بورسا؛ زیباترین مقصد زمستانی نزدیک استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بورسا؛ زیباترین مقصد زمستانی نزدیک استانبول

سفر با تور استانبول، در زمستان نیز از جذابیت بالایی برخوردار است. اما اگر برنامه‌ی سفری طولانی دارید و می‌خواهید اسکی و بودن در اقامتگاه‌های برفی را هم تجربه کنید، پیشنهاد ما این است در سفر به استانبول، یک یا دو روز را به بورسا بروید. شهری در نزدیکی استانبول که به عنوان یکی از بهترین مقاصد زمستانه‌ی ترکیه شناخته می‌شود و در ارتقاعاتش، اقامتگاه و پیست اسکی عالی دارد و می‌تواند سفری فوق‌العاده را برایتان بسازد.

 

بورسا

بورسا با ماشین، کم‌تر از ۲ ساعت از استانبول فاصله دارد. شهری در نزدیکی دریای مرمره که زیبایی آن حتی میان مردم ترکیه نیز زبانزد است. شهری که در زمان عثمانی‌ها پایتخت این امپراطوری به حساب می‌آمد و از همین رو شما در کنار زیبایی‌های طبیعی و خانه‌های سنتی، مساجد و عبادتگاه‌های باشکوه را نیز مشاهده خواهید کرد. کوه اولوداغ در این شهر، محبوب‌ترین مرکز گردشگری زمستانه برای خود ترک‌هاست و غذاهای سنتی نیز بخشی از فرهنگ مردم آن به حساب می‌آید.

 

 گردش در قسمت اروپایی استانبول (قسمت اول) 

 بورسا

 

چطور به بورسا برویم؟

چند راه برای رفت به بورسا وجود دارد. راحت‌ترین راه کرایه ماشین است که البته کمی‌ برایتان هزینه‌ی بیشتر در پی خواهد داشت. می‌توانید از اتوبوس‌هایی که در ساعت‌های مختلف به بورسا می‌روند نیز استفاده کنید. از طریف هر روز قایق‌هایی به سمت این شهر حرکت می‌کنند که نیاز است بعد از قایق سواری، دوباره ماشین بگیرید و به بورسا برسید که البته فاصله‌ی زیادی از ساحل تا مرکز شهر نیست. اما تقریبا از هر راهی که بروید، حدود دو ساعت در راه خواهید بود.

 

 بورسا

 

جاذبه‌های گردشگری بورسا

در ادامه به صورت اختصاصی به اولوداغ و اسکی در این کوه خواهیم پرداخت، اما قبل از آن، نگاهی بندازیم به جاذبه‌هایی که در شهر هستند و می‌توانید در هر فصلی از آن‌ها بازدید به عمل آورید.

بازدید از مساجد و ابنیه تاریخی شهر

بورسا را باید محل تولد امپراطوری عثمانی به حساب آورد. مقبره‌ی عثمان و اورهان (دو سلطان بنیان گذار عثمانی)  در این شهر وجود دارد و مساجد بسیار زیبا و بزرگی در آن‌ هستند که دیدن آن‌ها به همه پیشنهاد می‌شود. در مسجد سبز، موزاییک‌کاری‌های معرکه‌ای وجود دارند که در کل کشور می‌توان آن‌ها را منحصر به فرد به حساب آورد و این‌ها تنها بخشی از جاذبه‌های تاریخی بورسا هستند که در این چند جمله می‌توانستیم به آن‌ها اشاره کنیم.

 

 گردش در کوچه‌های رنگی و زیبای استانبول

Bursa

 

لذت بردن از حمام‌ چشمه‌ی آب گرم

طبیعت آتش‌فشانی بورسا باعث شده که چشمه‌های آب گرمِ داغی که سرشار از مواد معدنی هستند، برای قرن‌ها در آن بجوشند. حالا ترکیب آن‌ها با حمام‌های سنتی ترکی را لحاظ کنید تا ببینید، یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در بورسا انجام دهید بودن در این حمام‌ها است.

 

Bursa

 

خرید

بازارهای مختلف و خوبی در بورسا برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها به خرید بپردازید. از جمله آن‌ها می‌توان به بازار کیهان اشاره کرد که در آن می‌توانید با خرید شال‌ها و روسری‌های ابریشمی و همچنین ظروفی که با دست نقاشی شده، سوغات خوبی از بورسا به خانه ببرید.

 

 معرفی بهترین سوغاتی‌های خوراکی ترکیه برای مسافران تور استانبول

Bursa

 

بازدید از دهکده‌ی تاریخی Cumalıkızık

این دهکده‌ی کوچک و زیبا با خیابان‌های سنگ فرش و خانه‌های رنگ و جذاب، یکی از نقاط مهم و البته دیدنی بورسا است که در حاشیه‌ی شهر قرار دارد. اگر قصد کردید روزهای بیشتری در این شهر بمانید، حتما صبح زود به این دهکده رفته و صبحانه‌ی سنتی و پر و پیمان را در آن‌جا میل کنید.

 

Bursa

 

اسکی و تفریحات زمستانی در اولوداغ

اقامتگاه‌ها و پیست و اسکی و متعلقاتش، حدودا ۴۰ کیلومتر از مرکز شهر بورسا فاصله دارد.جایی که ده‌ها هزار نفر هر ساله برای تفریحات برفی زمستان به آن‌جا سفر می‌کنند که بخش قابل توجهی از آن‌ها گردشگران خارجی هستند. پیست اسکی بسیار عالی اولوداغ جایی برای اسکی، اسنوبرد، جت اسکی و انواع ورزش‌های اینچنینی است و جایگاهی برای اسکیت روی یخ نیز در آن در نظر گرفته شده است.

 

 تعطیلات زمستانی ۲۰۲۰ در شهرهای ترکیه

Bursa

 

اقامتگاه‌ها و تاسیسات اولوداغ از هر نظر عالی هستند و صد در صد شما را راضی خواهند کرد. همچنین اگر نخواستید حتما اسکی کنید، باز هم می‌توانید در این اقامتگاه باشید و از فضای عالی و همچنین فعالیت‌های برفی دیگر لذت ببرید.

۱۴ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران