۸ معماری بی‌نظیر در ساخت هتل‌های چینی که شما را حیرت زده می‌کنند

جاذبه‌های گردشگری چین
۸ معماری بی‌نظیر در ساخت هتل‌های چینی که شما را حیرت زده می‌کنند

چین کشوری کهن با پیشینه‌ی تاریخی و هنری ارزشمندی است، پس نباید کم‌تر از این انتظار داشت که مسئولان آن، همچون شهرهای تازه به دوران رسیده‌ی دنیا شروع به ساخت برج‌ها و ساختمان‌های فقط بلند و لوکس کنند، بلکه به بخش هنری و معمای آن نیز بسیار وسواس به خرج دهند. از همین روست که شما ابنیه‌ای در چین می‌بینید که از نظر هنری بی‌نظیرند و مسلما سال‌ها بعد از آن‌ها به عنوان شاهکارهای معماری یاد خواهد شد. در بخش ساخت هتل‌ها نیز اواضاع به این گونه بوده و ما تنها چند نمونه از متفاوت‌ترین‌ها و بهترین‌ها را برای بازدید شما با تور چین معرفی خواهیم کرد.

 

The Waterhouse at South Bund، شانگهای

این هتل در حاشیه‌ی روخانه‌ی هوانگپو در شانگهای واقع شده و از اتاق‌هایش شما منظره‌ای زیبا از برج پودونگ را مشاهده خواهید کرد. این بنا آمیخته‌ای ارزشمند از یک ساختمان قدیمی و هنر معماری امروزی است. ساختمانی که هتل در آن بنا شده مربوط به دهه ۱۹۳۰ میلادی می‌باشد و کلیت آن به صورت کامل حفظ شده، اما در داخل شما با یک معماری بی‌نظیر از یکی از بهترین معمارهای چین مواجه هستید. ۱۹ اتاق، یک رستوران و بخش‌های مختلف Waterhouse همگی دارای طراحی خاص و متفاوتی هستند که بیشتر شبیه به یک نمایشگاه هنری است تا هتل.

 

بهترین هتل‌های شانگهای که هرگز دوست ندارید ترکشان کنید

 

 The Waterhouse at South Bund

 

 

آدرس: No.1-3, Maojiayuan Road Off South Zhongshan Road, Huangpu, 200010 Shanghai

 

 

Commune by the Great Wall

همانطور که از اسم این هتل پیداست، Commune در نزدیکی دیوار بزرگ چین واقع شده است، اما این موضوع در مقایسه با طراحی فوق‌العاده و متفاوت آن ارزشی ندراد. مجموعه‌ی این هتل از چند ویلا و ساختمان مختلف درست شده که همگی طراحی‌های چوبی با بامبو و به شکلی مینیمالیستی داشته و در محیط سبز و جنگلی این منطقه غرق شده‌اند. طراحی داخلی همه‌ی این بناها نیز تا همین حد از جزییات در کنار سادگی برخوردار بوده و حسی درخشان به شما می‌دهد. از مزیت‌های دیگر هتل امکانات عالی آن برای خانواده‌ها و بچه‌هاست و باید در نظر بگیرید که تمام این مراکز همگی هنرمندانه ساخته شده‌اند.

 

 

 Commune by the Great Wall

 

 

آدرس: No.53 The Great Wall Exit at Shuiguan Badaling Highway, 102102 Yanqing

 

 

 Hotel Wind Xiamen، ژیامن

این هتل از آن دست بناهایی است که کاملا به شکلی مدرن و به مینیمالیستی‌ترین حالتی که امکان داشته ساخته شده است و سعی شده حداکثر فضا و نورگیری برای مهمانانش فراهم کند. بخش‌های مختلف و اتاق‌ها شکل‌ها و طراحی‌هایی متفاوتی دارند که باعث می‌شد تجربه هر شخص موقع بودن در Hotel Wind فرق خواهد داشت. استفاده از تابلوها و تندیس‌های هنری، استفاده از چوب در کنار رنگ‌های سفید و سیاه و همچنین کاربرد نور و آویزها، فضای این هتل را تبدیل به جایی کرده که در هیچ کجای دیگر نمی‌بینید.

 

معرفی برترین هتل‌های لاکچری شانگهای برای سفری لوکس به چین

 

 Hotel Wind Xiamen

 

 

آدرس: Yunyue Mountain Villa, Huandao Ave, Siming, 361000 Xiamen

 

 

Hotel Éclat، پکن

کافی است از بیرون  به این هرم زیبای شیشه‌ای نگاه کنید تا بدانید چرا آن را در لیستمان قرار داده‌ایم. این بوتیک هتل معرکه در قلب محله معروف چائویانگ واقع شده و به در مرکز بخش تجاری این شهر است. با اینکه این هتل در مرکز شهر بوده و از بیرون نیز طراحی منحصر به فردی دارد، اما در داخل نیز شما با دنیای متفاوتی روبرو هستید که شما را به هتل‌های حاشیه شهر می‌برد. طراحی چوبی، چندین استخر، نورگیری عالی و متغیر بودن طراحی‌ها و فضاها در اتاق‌های مختلف و البه رستوران‌ها و محیط‌های بسیار زیبا، همه از Hotel Éclat  مکانی بی‌نظیر برای اقامت در پکن ساخته‌اند.

 

مکان‌هایی با معماری خاص در پکن که به هیچ وجه شبیه به این شهر نیستند

 

 Hotel Éclat

 

 

آدرس: No.9 Dongdaqiao Road, Chaoyang District, Chaoyang

 

 

Banyan Tree Hangzhou، هانگژو

Banyan Tree  چندین هتل در نقاط مختلف چین دارد، اما آنچه در هانگژو می‌بیند نه تنها با دیگر هتل‌های این برند بلکه با تمامی هتل‌هایی که در چین خواهید دید متفاوت است. این مکان کاملا شبیه به یک اقامتگاه تابستانه‌ی شاهانه است و اتاق‌ها، باغ و بخش‌های مختلف این هتل که در یک برکه مصنوعی زیبا بنا شده، همگی از طراحی‌های باستانی چین اقتباس شده است. هتل با ظاهر قدیمی‌اش، مملو از امکانات مدرن و البته امکانات رفاهی است و سرویس‌های متنوع و جذابی در اسپایش ارائه می‌شود. همچنین دارای چند رستوران، استخر سرپوشیده و بسیاری چیزهای دیگر است که همگی معماری‌های بسیار زیبایی دارند.

 

کاخ تابستانه آمان شانگهای ؛ همچون امپراطورها به سفر بروید

 

 Banyan Tree Hangzhou

 

 

آدرس: 2 Westbrook Resort, Zijingang Road , Xihu, 310030 Hangzhou

 

 

Vue Hotel Houhai، پکن

این هتل را یک شرکت بین‌المللیِ سنگاپوری با نام Ministry of Design طراحی کرده که چندین جایزه بزرگ را به خود اختصاص داده است. این بنا به شکلی جذاب و یکتا توانسته المان‌های ابنیه تاریخی چین را با مدرن‌ترین طراحی ممکن تلفیق کند. در بدو ورود شما با یک بنای کاملا چینی مواجهید که به رنگ مشکی در آمده، رنگی که به هیچ وجه در بناها به این شکل استفاده نمی‌شده. در خود بنا نیز همه چیز به لوکس‌تین حالت ممکن است و خطوط طلایی، رنگ‌های شاد و همچنین چراغ‌های LED در همه جا مورد استفاده قرار گرفته است. Vue هتلی لاکچری و گران است، اما در عین حال تمامی امکانات چنین هتلی را در فضای کاملا منحصر به فرد ارائه کرده و اقامتی خاص و در عین حال مفرح را برای مشتریانش به ارمغان می‌آورد.

 

 

 Vue Hotel Houhai

 

 

آدرس: No 9. Yangfang Hutong, Xicheng District Beijing

 

 

The Temple House Chengdu، چانگدو

این هتل یکی دیگر از نمونه‌هایی است که نشان دهنده ترقی تلفیق مدرنیته با المان‌های تاریخی یک شهر است. هتلی بسیار زیبا دارای اتاق‌های مختلف، آپارتمان، اسپای اختصاصی لوکس، چند رستوران و بسیاری مراکز دیگر که مجموعه‌ای لوکس در چانگدو پدید آورده‌اند. در بخش بخش طراحی این هتل شما شاهد طراحی‌های چوبی بسیار زیبا برگرفته از ساختمان‌های قدیمی چینی هستید که با رنگ‌بندی و امکانات مدرن آمیخته شده و ترکیبی جذاب را پدید آورده‌اند.

 

۷ اسپای لوکس شانگهای؛ بهترین‌های شرق آسیا

 

 The Temple House Chengdu

 

 

آدرس: No.81 Bitieshi Street, Jinjiang District, Jinjiang, 610021 Chengdu

 

 

Gracie Art Hotel، پکن

یکی دیگر از هتل‌های پکن که همانطور که از اسمش پیداست، جایی هنرمندانه بوده و در منطقه معروف هنری ۷۹۸ واقع شده است. به طور کلی نباید این بنا را به خاطر خود بنا خیلی در این لیست آورد، بلکه به خاطر استفاده از آثار هنری بسیار عالی و همچنین طراحی داخلی زیبا در عین ارزان بودن هتل، از این هتل نیز یاد کنیم.

 

 

 Gracie Art Hotel

 

 

آدرس: No.1 706 back street, No.2 Jiuxianqiao Road, Chaoyang, 100015 Beijing

۱۷ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران