پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری چین

جاذبه‌های گردشگری چین
پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری چین

با این که چین به عنوان یک کشور پهناور، جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد، اما اکثر ما وقتی سفر به این کشور را در سر می‌پرورانیم، به چند جای مشخص فکر می‌کنیم. به دیوار بزرگ، به گولین و به شهر ممنوعه و ... . در این نوشته قصد ما این است که محبوب‌ترین جاهای چین نزد گردشگران تور چین را به شما معرفی کنیم.

 

دیوار بزرگ چین (پکن)

هیچ شکی وجود ندارد که دیوار بزرگ چین، پربازدیدترین و محبوب‌ترین جاذبه‌ی گردشگری در این کشور پهناور است و خیلی از گردشگران برای یکی از عجایب هفتگانه به تور چین می‌آیند. بلندترین دیوار جهان زمانی یک مرز دفاعی در برابر حمله‌ی قوم‌های مختلف به چین بوده و حالا یک میراث جهانی محسوب می‌شود. طول این دیوار مجموعا به حدود ۵ هزار کیلومتر می‌رسد و شما می‌توانید در نقاط مختلف از آن بازدید به عمل آورید.

رودخانه لی (گولین و یانگشو)

منظره‌ای که رودخانه لی برایتان به تصویر می‌کشد، یکی از زیباترین مناظری است که می‌توانید در روی این کره‌ی خاکی ببینید. رود معروفی که نقاشان چینی آن را بارها به تصویر کشیده‌اند. بازدید از این رودخانه‌ی بسیار محبوب نزد گردشگران، از چند منطقه مختلف ممکن است، اما بیشتر گردشگران از گولین و یانگشو از آن جا بازدید می‌کنند و سواری بر قایق‌های چوبی سنتی روی رودخانه لی را نیز تجربه خواهند کرد.

 

بازدید از آکواریوم شگفت‌انگیز پکن

تماشای پانداها (چنگدو)

پانداها یک گونه‌ی در حال انقراض بودند اما دولت چین برای نجات نماد این کشور، هزینه‌های بسیار زیادی کرد و توانست تا آن‌ها را از این خطر نجات دهد. شما تقریبا در تمامی باغ وحش‌های چین می‌توانید به دیدن این پانداهای زیبا بروید، اما چنگدو که یکی از مهم‌ترین پناهگاه‌های پاندا در چین محسوب می‌شود، حالا خانه‌ی آن‌ها نیز محسوب خواهد شد. این پناهگاه حدود ۲ ساعت از مرکز شهر چنگدو دور است و شما می‌توانید با وقت قبلی، به عنوان داوطلب به انجام کارهای مختلف در این پناهگاه پرداخته و از این طریق کاملا به این حیوان‌ها نزدیک شوید.

شهر باستانی لیجیانگ

گردشگران اروپایی عاشق این شهر قدیمی هستند و به همین دلیل است که لیجیانگ همیشه مملو از جمعیت گردشگرانی است که برای فضای خاصش به آن‌جا سفر می‌کنند. در روزهای بهار این مقصد گردشگری مملو از گل‌های رنگارنگ می‌شود و خیابان‌های خاص آن نیز مملو از کافه‌ها، فروشگاه‌ها و هتل‌های خاص و متفاوت است. یکی از فعالیت‌هایی که حتما در این منطقه باید انجام دهید، قایق سواری در آبراهه‌های این شهر است و از این طریق به کاوش در لیجیانگ بپردازید.

 

بهترین سالن‌های سینما در شانگهای

رودخانه ارهای (دالی)

ما سعی کرده‌ایم تا تنوع را در جاذبه‌های گردشگری مختلف حفظ کنیم و وقتی به دریاچه‌های این کشور می‌رسیم، بدون شکل ارهای در بالاترین نقطه از جلب توجه گردشگران قرار می‌گیرد. این دریاچه‌ی عمیق و زیبا با رنگ آبی خود در وسط یک دشت سرسبز قرار گرفته است و از جمله زیباترین نقاط در چین محسوب می‌شود.

قصر پوتالا (تبت)

قصر پوتالا از بسیاری جهات، نمادی برای تبت محسوب می‌شود. جایی که در سال ۱۹۹۴ به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته شد و برای مردم این منطقه از چین، یک گنجینه مهم تاریخی محسوب می‌شود. تبت زیبایی‌های منحصر به فرد زیادی دارد، اما تقریبا تمامی گردشگرانی که از این مکان منطقه بازدید می‌کنند، حتما به دیدن قصر پوتالا نیز می‌روند.

 

گردشی خانوادگی در باغ وحش پکن

منطقه محافظت شده Daocheng Yading

در میان مناطق محافظت شده و پارک‌های ملی چین، Daocheng Yading به خاطر جنگل‌های زیبا، دریاچه‌های رنگارنگ و دیدنی‌های بسیارش و البته راحتی رفتن به این محل، از دیگر پارک‌های ملی نزد گردشگران محبوب‌تر است. این منطقه محافظت شده یکی از محبوب‌ترین جاها برای کسانی بوده که به تبت سفر کرده‌اند و از جا به دیدن این مکان می‌روند.

غارهای ماگائو (دونهاونگ)

اگر به نقاط تاریخی و بازدید از بخش‌های فرهنگی چین علاقه دارید، بدون شک باید به دیدن این مکان فوق‌‌العاده زیبا در دونهاونگ بروید. در این غارها که قدمتشان به هزاران سال پیش بر می‌گردد، صدها تندیس از بودا و بسیاری آثار دیگر وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. یکی از جذابیت‌های این غارها نقاشی‌های دیواری این مکان است که از صدها و بعضا هزاران سال پیش به جا مانده‌اند.

ارتش سفالی (Xi'an)

ارتش سفالی برای بیش از ۲ هزار سال زیر خاک بود تا این که در ۱۹۷۴ کشف شد. این ارتش شامل صدها تندیس سفالی سربازانی است که در اندازه طبیعی ساخته شده و قدمتشان به ۴۷۵ تا ۲۲۱ قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. از همان زمانی که این ارتش سفالی کشف شد، همیشه گردشگران برای دیدنش کنجکاوی می‌کردند و در سفر به چین، علاقه داشتند که آن‌ها را از نزدیک ببنند.

 

زیباترین شهرهای کوچک و قدیمی چین

شهر ممنوعه (پکن)

و در آخر حتما باید به شهر ممنوعه نیز اشاره کنی که تقریبا هر کسی که به پکن سفر می‌کند، از این مکان نیز بازدید به عمل خواهد آورد. این مکان روزی منزلگاه امپراطوران چینی بوده است و فرمانروایان زیادی در آن زندگی کرده بودند و تا مدت‌ها ورود افراد متفرقه به آن ممنوع بوده است. حتی همین حالا نیز شما نمی‌توانید از تمامی بخش‌های شهر ممنوعه بازدید کنید.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران