معرفی رویدادهای تابستانی ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
معرفی رویدادهای تابستانی ارمنستان

یکی از جاذبه‌های گردشگری هر کشور، فستیوال‌هایی است که در فصول مختلف برگزار می‌شود. برای سفر با تور ارمنستان، یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر، تابستان است. جشنواره‌های مختلفی در این زمان روی می‌دهد که برای گردشگران کشورهای دیگر می‌تواند جذاب باشد. آنها با شرکت در هر کدام از این رویدادها می‌توانند خاطره متفاوت و به یاد ماندنی برای خود و همراهانشان بسازند. به همین دلیل، با معرفی آنها سعی داریم تا شما انتخاب تاریخ مناسبی برای سفر خود داشته باشید.

 

جشنواره میوه‌ها

یکی از مشهورترین فیستیوال‌ها در کشور ارمنستان برگزاری جشن‌های مختلف برای میوه‌های متنوع است. جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین آنها در تابستان، جشنواره هندوانه، خوشمزه‌ترین، آب‌دارترین و خنک‌ترین میوه تابستانی است. این جشنواره به طور معمول در ماه جون و در نزدیکی دریاچه سوان از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایروان برگزار می‌شود. در طول این رویداد، مسابقات، بازی‌ها و سرگرمی‌های مختلفی ترتیب داده می‌شود که تمام افراد علاقه‌مند در ارمنستان وتوریست‌ها بتوانند در آن‌ها شرکت کنند و از موسیقی و مزه کردن هندوانه‌های آب‌دار و شیرین لذت ببرند.
یکی دیگر از میوه‌های خوشمزه در این کشور که برای آن جشن گرفته می‌شود، جشنواره توت است که در اوایل ماه جولای در روستای کاراهونج، در نزدیکی شهر گوریس برگزار می‌شود. در این رویداد، شما خواهید توانست روند جمع‌آوری توت‌ها، پختن غذاهای سنتی و درست شدن نوشیدنی‌ها از جمله ودکای توت را از نزدیک ببینید و از هر کدام که خواستید بچشید و بخرید.

 

جشنواره آبجو

یکی دیگر از جالب‌ترین جشنواره‌های تابستانه ارمنستان جشنواره آبجو است که هر ساله در نزدیکی دریاچه سوان برگزار می‌شود. در این رویداد نیز کارشناسان انتخابی به چشیدن انواع آبجوها مشغول شده و به تولیدکنندگان محلی امتیاز می‌دهند. شما هم هوشمندانه می‌توانید متوجه شوید که کدام آبجو بهتر است و یک لیوان بزرگ و خنک از آبجوی مورد نظرتان را همراه موسیقی بنوشید و لذت ببرید.

 

راهنمای سفر تابستانه به ارمنستان

 

جشنواره آب

وقتی راجع به آب صحبت می‌شود، حس خنکی و شادابی در تابستان به ذهنتان خطور می‌کند. یک جشنواره بی‌نظیر که در هر کجای دنیا که آن را تجربه کنید، خاطره مجزا و متفاوتی را با خود به همراه خواهد داشت. این جشن در ارمنستان یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های فصل تابستان در ماه جولای به شمار می‌رود و شرکت در آن یکی از بهترین فعالیت‌های تابستانه در ارمنستان به شمار می‌رود. در این روز مردم بر روی یکدیگر آب می‌ریزند و شادی می‌کنند. آنها معتقدند که آب، سلامتی و موفقیت را به ارمغان می‌آورد.

 

روز جهانی کودک

روز جهانی کودک در هر کشوری متفاوت است. روز جهانی معمولا یک روز واحد برای یک رویداد در نظر گرفته می‌شود اما برای کودکان هر کشور روز خاص خود را در نظر می‌گیرد که شبیه به روز ملی است. روز کودک در تقویم‌های جهانی بیستم نوامبر نامگذاری شده که در ایران، آن را هشتم نوامبر و در شانزدهم مهر ماه برگزار می‌کنند و یک هفته را به این مناسبت اختصاص می‌دهند که در سال‌های اخیر، اهمیت این روز کمرنگ‌تر شده است و حتی در برخی از تقویم‌ها نوشته نمی‌شود. این روز مهم در ارمنستان به صورت یک فستیوال برگزار می‌شود. دراین کشور، کودکان را صرف نظر از جنسیت و سن، قابل احترام می‌دانند و حقوق ویژه‌ای برای آنها در نظر می‌گیرند. بنا به کنوانسیون حقوق کودکان: کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی، محبت و تفاهم بزرگ شود.
جشنواره روز جهانی کودک در ارمنستان با مسابقه نقاشی برای کودکان بر روی آسفالت در مرکز شهر ایروان آغاز می‌شود و هر ساله افراد علاقه‌مند بسیاری در آن شرکت می‌کنند. تماشای این رویداد، خود یکی از جاذبه‌های گردشگری آنجا محسوب می‌شود. در ادامه، کنسرت‌های مختلف، بازی‌های هیجان‌انگیز و سرگرمی‌های دیگر برای کودکان، والدین آنها و گردشگران در نظر گرفته شده و کل روز را به جشن و شادی می‌پردازند. همچنین در این روز عموم مردم می‌توانند از باغ وحش به صورت رایگان بازدید کنند.
هر چند این روز در تاریخ بیستم نوامبر ثبت شده، اما روز جهانی کودک در کشورهای بسیاری در اول ماه جون جشن گرفته می‌شود. در بعضی از کشورها نیز مثل نیوزلند در اولین یکشنبه ماه مارچ، تایوان و هنگ گنگ چهارم آوریل، بنگلادش هفدهم مارچ، فلسطین پنجم آوریل، ترکیه بیست و سوم آوریل، کره جنوبی، ژاپن، اسپانیا و انگلیس نیز در ماه مِی برگزار می‌کنند.

 

راهنمای عکاسی اینستاگرامی در ایروان

فستیوال رنگ ایروان در فضای باز و جشنواره تاراز برای نمایش لباس‌های محلی در ماه آگوست نیز یکی دیگر از جذابیت‌های این فصل است که می‌توانید با شرکت در آنها عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید و خاطره سفر خود را در محیطی شاد برای همیشه ثبت کنید.

۳۰ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران