارمنستان جایی است که ساختمان‌های نئوکلاسیک صورتی اطراف میدان را با طاق‌های برجسته و ستون‌های محکم احاطه کرده‌اند و غروب، مردم در اطراف فواره‌ها جمع می‌شوند و در کنار هم اوقات شادی را می‌گذرانند. در اینجا ترکیبی از موسیقی پاپ و همینطور از آهنگساز برجسته ارمنستان، خاچاتوریان آهنگ‌هایی نواخته می‌شود. طی سال‌های گذشته، میدان جمهوری محل استقرار مجسمه‌ لنین بود که پس از استقلال، به طور غیررسمی از پایه خود جدا شد و در حیاط موزه تاریخ ارمنستان قرار داده شد.

 

بهترین هتل‌های لاکچری در ایروان

بعد از ظهر: اتصال میدان جمهوری به میدان آزادی خیابان شمالی است که تئاتر اپرای ایروان در آن قرار دارد. خیابان تامانیان تا سال ۲۰۰۷ افتتاح نشده بود اما از زمان بهره برداری تاکنون با ساختمان‌های کرم و عسلی رنگی پر شده که لوازم آرایشی و بهداشتی و لوکس عرضه می‌کنند. در واقع این خیابان نقطه محبوب زنان دنبال‌رو مد و مردان خوش‌پوش است. در این خیابان می‌توانید غذاهای فوق‌العاده‌ای همچون دلمه‌ها، گوشت‌های کبابی، سالادهای ارگانیک، قزل آلای کبابی و پنیرهای کره‌ای محلی را پیدا کنید.

غروب: اگر به دنبال یک فنجان قهوه هستید در منطقه آبشار تعداد زیادی کافه وجود دارد. در نیمه اول سال و در ماه‌های گرم این منطقه میزبان رقص‌ها و آوازهای زیبای گروهی می‌شود. آبشار Cascade خود یک پلکان غول پیکر سفید با تراس‌های کوچک و بزرگ است که مرکز شهر ایروان را با محله فوقانی خود پیوند می‌دهد. در داخل شکم آن مرکز هنری Cafesjian قرار دارد که گالری‌های داخلی را با آثار هنرمندانی مانند مارک شاگال در خود جای داده است.

 

گشت و گذار یک روزه جذاب در ایروان

شب: از کافه‌های ایرلندی و کلوپ‌های پر سر و صدا روسی تا کلوپ شبانه بدون دخانیات در ایروان در خیابان اسپندیاریان انتخاب‌هایی برای گردش شبانه وجود دارد. همچنین با یک پیاده روی کوتاه از تئاتر اپرا، The Club یک رستوران زیرزمینی، بار و کتاب فروشی نیز در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

روز دوم

صبح: اگر صبح را زود شروع کنید قبل از شلوغ شدن شهر فرصت کافی خواهید داشت تا در فضای سرسبز و سکوت بی‌نظیر پارک‌های ایروان قدم بزنید. به پارکی که قبل از تقاطع خیابان‌های Mashtots و سارمن قرار دارد بروید و سپس در کتابفروشی‌های منطقه شیرجه بزنید. با چند دقیقه پیاده روی از اینجا، می‌توانید در میان خانه‌های بلند و نقاشی‌های دیواری، نمای کاشی کاری شده مسجد آبی قرن ۱۸امی تنها مسجد فعال ارمنستان را ببینید. فضای داخلی و باغ اسلامی زیبا و سفید آن پادزهر آرام بخشی برای فرار از شهر شلوغ است.

 

  ۷ رستوران فوق‌العاده در ایروان 

ظهر: در خیابان تیران، شما با غذاهای فست فود ارزان، به سبک ارمنی روبرو خواهید شد. اگر به دنبال ناهاری دلچسب و لذیذ هستید Tun Lahmajo رستورانی که دارای فرش، گرامافون و سازهای باستانی است و در اینجا نیز با یک منوی فوق‌العاده و جذاب آماده است تا خستگی ساعت‌ها گردش و پیاد‌روی شما را بشورد و ببرد.

عصر: با یک تاکسی یا مارشروتکا (مینی بوس) به سمت روستای آرینج بروید و از محلی‌ها راهنمایی خانه لوون را بخواهید. این جایی است که همسر لووین (توسیا) به شوهرش گفته بود که انبار سیب زمینی درست کند. ۲۳ سال بعد او یک شبکه زیر زمینی بی‌نظیر از راهرو‌ها و تونل‌ها ایجاد کرد که همه آن را با ابزار دستی کنده بود.

 

تور ماهیگیری در دریاچه سوان ایروان

برای آخرین بار به اقامتگاه‌تان بروید و لوازم‌تان را جمع کنید. اگر زمان دارید در کافه‌های شهر چرخی بزنید و یا به رستوان هتل بروید. در حالی که غذاهای محلی فوق العاده هستند، طعم غذاهای بین‌المللی ارمنستان از مکزیکی گرفته تا سوشی در حال رشد است. بنابراین سفر به ایروان هر بار با دفعه قبل متفاوت خواهد بود.

۱۰ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران