بهترین ویلاهای آرامشبخش در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین ویلاهای آرامشبخش در هند

هند کشوری زیبا و بی‌نهایت دیدنی است که چشم انداز‌های متنوعی را برای تور هند ارائه می‌دهد. این کشور مقصدی مملو از کوه‌های پوشیده از برف، جنگل‌های سرسبز، تپه‌های زیبا و دریاچه‌های دیدنی است. در حالی که نقاط پایین دست و شهرهای شلوغ مثل بمبئی گرم و پر هرج و مرج هستند مناطق مرتفع به همان اندازه سرد و برفی‌اند. در این بین ایستگاه‌های تپه‌ای خنک و بسیار زیبا و چشمگیری وجود دارند که شما را از تحمل فشار گرما و سرما می‌رهانند و با فرار از زندگی ماشینی سکوت و انزوایی جان‌افزا تقدیم‌تان می‌کنند.

 

شیملا

ایستگاه شیملا در میان کوه‌های پوشیده از برف و جنگل‌های بلوط، کاج و رودان واقع شده است، این جایی است که سازه‌های دوران استعمار و ویرانه‌های تاریخی عاشقان معماری و علاقه‌مندان به تاریخ را به طور یکسان به خود جذب می‌کند. شیملا در قرن هجدهم، هنگامی که انگلیس بر هند حکومت می‌کرد به عنوان "پایتخت تابستانی" تاسیس شد. این ایستگاه دارای میراث تاریخی مشهوری مثل Lodge است، بنایی به سبک ژاکوبتان که به زیبایی محافظت شده و عکس‌ها و مصنوعات باستانی مربوط به دوران بریتانیا در هند را در خود جای داده است. از دیگر مکان‌هایی که باید از آنها بازدید کرد، می‌توان به کلیسای مسیحی به سبک نئوگوتیک، ریج (مرکز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی)، معبد Jakhoo اختصاص داده شده به خدای هندو، لرد هانومان و جاده پر رفت و آمد بازار اشاره کرد که مملو از کافه‌ها، رستوران‌های پر جنب و جوش، مراکز خرید، اقلام دستبافت و موارد دیگر است. افراد ماجراجو در اینجا به فعالیت‌هایی مثل کمپینگ، دوچرخه سواری در کوهستان، اسکی، اسکیت روی یخ، اردو زدن، پاراگلایدر و پیاده روی‌های کوتاه مشغول می‌شوند.

 

با بهترین اقامتگاه‌های ساحلی گوا آشنا شوید

آدرس: Shimla, Himachal Pradesh, India

 

ناینیتال

در هیمالیای بیرونی و در میان تپه‌های Kumaon، شهر دیدنی ناینیتال واقع شده که بهشتی برای دوستداران طبیعت و فضای باز محسوب می‌شود و یکی از بهترین مناظر طبیعی هند را داراست. از جنگل‌های سرسبز و قله‌های پوشیده از برف نائینا، آیارپاتا و دیوپاتا، گرفته تا دریاچه زیبای گلابی شکل نائینی و حیات وحش محلی، این شهر نه تنها برای فعالیت‌های ماجراجویی، مانند کوه پیمایی، رفتینگ رودخانه، کمپینگ، کایاک سواری، تپه نوردی، قایقرانی، سوارکاری و پاراگلایدر ایده‌آل است همچنین مکانی عالی برای عکاسانی است که می‌خواهند زیبایی اثیری آن را ثبت کنند. از نکات جالب توجه گردشگران می‌توان به تیفین تاپ، رود مال، Snow View Point، باغ وحش نایینیتال، راج بهوان (خانه فرماندار)، معبد نائینا دوی، باغ‌های غار اکو، دریاچه Bhimtal، دریاچه ناینی و قله نائینا و یک سفر سافاری حیات در پارک ملی جیم کوربت وحش اشاره کرد.

آدرس: Nainital, Uttarakhand, India

 

دارجیلینگ

دارجیلینگ در ارتفاع ۲۰۴۲ متری در منطقه هیمالیای پایینی اقامتگاهی فوق‌العاده برای افرادی است که عاشق انزوا درطبیعت هستند. دامنه‌های بی پایان آن از مزارع چای سرسبز و قله‌های پوشیده از برف هیمالیا در پس زمینه، به احساس کارت پستالی آن می‌افزاید. بازدیدکنندگان می‌توانند یکی از بسیاری از زمین‌های چای بگردند به ببر تپه سفر کنند و مناظر دیدنی کوهKanchenjunga  (سومین قله بلند جهان) و Khangchendzonga را تماشا کنند، از صومعه‌های بودایی بازدید کنند و در باغ‌های انواع گل و گیاهان قدم بزنند.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره جیپور برای اقامتی لوکس

آدرس: Darjeeling, West Bengal, India

 

سریناگار

سریناگار که به عنوان پایتخت تابستانی ایالت جامو و کشمیر هند شناخته می‌شود، در دره کشمیر در حاشیه رودخانه جلوم واقع شده است. این ونیز شرق نه تنها برای عکاسی و عکاسان فوق‌العاده است بلکه باغ‌ها، کاخ‌ها، معابد و مساجد تاریخی مغولس و زیبایی‌های طبیعی فراوانی وجود دارد که برای کاوش و گشت و گذار بی‌نظیرند. قلب تپنده این ایستگاه تپه زیبا دریاچه Dal است که به خاطر قایق‌های خانگی، باغ‌های شناور و بازار سبزیجات شناور معروف است. شما می‌توانید ضمن تماشای زندگی روزمره مردم محلی که در حاشیه آن مستقر شده‌اند، در دریاچه شیکارا قایق سوای کرده و در زیبایی منطقه غرق شوید. اگر از ماه آوریل و در تور نوروز از اینجا بازدید کردید، حتما در جشنواره معروف لاله که بیش از یک میلیون شکوفه به معرض دید گذاشته می‌شود و در برنامه‌های فرهنگی مانند آواز و رقص محلی کشمیری، غذاهای سنتی کشمیری و نمایش صنایع دستی محلی برگزار می‌شود شرکت کنید.

آدرس: Srinagar, Jammu and Kashmir, India

 

مانالی

مانالی که توسط هیمالیا و محیطی سبز و زیبا احاطه شده در حاشیه رودخانه Beas واقع شده است. این اقامتگاه تپه‌ای بی‌نظیربه مقصد اصلی برای کوله پشتی‌ها و ماجراجویان تبدیل شده زیرا فعالیت‌های تفریحی از پیاده روی تا رفتینگ و پاراگلایدر تا اسکی با قیمت‌های مناسب‌تر نسبت به جاهای دیگر در دسترس قرار دارد. علاقه مندان به تاریخ و دوستداران فرهنگ نیز از معبد هادیمبا، موزه فرهنگ و هنرهای مردمی هیماچال، معبد مانو و صومعه‌های تبتی دیدن می‌کنند. اگر می‌خواهید ذهن و بدن خود را آرام کنید، چشمه‌های آب گرم واشیشت نقطه مناسبی برای جوان‌سازی است. اگرچه داخل شهر چیزهای سرگرمی زیادی وجود دارد اما برای رفتن به دامان طبیعت بد نیست چند کیلومتری از شه دور شوید. از روستاهای اطراف شامل ناگار، کوتتی، گلابا و سولانگ دیدن کنید.

 

اقامتگاه مجلل Acron Waterfront Resort در گوا

آدرس: Manali, Himachal Pradesh, India

۱۶ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران

امیر حسین

باسلام و تشکر ویژه از بابت ارایه اطلاعات مفید، همیشه موفق باشید