خوراکی‌های خوشمزه زمستانی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
خوراکی‌های خوشمزه زمستانی در استانبول

استانبول یکی از پر طرفدارترین مقاصد سفر در همه فصول برای افرادی است که می‌خواهند بدون صرف وقت و هزینه برای ویزا به یک تعطیلات عالی و به یاد ماندنی در یک کشور خارجی بروند. گردشگرانی که در زمستان تصمیم می‌گیرند چند روزی را با تور استانبول در این شهر زیبا بگردند، خرید کنند و خوراکی‌های خوشمزه ترکی را امتحان کنند، یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خود را خواهند داشت.


نوشیدنی‌های گرم

قهوه ترک به عنوان معروف‌ترین نوشیدنی ترکیه، در همه فصول و در همه شهرها جزو گزینه‌های اولی است که امتحان می‌کنید. اما نوشیدن این قهوه در زمستانی سرد که با گردش در خیابان‌های استانبول در طول روز کمی خسته شده‌اید، لذت دیگری دارد. شما برای امتحان کردن قهوه ترک می‌توانید به کافه‌های مختلفی در همه نقاط شهر بروید و یک فنجان قهوه خوشمزه نوش جان کنید. به طور مثال کافه سارک قهوه‌چی یک مکان تاریخی با قدمت ۶۰ ساله در بازار بزرگ استانبول است و یا مانداباتماز یک کافه بسیار مشهور در خیابان استقلال است که نشستن در صندلی‌های آنجا و تماشای شلوغی خیابان جذابیت خاصی برای گردشگران دارد. اگر می‌خواهید بسفور را تماشا کنید، نشستن در کافه ببک گزینه خوبی است. کافه پیر لوتی هیل نیز ویوی خوبی از دریا دارد. اگر تمایل به نوشیدن قهوه‌های معروف دنیا را در کافه‌های زنجیره‌ای همچون استارباکس دارید، آن‌ها در مناطق مختلف استانبول شعبه دارند. همچنین نوشیدنی‌های دیگری همچون چای، شکلات داغ، ثعلب و بوزا، نوشیدنی معروف و سنتی ترکیه در زمستان را می‌توان نام برد.

شیرینی‌های دلچسب

لوکما Lokma نوعی شیرینی لقمه‌ای و دسر محبوب ترکی در بین گردشگران است که از یک خمیر خوشمزه درست می‌شود. پس از استراحت خمیر، آن را به صورت گرد و توپی شکل در روغن داغ سرخ می‌کنند و روی آنها شهد می‌ریزند تا شیرین شوند. این شهد معمولا از شکر و اب درست می‌شوند و گاهی از شیره خرما نیز استفاده می‌کنند. پس از آن روی لوکماها را با کنجد، خلال بادام و پودر پسته تزیین می کنند تا جذاب‌تر به نظر برسند. در کل خوردن شیرینیجات در زمستان بسیار دلپذیر و انرژی‌زاست. به همین دلیل امتحان کردن باقلوای استانبولی و لوکوم ترکیه‌ای که شبیه به راحت‌الحلقوم‌های ماست را از دست ندهید. لوکوم، نوعی شیرینی است که از نشاسته و در طعم‌های مختلف درست می‌شود. در سفر به استانبول، بعد از خوردن غذاهای خوشمزه دسرهای خوشمزه استانبول را نیز حتما امتحان کنید.

 

انواع غذاهای لذیذ دریایی در استانبول

شاه بلوط و سیمیت

در زمستان‌ وقتی در خیابان‌های استانبول قدم بزنید، بوی شاه بلوط بو داده همه جا را پر کرده است. گاری‌هایی که مخصوص فروش خوراکی‌های مختصر و خیابانی مانند شاه‌بلوط که به آن کستانه نیز گفته می‌شود، هستند را در بیشتر جاهای شهر می‌بینید. در زمستان که هوا سردتر است از آنه بخار بلند می‌شود و بوی خوش خوراکی، شما را به آنها جذب می‌کند تا از هر کدام یک بار امتحان کنید. سیمیت یکی از معروف‌ترین نان‌های ترکی است که به شکل حلقه‌ای و پر کنجد درست می‌شود که داغ داغ می‌چسبد.

 

بهترین رستوران‌های غذای چینی در استانبول

کومپیر

کومپیر نوعی سیب‌زمینی تنوری است که به انتخاب شما داخل آن را با انواع سوسیس، ذرت، پنیر، هویج، نخود فرنگی، زیتون، فلفل، خیارشور و سس پر می‌شود. این غذای خوشمزه در بسیاری از نقاط شهر یافت می‌شود. در سرمای زمستانی، خوردن یک سیب زمینی تنوری داغ پر سس با پنیر لذت‌بخش خواهد بود.

بسیاری از غذاهای زمستانی که در دکه‌ها و کنار دریا درست می‌شوند، در زمستان جذابیت خاصی برای گردشگران دارند. غذاهای مختلفی مثل ماهی، کباب ترکی و ساندویج‌های گوناگون و گرم دیگری را نیز می‌توان در این فصل امتحان کرد.

 

بهترین غذاهای خیابانی در استانبول

 

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 تیر 1400)

نظرات کاربران