با زیباترین دریاچه‌های ایران آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری داخلی
با زیباترین دریاچه‌های ایران آشنا شوید

کشور عزیزمان ایران، به واسطه‌ی مساحت بزرگی که دارد، تنوع زیست محیطی جذابی را نیز در خود میزبانی می‌کند. این مهم باعث شده تا دریاچه‌های متفاوت و فوق‌العاده زیبایی در نقاط مختلف این سرزمین به وجود بیاید که در ادامه قصد معرفی زیباترین‌های آن‌ها را داریم تا در تورهای داخلی، به دیدن این پهنه‌های آبی بروید.

 

دریاچه خزر

بزرگ‌ترین دریاچه‌ی جهان مسلما باید در بالاترین نقطه‌ی این لیست قرار بگیرد. پهنه‌ی آبی منحصر به فردی که ساحل آن به کشورهای ایران، قزاقستان، روسیه، آذربایجان و ترکمنستان می‌رسد و منزلگاه ماهیان متنوعی از جمله ماهی خاویاری محسوب می‌شود. در ایران، برای سفر به سواحل این دریاچه‌ی زیبا باید به استان‌های مازندران و گیلان بروید.

 

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران

دریاچه‌ی گهر

گهر، یکی از زیباترین دریاچه‌های کوهستانی ایران است که در منطقه‌ی حفاظت شده‌ی اشتران کوه واقع شده. بخشی از مسیر رفتن به دریاچه‌ی گهر ماشین رو نیست و از این رو هم خیلی‌ها با این زیبایی شگفت انگیز آشنا نیستند و هم این که تا حد زیادی از خرابی‌های معمول مناطق گردشگرپذیر در امان مانده است. دریاچه‌ای که تقریبا به دو بخش تقسیم شده و آب زلال و طبیعت زیبای اطرافش، آن را به محلی شگفت‌انگیز در کشورمان بدل کرده که پیشنهاد می‌کنیم، حتما از آن دیدن کنید.

دریاچه ارومیه

با تمام اتفاقاتی که این سال‌ها برای دریاچه‌ی ارومیه افتاده، باز هم آن را باید یکی از زیباترین‌ها در ایران به حساب آورد. دریاچه‌ای که گاهی به رنگ قرمز بدل می‌شود که به خاطر نمکی بودن و افزایش جلبک‌ها در بعضی از مواقع سال است.

 

معرفی بهترین پارک‌های آبی ایران

دریاچه نئور

این دریاچه‌ی زیبا در یک منطقه کوهستانی خاص در مرز گیلان و اردبیل واقع شده و شما باید در یکی از دره‌های کوهستان باغیرو و آن هم در ارتفاع ۲۵۰۰ متری به دیدن این مکان بروید. زمانی این دریاچه مملو از نوع خاصی از قزل آلا به نام قزل آلای رنگین کمانی بود، اما حالا ماهی‌های بسیار کمی در آب آن زندگی می‌کنند.

دریاچه ولشت

از جذاب‌ترین دریاچه‌های آب شیرین ایران، باید به دریاچه ولشت اشاره کرد. شکی در این نیست که طبیعت فوق‌العاده زیبای اطراف این دریاچه و پرندگان متنوعی که در اطرافش زندگی می‌کنند یا در دوران مهاجرت به این جا می‌آید، این مکان را به یکی از زیباترین نقاط ایران بدل کرده است.

 

معرفی زیباترین جنگل‌های ایران

دریاچه حوض سلطان

دریاچه حوض سلطان که به دریاچه نمک نیز معروف است، ۶۲ کیلومتر از قم فاصله داشته و بهشتی برای عکاس‌هاست که بتوانند از این منظره‌ی کم‌نظیر، قاب‌‌هایی ماندگار ثبت کنند. نکته‌ی جالبی در مورد این مکان وجود دارد و آن هم این است که سطح کلی دریاچه حدود ۱۸۰۰ کیلومتر مربع است، اما تنها یک کیلومتر آن حاوی آب بوده و برای رسیدن به آب، باید مسیر زیادی را روی لایه‌های نمک طی کنید.

تالاب انزلی

تالاب یا دریاچه انزلی نیز یکی دیگر از نمادهای مهم گیلان محسوب می‌شود. یکی از جذاب‌ترین محل‌ها در شمال کشورمان که شما می‌توانید گل‌های زیبای تالابی را مشاهده کنید، به گشت‌های دریایی جذاب بروید و همچنین بیش از ۷۵ گونه پرنده‌ی متنوع و زیبا از جمله گونه‌های کمیاب را ببینید.

 

مهم‌ترین زیارتگاه‌های ایران در شهرهای مختلف

دریاچه چورت (میانشه)

دریاچه میانشه که این روزها همه بیشتر آن را به نام چورت می‌شناسند، در میان جنگل‌های زیبای کیاسر واقع شده است. این دریاچه بزرگ‌ترین نیست و اتفاقا مساحت کمی دارد، اما زیبایی منحصر به فردش و همچنین اکوسیستم خاصی که در این مکان پدید آورده، یکی از دیدنی‌ترین دریاچه‌ها در منطقه محسوب می‌شود و به همین دلیل گردشگران زیادی هر ساله از آن بازدید می‌کنند.

دریاچه زریوار

این دریاچه که در سه کیلومتری شهر مریوان واقع شده، میزبان آب هیچ رودخانه‌ای نیست و آبش را از برف کوه‌هایی که در اطرافش آب می‌شوند، وام می‌گیرد. زریوار ماهی‌های زیادی را نیز مامن داده و در اطرافش نیز درختان متنوعی از جمله بلوط و بادام رشد کرده‌اند. اگر زمستان خودتان را بتوانید به این محل برسانید، نمایی بسیار جذاب از یک دریاچه یخ زده را در این منطقه خواهید دید.

 

پارک کروکودیل قشم یکی از جذاب‌ترین پارک‌های ایران

دریاچه مهارلو

دریاچه مهارلو یا دریاچه صورتی، یکی دیگر از جذاب‌ترین دریاچه‌های ایران است که در ۲۷ کیلومتری شیراز واقع شده و یک پهنه‌ی آبی نمکی محسوب می‌شود که به خاطر جلبک‌های خاص و همچنین فعل و انفعلاتی که در آب رخ می‌دهد، آبش به این رنگ تغییر پیدا می‌کند. هر کس که به تور شیراز می‌رود، بهتر است حتما از این مکان رویایی بازدید کرده و به دیدن فلامینگوهای صورتی بنشیند.

دریاچه بزنگان

اما اگر به تور مشهد می‌روید، فراموش نکنید که از دریاچه بزنگان نیز دیدن کنید. این دریاچه اگر چه از مرکز شهر دور است، اما یکی از آن جاهایی در اطراف مشهد بوده که کاملا تجربه‌ی سفر شما به این مرکز مذهبی در کشورمان را متفاوت خواهد کرد.

 

شهربازی پارک ملت مشهد یکی از مجهزترین شهربازی‌های ایران

۱۰ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران