۶ لحظه خاطره‌انگیز استانبول در سفر اول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۶ لحظه خاطره‌انگیز استانبول در سفر اول

استانبول مقصد محبب گردشگران سراسر دنیا مخصوصا اروپای شرقی و آسیا است که در تمام طول سال میزبان مهمانان خود می‌شود. این کلان شهر ترکی زیبا که شهرتی بیش از پاتخت ترکیه یعنی آنکارا دارد در کنار تمام زیبایی‌هایی که دارد گاهی شلوغ و پر هرج و مرج دیده می‌شود بنابراین برای جلوگیری از سردرگمی بار اولی‌ها در تور استانبول باید به کجاها بروند؟ باید از کجاها دیدن کنند؟ چه تجارب دست اولی وجود دارد؟ در ادامه برای پاسخ به تمامی این پرسش‌ها با ما همراه باشید.

 

کشتی سواری

گشت و گذار با کشتی در بالای فهرست هر مسافر تور استانبول قرار داشته و یکی از بایدهای اساسی و غیرقابل چشم‌پوشی این تور محسوب می‌شود. لذت بردن از نسیم دریا و تماشای مناظر بسفر و شهر قدیمی استانبول بسیار آرامشبخش و تسکین دهنده است و برای همه مثل درمان و معجزه عمل می‌کند. امکان ندارد در یکی از تورهای گردشی بسفر شرکت کنید و هیپنوتیزم زیبایی و جذابیت مناظر گیرای اطراف‌تان نشوید. هیچ کاری در استانبول نمی‌تواند به اندازه تماشای غروب آفتاب و رقص مرغ‌های دریایی بر فراز آب‌های طلایی و نارنجی و گوش سپردن به صدای آن‌ها لذتبخش و گیرا و روح‌نواز باشد.

گردش صبحگاهی

استانبول در ساعات اولیه روز خیابان‌های آرام و دلبازی دارد که زیر نور انوار طلایی بی‌جان خودنمایی می‌کنند و با زیبایی دوچندان‌شان تمام حس و حواس شما را معطوف خود می‌کنند. سحرخیز باشید و با کشتی از کادیکوی به ایستینیه بروید، از طلوع آفتاب در حاشیه بسفر لذت ببرید و یا به پیاده روی در امتداد آن بپردازید. ایده‌های متنوعی همچون خوردن چای در کنار اسکله‌ها و یا لذت بردن از صبحانه ترکی با نمای بسفر وجود دارد. ببینید کدام این‌ها برای شما لذتبخش‌تر و مناسب‌تر است همان را انجام دهید و آرامش خیابان‌هایی که به زودی غرق در شلوغی می‌شوند را به جان بکشید.

 

جنگل شهری کمربورگاز در اطراف استانبول

چای نیم روزی

چای نوشیدن جزوی از سنت و فرهنگ استانبولی‌ها است و آن‌ها به خوبی توانسته‌اید این را در زندگی مدرنیته و امروزی شهر بگنجانند. در طول روز مردم بومی برای رفع خستگی و استراحت و یا برای دیدار و معاشرت به خوردن چای و گپ و گفت می‌پردازند. از دیدن عجیب‌ترین فضاهای تبدیل شده به باغ‌های چای و فروشندگانی که این نوشیدنی محبوب و گرم را با استفاده از قمقمه‌های قابل حمل می‌فروشند تعجب نکنید. گوشه‌ای دنج بنشینید و از نوشیدن فنجان چای و لحظات بیکاری لذت ببرید و به همهمه مردم گوش دهید.

داستان پردازی

در سرار و اطراف شهر از داستان‌هایی پر شده که منتظرند تا شنیده شوند. داستان‌هایی که در یاد شما می‌مانند و شما را به سرزمین قصه‌های هزار و یک شب می‌برند. از منطقه صنعت‌گران که می‌گذرید هزاران داستان برای شنیدن وجود دارد و یا فروشگاه‌های دست دوم لوازمی به فروش می‌رسانند که مربوط به زمان سلاطین عثمانی است. فقط کافیست بمانید شروع به حرف زدن و سوال پرسیدن کنید آن وقت می‌بینید مردم بومی با خوشرویی که داستان‌های فولکرور و جذابی برای تعریف کردن دارند.

 

سفر به استانبول در فصل‌های مختلف سال

 طلوع و غروب خورشید

استانبول از آن شهرهایی است که طلوع و غروب آفتاب حال و هوای شهر را به سبک‌های مختلفی تنظیم می‌کند. طلوع زیبا و طلایی شهر شما را سر حال می‌آورد و برای ادامه روز نشاط فراوانی به شما می‌دهد در حالی که غروب آفتاب آنقدر تماشایی و دیدنی است که فقط باید با یک فنجان چای گوشه‌ای بشینید و از زیبایی غروب لذت ببرید، منظره بسفر و زیبایی غروب دریا بسیار زیبا و آرامشبخش است و خستگی یک روز پر از گردش را از تن‌تان خارج می‌کند. البته شهروندان شهرهای بزرگ دنیا همیشه ادعا دارند که زیباترین افق و غروب شهر را دارند، اما باور نکنید زیرا هیچ جای دنیا غروبی به زیبایی استانبول ندارند.

افق شهر

صعود به بالای تپه‌ها عموما کار راحتی نیست اما همین که بدانید در انتها منظره‌ای بهشتی و هوایی دل انگیز انتظار شما را می‌کشد انگیزه کافی برای طی مسیر خواهید داشت. استانبول دارای تپه‌های متعدد زیبایی است که مناظر عالی دارند. نقاطی مثل جهانگیر، اتیلر و بیکوز نه تنها به عنوان پس زمینه فوق‌العاده‌ای برای عکاسی در نظر گرفته می‌شود، بلکه در درجه اول به عنوان جاهای برتر و نقاط دیدنی شهر هم شناخته می‌شوند. این تپه‌ها زیبایی خیره‌کننده و بی‌حدی دارند که به سادگی ذهن شما را خالی کرده و آرامشی عمیق به شما تزریق می‌کنند.

 

تفریح در استانبول همچون محلی‌ها

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران