آٰرامش روح و روان در سفر به بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
آٰرامش روح و روان در سفر به بالی

اگر در دنیا یک مقصد وجود داشته باشد که بیش از همه به عنوان سفری برای سلامتی شناخته شود، قطعا آن بالی است. این جزیره گرمسیری با مدیتیشن یوگا، لیوان‌های ارگانیک جامو، ماساژ روزانه و مراقبه شرایط بی‌نظیر محیطی برای استراحت و تمدد اعصاب فراهم می‌آورد. بالی به عنوان جزیره خدایان تاثیرات زیادی بر روی فیلم‌ها و کتاب‌ها نیز گذاشته است. سنت‌های منحصر به فرد و جذاب، آتشفشان‌های زیبا و درمان‌های جادویی همه با هم ترکیب می‌شوند تا فرهنگ جامعی را به بهترین به نمایش بگذارند. در تور بالی روح‌تان را جلا ببخشید و سبک بال شوید.

 

تراس برنج تگالالانگ

برنج جریان حیات در بالی است و تراس برنج تگالالانگ یکی از زیباترین تراس‌ها برنج در بالی است که روی تپه‌ای سرسبز واقع شده و نمایی خیره کننده از پس زمینه بالی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با رفتن به این تپه رو تماشای مزارع برنج روح‌تان را جلا دهید و با سطوح درخشان برنج و هوای تمیز اعصاب‌تان را سم زدایی کنید. یکی از بهترین زمان‌هایی که می‌توانید از این تراس تماشا کنید و از سکوت و عمق پس زمینه آن لذت ببرید هنگام طلوع آفتاب است.

 

معابد منحصر به فرد بالی را ببینید

کوه آگونگ

صعود به کوه آگونگ حدودا ۴ ساعت طول می‌کشد. اما بعد از پیمودن مسیری طاقت فرسا به بالاترین نقطه بالی می‌رسید که نمایی خیره کننده از سراسر جزیره ارائه می‌دهد. جریان‌های آبی، تراس‌های برنج و جنگل‌ها به نمایش می‌گذارد که چشم‌تان را به خود خیره می‌کند. این کوه که تا ارتفاع ۳.۱۴۲ متری از سطح دریا بالا رفته اهمیت معنوی زیادی برای بالی دارد. صبح زود از کوه بالا بروید تا بتوانید شکوه جزیره را زیر درخشش انوار صبحگاهی خورشید تماشا کنید. کمی بمانید از نوازش هوای تازه، سکوت و نوازش نور خورشید لذت ببرید. معمولا کوه آگونگ را با تورهای گروهی می‌پیمایند. زیرا راه‌های مختلفی وجود دارد و ممکن است گم شوید. کوه پیمایی در بالی یکی از بهترین و جذاب‌ترین تفریح‌ها در طبیعت این کشور به حساب می‌آید.

سینگاراجا

سینگاراجا، پایتخت استعماری سابق بالی، دومین شهر بزرگ این جزیره است و در شمال آن واقع شده است. این منطقه کمی دورتر از دسترس گردشگران است و به همین دلیل کم‌تر مورد بازدید قرار می‌گیرد و چون توریست کم‌تری به آن می‌رود بکرتر، ساکت‌تر و روح‌نوازتر است. در اینجا شما می‌توانید بهترین ماساژهای بالی را دریافت کنید و همچنین فرصتی برای یادگیری هنر ماساژ خواهید داشت. درمانگران بالی ماساژ را به عنوان بخشی اصلی از مراقبت خود می‌‌دانند که باید روزانه تمرین شود. به همین دلیل در بسیاری از اسپاها و استودیوهای یوگا این تمرینات آموزش داده می‌شود. تصورش را بکنید در منظره بی‌نظیری از جزیره و ساحل آن، با روغن‌های معطر ماساژهای آرامشبخشی دریافت می‌کنید که خستگی ماه‌ها زندگی ماشینی را از تن‌تان بیرون می‌کند.

 

۵ فعالیت خانوادگی هیجان‌انگیز در سفر به بالی

Air Panas Banjar

نخل، گل‌های زیبا، سرخس و نخلستان‌های بامبو چشمه‌های آبگرم شمالی بالی را در Air Panas Banjar احاطه کرده‌اند. این چشمه‌های گرم طبیعی که قدمت چندانی ندارند به لطف گوگرد زیاد در ترکیباتشان، گفته می‌شود که فوق‌العاده شفابخش و درمانگر هستند. اگرچه این یک مکان توریستی بسیار محبوب است، اما خانواده‌های بالی را نیز می‌بینید که در میان جمعیت نشسته‌اند و به شما اجازه می‌دهند تا هنگام طلوع خورشید، از ویژگی‌های آرامشبخش استفاده کنید و غرق در انواع حس‌های خوب شوید و آرام بگیرید.

اوبود

آرامش و زیبایی اوبود به حدی است که اصلا نمی‌توان آن را اندازه گرفت و یا قیاس کرد. وجود جنگل‌ها، آبشارها و کوه‌ها مناظر گسترده‌ای را تشکیل می‌دهند که "آرامش" عمیقی و ذاتی را القا می‌کنند. برای دریافت ماساژی فراموش نشدنی به Bodyworks بروید و با بوی خوش ساقه‌های برنج و روغن‌های معطر درمانی به آرامش عمیقی بروید. در اینجا پوست شما را با عطر و ماساژهای درمانی به طراوت و شادابی از دست رفته‌اش برمی‌گردانند و جوانی دوباره را به شما هدیه می‌دهند.

 

۷ کافه بی‌نظیر بالی برای تماشای غروب خورشید

فستیوال گالونگان

یکی از مهمترین جشنواره‌های بالی که مطابق با تقویم جزیره هر ۲۱۰ روز یکبار برگزار می‌شود، یک مراسم ۱۰ روزه و انفجار رنگ است که در آن مردم محلی از نیکان خود قدردانی می‌کنند. آن‌ها بر این باورند که نیاکانشان در این زمان به زمین برمی‌گردند به همین دلیل جشنواره گالونگان برای مردم اهمیت فراوانی دارد. آن‌ها لباس‌های نو می‌پوشند و دورهم در معابد جمع می‌شود.

پورا لوهور، اولوواتو

غروب آفتاب، زمانی که جو تقریبا عرفانی می‌شود، بهترین زمان روز برای بازدید از این معبد صخره‌ای است. Pura Luhur یکی از معابد اصلی بالی به عنوان درگاهی به بهشت شناخته می‌شود که صالحان از آن عبور می‌کنند. همچنین این معبد خانه کچاک سنتی، یعنی رقص آتش بالی نیز هست. با چشم‌اندازهای نفسگیر از اقیانوس هند، در این مکان بی‌نظیر زیارتگاه‌ها، دروازه‌های حکاکی شده با گل و تعداد زیادی میمون وجود دارد که همه به زیبایی آن می‌افزایند.

۲۵ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران