Entopia، دنیای شگفت‌انگیز پروانه‌ها در پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
 Entopia، دنیای شگفت‌انگیز پروانه‌ها در پنانگ

پنانگ یکی از جذاب‌ترین مقاصدی است که در سفر با تور مالزی می‌توانید انتخاب کنید. به جز سواحل زیبای پنانگ که دلیل اصلی مسافرت خیلی از گردشگران به آن است، این شهر در اطراف خود دیدنی‌های طبیعی بسیار زیادی دارد. شب‌گردی در  پنانگ پایتخت غذاهای خیابانی جهان نیز خالی از لطف نیست و همچنین این شهر دارای مراکز تفریحی و همچنین فرهنگی متعددی است که باعث می‌شود، بعد از اولین سفر چندین بار دیگر نیز به آن‌جا بروید.

اما جایی که امروز قصد معرفی آن را داریم، باغ پرندگان Entopia است که یک دنیای جادویی از این جانوران زیبا را برایتان به تصویر می‌کشد. پس اگر قصد رفتن به تور پنانگ را دارید، در ادامه همراه ما باشید.

 

Entopia، با پانزده هزار پروانه‌ی جادویی

تصور کنید در باغی زیبا قدم می‌زنید، آفتاب از سقف شیشه‌اش به روی صورتتان می‌تابد و در این دنیای مملو از گل و رنگ، پروانه‌هایی زیبا در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف اطرافتان پرواز می‌کنند. Entopia به واقع یکی از جذاب‌ترین جاهایی است که در تور پنانگ می‌توانید به دیدنش بروید.

این مکان در واقع یک پناهگاه پروانگان بوده که در آن انواع مختلفی از انواع این موجودات نگهداری می‌شوند. در فضایی که سعی شده تا شبیه سازی یک جنگل واقعی باشد و در آن بیش از ۱۵۰ نوع جانور مختلف و همچنین ۲۰۰ نوع گل و گیاه نگهداری می‌شود. تمام این موجودات و گیاهان به شیوه‌ای خاص گرد هم آمده‌اند تا یک اکوسیستم کامل را پدید آورده و مامنی مناسب برای رشد و زندگی پروانگان در Entopia باشند.

یکی از نکات بسیار خوب درباره Entopia، برنامه‌های آموزشی این محل است که شما می‌توانید با شرکت در آن‌ها، اطلاعات کاملی از پروانه‌ها و همچنین حشرات مختلفی که در این محل حضور دارند، به دست بیاورید. این اطلاعات و به طور کلی راهنماهای Entopia، همگی به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. جدا از باغ اصلی، سالنی نیز در همان ورودی در نظر گرفته شده که چیزهای زیادی از پروانه‌ها و حشرات در آن‌ها قید شده است.

فراموش نکنید که جدا از زیبایی‌های طبیعی، ساختمان این محل نیز هم در نمای بیرونی و هم در داخل، بسیار زیبا طراحی و ساخته شده و همه چیز به شکلی ایده‌آل، در بهترین حالت خود است.

 

۶ مسیر پیاده‌روی عالی در تپه‌ی‌ پنانگ

Natureland

وقتی وارد Entopia می‌شوید، بخش‌های مختلفی در این محل خواهید دید که مهم‌ترین آن‌ها Natureland است. این محل در واقع باغ اصلی برای نگهداری ۱۵ هزار پروانه‌ای است که در Entopia زندگی می‌کنند. باغ اصلی این بخش، مملو از گل‌ها و گیاهان مختلف بوده و همه چیز برای زندگی آزادانه پروانگان تدارک دیده شده است. در هنگام بازدید از Natureland شما پروانه‌های مختلف را در حال پرواز خواهید دید، پس اگر کمی ثابت بایستید، امکان دارد برخی از این پروانه‌ها را مجاب کنید که روی دست شما بنشینند. همچنین با توجه به این که گرفتن عکس بدون فلش آزاد خواهد بود، مطمئن باشید، عکس‌هایی عالی از این محل به ثبت خواهید رساند.

البته در زمان بازدید از Natureland، فراموش نکنید که پروانه‌ها تنها جانورانی نیستند که در باغ زندگی می‌کنند. چندین نوع خزنده و همچنین حشرات دیگر نیز در این جا حضور دارند که البته هیچ کدام آزاری به شما نخواهند رساند. در واقع جدا از پروانه‌ها، حداقل چیزی حدود ۲۰۰ خزنده و چندین و چند حشره دیگر را نیز در این محل مشاهده خواهید کرد.

در زمان بازدید از Natureland، درختی بزرگ خواهید دید که شکلی متفاوت و خاص دارد. درختی واقعی که اطراف آن را با درخت‌های کوچک پر کرده‌اند و بهترین جا برای گرفتن عکس برایتان خواهد بود.

Cocoon

Cocoon مرکز یادگیری Entopia است و بخش‌های زیادی در آن وجود دارد که از شکل زندگی حشرات و جانوران این باغ تا شکل نگهداری آن‌ها را بازگو می‌کند. طراحی این محل فوق‌العاده زیباست و نورپردازی جذابی دارد و مهم نیست که چه سن و سالی دارید، حتما چیزی جدید در این محل یاد خواهید گرفت و حتی می‌توانید در بعضی از بخش‌هایش، عکس‌هایی زیبا نیز برای خود به ثبت برسانید.

 

بهترین غذاهای خیابانی پنانگ را از دست ندهید

بازدید از Entopia، مدرن‌ترین باغ پرندگان در مالزی

این مکان در مرکز شهر واقع شده و رفتن به آن‌جا بسیار ساده خواهد بود. با این حال پیشنهاد می‌کنیم در ساعات اولیه صبح به Entopia بروید، تا هم این مکان را در شرایطی خلوت‌تر مشاهده کرده و هم با نور زیبای صبح‌گاهی عکس‌هایتان را شکیل‌تر کنید. بازدید از این مکان برای افراد بزرگ سال ۶۹ رینگیت، افراد زیر ۱۲ سال ۴۹ رینگیت، زیر ۴ سال رایگان و افراد بالای ۶۰ سال نیز ۴۹ رینگیت است. همچنین شما می‌توانید با بلیت‌های خانوادگی و پرداخت ۲۱۶ رینگیت، دو بزرگسال همراه دو کودک وارد Entopia شوید.

۰۳ دی ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 05 دی 1400)

نظرات کاربران