معبد دیدنی لاما در شهر پکن چین

جاذبه‌های گردشگری چین
معبد دیدنی لاما در شهر پکن چین

تور پکن یکی از محبوب‌ترین سفرها برای توریست‌ها در بین تورهای چین محسوب می‌شود. چرا که به عنوان پایتخت این کشور وسیع و قدیمی دارای بناهای دیدنی و جذابیت‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی است. از جمله بناهای معروفی که در چند سال اخیر توانسته توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند معبد لاما نام دارد. این معبد بی‌نظیر در این مقاله هدف تعریف ما قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با آن شما را به همراهی ما در این مطالب دعوت می‌کنیم.

 

آشنایی با معبد لاما

معبد لاما که اغلب بومیان آن را با نام کاخ یونگه نیز می‌شناسند بزرگترین معبد واقع در شهر پکن چین است. علاوه بر وسعت بزرگ، سالم ماندن آن نیز در طول تاریخ سبب شده تا توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. این معبد مقدس اولین بار در سال ۱۶۹۴ تاسیس شد. در آن سال‌ها این مکان محل زندگی امپراطور معروف چینی به نام یونگ ژنگ بود. بعدها به دنبال مرگ او این مکان تبدیل به صومعه‌ای به اسم لاما گردید و امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پکن شناخته می‌شود.

سبک معماری معبد لاما

علاوه بر ارزش تاریخی و معنوی که معبد لاما دارد سبک معماری خاص و منحصر به فرد آن نیز سبب شده تا به در بین چینی‌ها و حتی گردشگران داخلی و خارجی تور چین محبوبیت بالایی پیدا کند. در انتهای سمت جنوبی معبد لاما یک حیاط بسیار بزرگ و دیدنی قرار دارد که دیوارهای آن با رنگ قرمز تزئین شده‌اند. در گوشه‌های باغ شیرهایی از جنس سنگ جلب توجه می‌کنند. گفته می‌شود هدف از ساخت این مکان با این ابهت و زیبایی اقامت خانواده سلطنتی است. از طرفی دیگر در سمت در ورودی شمالی مسیری بزرگ و وسیع وجود دارد که مسیری برای عبور و مرور امپراطورها و همسران آنها محسوب میشد. در انتهای این مسیر یک دروازه طاقدار مرکزی وجود دارد که مخصوص شخص امپراطور بود. تمامی این بخش‌ها با شکوه و جلال بسیار زیادی طراحی و ساخته شده‌اند و هر بیننده‌ای را در همان نگاه اول محسور خود می‌کنند.

 

حقایق جالب در مورد شانگهای

بخش‌های مختلف تشکیل‌دهنده معبد لاما

همان طور که گفته شد معبد لاما بزرگ‌ترین صومعه شهر پکن محسوب می‌شود. به همین دلیل از بخش‌های دیدنی متعددی تشکیل شده که هر یک از آن‌ها به نوبه خود دارای جذابیت‌ها و ویژگی‌های جذابی برای گردشگران هستند. از جمله مهم‌ترین و دیدنی‌ترین این بخش‌ها عبارتند از:

  • حیاط جنوبی معبد لاما

حیاط جنوبی معبد لاما یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های معبد بوده و از سه مقبره تاریخی، یک نقاشی دیواری خیلی بزرگ و دو شیر سنگی تشکیل شده است. علاوه بر آن مسیری به صورت سنگ‌فرش شده در آن وجود دارد که بازدید‌کنندگان را به سمت قسمت شمالی صومعه هدایت می‌کند. از دیگر جذابیت‌های این بخش برج طبل و برج ناقوس بزرگی است که در یک نگاه توجه هر کسی را به سمت خود جلب می‌کند. در حیاط جنوبی لوح بزرگی وجود دارد که تاریخچه معبد لاما بر روی آن درج شده است.

  • دروازه ژاوتای معبد لاما

دروازه ژاوتای (Zhaotai) از دیگر بخش‌های مهم معبد لاما می‌باشد که در اصل دروازه‌ای برای ورود به حیاط دوم محسوب می‌شود. با ورود به حیاط دوم می‌توانید از  برج‌های دوقلو به نام‌های برج بل (bell) و برج درام (drum)  نیز دیدن کنید.

  • تالار پادشاهان آسمانی

تالار پادشاهان آسمانی که نامی است بر روی ورودی اصلی معبد لاما قرار داده شده از دیگر بخش‌های دیدنی صومعه به حساب می‌آید. نام دیگر این تالار دالونا بوده و مجسمه باشکوهی از چهار پادشاه بانفوذ چین در سمت دیوارهای آن وجود دارند.

 

از جاده ابریشم تا کارخانه ابریشم در چین

  • محوطه معبد لاما

محوطه اطراف معبد لاما نیز به اندازه سایر بخش‌های آن دارای جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان است. در این محوطه کشتی از جنس مس قرار داده‌اند که قدمت آن به سال ۱۷۴۷ برمی‌گردد. این کشتی از لحاظ تاریخی و کاربردی که در آن سال‌ها داشته از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

  • تالار یونگیودیان در معبد لاما

تالار یونگیودیان (Yongyoudian) محلی است که با هدف زندگی و اتاق نشیمن برای امپراطور یونگ ژنگ ساخته شده است. از این رو دارای حس و حالی بسیار خوب و دوست داشتنی می‌باشد که بازدید از آن قطعا برای شما جالب خواهد بود.

  • سالن چرخ قانون فالونندی

سالن چرخ قانون فالونندی (Wheel of the Law of Falundian) با هدف مطالعه کتاب تاسیس شده و برخی از مراسم مهم بودایی در آن برگزار می‌شود. همچنین به دلیل داشتن سبک معماری متفاوت و منحصر به فردی که دارد توانسته توجه همه را به خود جلب کند.

  • قصر ده هزار شادی معبد لاما

آخرین تالار معبد لاما قصر ده هزار شادی نام دارد. ساختمان این قصر در سه طبقه ساخته شده و عنوان بلندترین قصر در معبد لاما را از آن خود کرده است.  

 

بازدید از معبد لاما

بازدید از معبد لاما به دلیل زیبایی و جذابیت بالایی که دارد مورد توجه همه توریست‌ها است و توصیه می‌کنیم در سفر خود با تور پکن حتما از آن دیدن کنید. خوشبختانه ورود به محوطه درون آن رایگان بوده و تمامی علاقه‌مندان می‌توانند در ساعات کاری وارد آن شده و به گشت و گذار درون آن بپردازند. ساعات کاری معبد لاما از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۶ است.

 

معرفی دو فرودگاه‌ بزرگ و مهم پکن

۱۱ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران