معرفی توریستی‌ترین شهرهای ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
معرفی توریستی‌ترین شهرهای ارمنستان

ارمنستان اگر چه به خاطر هزینه‌های پایین سفر و همچنین نزدیکی به ایران، در بین گردشگران داخلی بسیار محبوب شده، اما این کشور را باید یکی از دیدنی‌ترین‌ها در منطقه قفقاز به شمار آورد. در تور ارمنستان شما این امکان را دارید که در کنار تماشای جاذبه‌های طبیعی این کشور، تاریخ ۳ هزار ساله آن را نیز کنکاش کنید و به دیدن آثار باستانی آن‌جا بروید.

همه می‌دانیم که ایروان به عنوان پایتخت، مهم‌ترین مقصد در این کشور محسوب می‌شود، اما بهتر دیدیم، لیستی از محبوب‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای ارمنستان را برایتان بنویسیم، چون سفرهای بین شهری در زمان سفر به این کشور، راحت و البته از جمله کارهایی است که گردشگران به وفور انجام می‌دهند.

 

ایروان

همانطور که گفتیم، پایتخت ارمنستان مهم‌ترین شهر این کشور بوده که بخش زیادی از گردشگران سفر خود را از آن‌جا آغاز می‌کنند. تورهای ارمنستان نیز که از ایران برگزار می‌شود، عموما به مقصد ایروان خواهد بود. شهری با قرن‌ها پیشینه که گفته می‌شود ساخت آن به سال ۷۸۲ قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد که نشان می‌دهد ایروان حتی قدیمی‌تر از رم است! اگر اولین بار است که به ارمنستان سفر می‌کنید، مطمئنا دیدنی‌های این شهر تمامی مدت سفر شما را پر خواهد کرد. بازدید از پارک‌های زیبای ایروان، میدان جمهوری ایروان و بناهای قدیمی و معماری زیبای ابنیه جدید، همه از جمله فعالیت‌هایی است که در این شهر باید به انجام برسانید.

 

واغارشاپات

واغارشاپات یا همان اِچمیادزین نام شهری در ۲۰ کیلومتری ایروان است که به راحتی در سفر به ارمنستان، به آن‌جا دسترسی خواهید داشت. خیلی‌ها سفر به این کشور بدون بازدید از این شهر مقدس برای ارامنه را ناتمام می‌دانند. همانطور که می‌دانید، ارمنستان اولین کشوری بود که دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشورش برگزید و کلیسای  اِچمیادزین نیز به همین دلیل ساخته شد. این کلیسای زیبا و مهم بر روی ویرانه‌های یک معبد قدیمی ساخته شده بود و سپس کلیساهای بیشتری در این شهر زیبا بنا گذاشته شد که با رفتن به آن‌جا، می‌توانید از آن‌ها دیدن نمایید.

 

معرفی شهر تساغکادزور در ارمنستان

 

صومعه تاتف

این مکان اگر چه یک شهر محسوب نمی‌شود، اما مکانی مهم در ارمنستان است و یکی از جاهایی است که خیلی از توریست‌ها، برای بازدید از این مکان به ارمنستان سفر می‌کنند. این صومعه ۲۵۳ کیلومتر از ایروان دور است، اما ارزش هزینه و زحمت سفر را دارد. یک مکان مقدس که در قرن ۹ میلادی و بر روی صخره‌ای سنگی بنا شده و دور تا دور آن را کوه‌های سرسبز و زیبا گرفته است. برای بازدید از این صومعه باید سوار بلندترین تله کابین بدون توفق دنیا شوید که نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده و در این راه، بیست دقیقه می‌توانید به طبیعت شگفت‌انگیز تاتف نگاه بندازید.

 

۳ جاذبه دیدنی شهر دیلیجان در ارمنستان

جرموک

جرموک در ارمنستان از آن‌ جاهایی است که مردم برای طی کردن تعطیلات و بودن در فضایی زیبا و آرامش بخش به آن‌جا می‌روند. شهری با داشتن بیش از ۴۰ چشمه آب گرم طبیعی و طبیعتی چشم نواز که شما را مجذوب خود خواهد کرد. بودن در اسپاهای معروف این شهر، تماشای آبشار دیدنی جرموک و همچنین فعالیت‌های تفریحی و طبیعت گردی در این منطقه، از جمله فعالیت‌هایی هستند که جرموک را تا این حد محبوب مسافران داخلی و خارجی ارمنستان کرده‌اند.

 

سوان

دریاچه سوان ارمنستان در ۶۶ کیلومتری ایروان، یکی دیگر از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در ارمنستان است که خیلی‌ها به خاطر دریاچه‌ی زیبایش به این مکان می‌روند. دریاچه‌ای فوق‌العاده دیدنی که در ایام تابستان به محبوب‌ترین بخش از کشور بدل می‌شود و گردشگران از داخل و خارج به این جا می‌آیند. این دریاچه یکی از مرتفع‌ترین دریاچه‌های دنیاست، با این حال در ایام تابستان، آبی گرم و دلپذیر دارد و شما می‌توانید در آن، انواع تفریحات آبی را تجربه کرده و در ریزورت‌های فوق‌العاده سوان سکونت داشته باشید. همچنین بناهای تاریخی نیز در اطراف دریاچه وجود دارد که بازدید از آن‌ها را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

راهنمای سفر ۲ روزه به ایروان

دهکده گارنی

این مکان یکی از مناطق باستانی دیدنی و مهم در ارمنستان است که چیزی ۴۰ دقیقه از پایتخت فاصله دارد. بازدید کنندگان از این مکان، می‌توانند ویرانه‌ها و بناهای تاریخی مربوط به دوره هلنی و اوایل دوران مسیحیت در ارمنستان را مشاهده کنند. اما بنای نمادین در این مکان، معبد گارنی است که می‌توان آن را یکی از شاهکارهای معماری منطقه در زمان خود به حساب آورد. قلعه گارنی، کلیسایها Mashtots Hayrapet و چند کلیسای دیگر، از جمله مهم‌ترین ابنیه‌ای هستند که در دهکده گارنی می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

۰۶ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران