۳ جاذبه دیدنی و بی‌نظیر چین که شما را شگفت زده می کند

جاذبه‌های گردشگری چین
۳ جاذبه دیدنی و بی‌نظیر چین که شما را شگفت زده می کند

کشور چین انقدر پهناور است که از جای جای آن می‌توان جاذبه دیدنی زیبا، متفاوت و باورنکردنی نام برد. هنگامی که قصد می‌کنید با تور چین سفر کنید بهتر است برنامه ریزی دقیقی انجام دهید تا این همه جاذبه توریستی، خیره کننده و آثار فرهنگی برجسته را از دست ندهید.

 

منطقه حفاظت شده Huanglong


یکی از جاذبه‌های گردشگری شگفت انگیز و بی‌نظیر چین منطقه حفاظت شده هوانگلوگ Huanglong است. در این منطقه تا چشم کار می‌کند آب های آبی روشن که در حوضچه‌های کوچک در کنار هم قرار دارند را خواهید دید. هوانگلوگ یک منطقه زیبا و تاریخی در بخش شمال غربی سیچوان، چین و در بخش جنوبی رشته کوه مینشان واقع در ۳۷۰ کیلومتری شمال غربی چنگدو واقع شده است. این ناحیه به دلیل استخرهای رنگارنگی که از طریق رسوبات کلسیت تشکیل شده است، به ویژه در Huanglonggou (Dragon Gully Yellow) و اکوسیستم‌های مختلف جنگل، آبشارها و چشمه های آب گرم شناخته شده است. همچنین در این منطقه بسیاری از گونه های در معرض خطر از جمله پاندا غول پیکر و میمون ساندویچ طلایی سیشوان هستند. هوانگلوگ در سال ۱۹۹۲ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی اعلام شد.

 

 ۱۰ نقطه‌ی پنهان زیبا و استثنایی در پکن 

 

منطقه حفاظت شده Huanglong

 


با توجه به هزاران سال تحول زمین شناسی، هوانگلوگ شامل مناظر متعدد منحصر به فرد از اشکال زمین شناسی است. انقلاب یخبندان، ساختار ترنج، ورقه سنگ کربنیک اسید و شرایط آب و هوایی مانند نور خورشید قطب شمال-آلپاین، این منظره معروف تراورتن معروف جهان را ایجاد کرده است. این مناظر و استخرهای رنگی آن، جاذبه اصلی هوانگلوگ است.

 

 معرفی باغ یویوآن در شانگهای

 

منطقه حفاظت شده Huanglong

 


مهمترین مساله این است که تصور نکنید این جاذبه دیدنی فقط در چین وجود دارد. این زیبایی بی نظیر و اعجاب انگیز به شکل بسیار گسترده‌تر و با تنوع رنگی بیشتر با املاح معدنی مختلف به نام باداب سورت در سمت شمال ایران نیز وجود دارد. اما به دلیل عدم توجه به طبیعت، نگهداری از این منطقه و ثبت جهانی آن، باعث شده است به تدریج آب‌های داخل حوضچه‌ها شروع به خشک شدن بکند و تعداد بسیار محدودی به عنوان گردشگر به این منطقه از کشورمان رفته و از آنها بازدید کنند.

 


پارک جنگلی Zhangjiajie


این منطقه در بخش شمال غربی استان هونان، چین واقع شده است و شامل منطقه یانگینگ، Wulingyuan و شهرستان Cili و Sangzhi می شود. در سال 1992 Wulingyuan رسما به عنوان یک میراث جهانی یونسکو شناخته شد و پس از آن نیز در سال ۲۰۰۴، ژئوپارک ژانگجیجیه به عنوان یک ناحیه جهانی یونسکو ثبت شد. پارک جنگلی Zhangjiajie به دلیل شهرتش برای فیلم آواتار بسیار در جهان محبوب است و گردشگران زیادی در حدود میلیون‌ها نفر را در سال به خود جذب می‌کند. صخره‌های عظیم و ماسه ای غول پیکری که از کف دره به طرف آسمان بلند می شوند و برخی تا ۲۰۰ متر با بوته های درختچه های همیشه سبز ارتفاع دارند. چشم اندازی افسانه‌ای که کسی فکر نمی‌کرد انسانی چنین زیبایی را بر روی زمین کشف کند و با چشمان خود به تماشا بایستد.

 

 

پارک جنگلی Zhangjiajie

 


هزینه ورود به پارک حدود ۴۰ دلار است که برای حفاظت از این منطقه خارق العاده مبلغ زیادی محسوب نمی‌شود.

 

 

کوه‌های رنگی Danxia


کوه‌های ژانگی دانکسیا درست مانند منظره‌ای از ادویه‌های رنگارنگ انباشته شده بر روی هم است. شاید برایتان جالب باشد که چگونه این پدیده اتفاق افتاده است در واقع در طول سالیان سال به خاطر فرسایش و شرایط آب و هوایی این اتفاق افتاده و باعث شده تا به آن لقب کوه های رنگین کمان داده شود. در بالای کوه‌ها تعدادی از معابد وجود دارد که با کمی پیاده روی می‌توانید از آنها بازدید کنید. همچنین بین این کوه‌ها رودخانه‌ای وجود دارد که می‌توان در آنجا قایق سواری کرده و از گردش در این منطقه لذت ببرید. همچنین گونه‌های مختلفی از حیوانات وحشی نیز در کوه دانکسیا وجود دارد، از جمله ۸۸ گونه از پستانداران، ۲۸۸ گونه از پرندگان، ۸۶ گونه خزندگان، ۳۷ گونه دوزیستان، ۱۰۰ گونه از ماهیان و ۱۰۲۳ گونه از حشرات.

 

 معرفی ۶ باغ زیبای چین، شکوه در هم تنیدگی طبیعت و معماری

 

کوه‌های رنگی Danxia

 


گرچه از نظر زیبایی این کوه‌ها منحصر به فردند اما در صورتی که نخواهید راه دوری بروید می‌توانید نظیر آنها را در کشور پهناور خودمان و در جزایر هرمز واقع در تنگه هرمز در خلیج فارس و منطقه جنوبی ایران نیز مشاهده کنید. البته که خاک‌های رنگارنگ کوه‌های این جزیره دست کمی از زیبایی طبیعت جهان ندارد.

۱۳ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران