معرفی ۱۰ جاذبه‌‌ی توریستی سوییس

جاذبه‌های گردشگری سوئیس
معرفی ۱۰ جاذبه‌‌ی توریستی سوییس

آن‌هایی که به سوییس سفر کرده‌اند، همیشه از مناظر کوهستانی این کشور داستان‌های زیادی تعریف می‌کنند. حتی اگر در اینترنت جستجو کنید نیز، عکس‌های متعددی از جاذبه‌های طبیعی این کشور خواهید دید، اما آن چیزی که از نزدیک می‌بینید، وصف ناپذیر است. انگار در حال قدم زدن در داستان‌های پریان هستید.

در فصول مختلف می‌توان به سوییس سفر کرد. خیلی‌ها بهار و تابستان سرسبز آن را دوست دارند و بعضی برای مناظر برفی، زمستان و در تور اروپا به سوییس می‌روند. اما در هر حال، یکی سری جاذبه‌های توریستی در این کشور است که شناخته‌ شده‌تر بوده و محبوب‌ترند و ما امروز قصد معرفی آن‌ها را داریم.

 

ماترهورن (Matterhorn)

ماترهورن یکی از نماد‌های سوییس و بلند‌ترین نقطه در رشته کوه آلپ محسوب می‌شود که در مرز سوییس و ایتالیا واقع شده دارای ۴۴۷۸ متر ارتفاع است. پایین‌تر از قله، دهکده زرمات واقع شده که یکی از زیباترین اماکن کوهستانی در سوییس بوده و ریزورت بین‌المللی فوق‌العاده‌ای نیز در آن احداث شده است.

 

سفر به سوئیس برای طرفداران طبیعت ‌گردی

 

یونگ فراوویچ (Jungfraujoch)

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که در سفر به سوییس می‌توانید انجام دهید این است که سوار قطارهایی که به مقصد یونگ فرواوویچ می‌شوند شده و از این مکان دیدنی بازدید نمایید. بلند ترین یخچال طبیعی دنیا که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز شناخته می‌شود. یک مکان بازدید عمومی در این جا بنا شده تا بتوانید نمایی ۳۶۰ درجه از یونگ فراوویچ را تماشا کنید.

اینترلاکن (Interlaken)

اینترلاکن در میان دریاچه تون و دریاچه برینز واقع شده و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تابستانه در سوییس محسوب می‌شود. یک منطقه کوهستانی فوق‌العاده زیبا و سرسبز با رودخانه‌ای دیدنی که به آن‌جا می‌رسد، محل‌های جنگلی، فضای باز سرسبز و نقاط دیدنی فوق‌العاده جذاب در اطرافش که یک تعطیلات تابستانی فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

 

۷ سوغاتی جذاب در سفر به سوئیس

لوکرن (Lucerne)

یک برکه‌ی آبی رنگ زیبا را تصور کنید که به وسیله‌ی کوهستانی سرسبز احاطه شده و در نزدیکی‌اش یک شهر قرون وسطایی که در آن خبری از عبور و مرور ماشین و موتورسیکلت نیست، پل‌هاس سنگی زیبا دارد، مملو از بناهای تاریخی است و آبنماهایی در جای جای آن کار گذاری شده، وجود دارد. لوکرن چنین جایی در سوییس است و به همین خاطر یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این کشور و حتی در اروپا محسوب می‌شود.

دریاچه جنوا (Geneva)

جنوا، بزرگ‌ترین دریاچه کوهستانی اروپا است که در مرز سوئیس و فرانسه واقع شده است. فرانسوی‌ها به این دریاچه "پایتخت صلح" می‌گویند و به واقع آن را می‌توان یک محل آرامش بخش و در عین حال بسیار زیبا دانست.

 

شرکت در معروف‌ترین فستیوال‌های سوئیس

سنت مورتیز ( Moritz)

دریاچه‌های بسیار زیبا، یخچال‌های طبیعی، جنگل‌های کوهستانی و تصویری جذاب غرب خورشید، چیزی است که در سنت مورتیز گیرتان خواهد آمد. البته ریزورت بزرگ این شهر، میزبان دو المپیک زمستانی بوده و در همان اطراف چند پیس برفی فوق‌العاده برای انجام ورزش‌های این فصل نیز وجود دارد.

برن (Bern)

برن پایتخت زیبای سوئیس، شبیه جزیره‌ای در میان رود Aare است. این شهر جاذبه‌های تاریخی متعددی دارد که در کنار زیبایی‌های طبیعی به وجود آمده به واسطه‌ی رود Aare، همه چیز را به شکلی رویایی در این پایتخت شکل داده‌اند.

زوریخ (Zurich)

زوریخ بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شهر سوئیس است که در شمال غربی دریاچه‌ای به همین نام قرار دارد. این شهر بزرگ چندین بخش دارد که اگر به بخش‌های قدیمی‌تر آن بروید، می‌‌توانید در خیابان‌های سنگ‌فرش زیبایش و در کافه‌هایی که در ساختمان‌هایی با قدمت طولانی قرار دارند، تاریخ زوریخ، این شهر قدیمی را به خوبی پیش چشم خود مشاهده  کنید.

 

گشتی خاطره‌انگیز در مناطق مختلف سوئیس

آبشار راین (Rhine)

با ارتفاع ۱۵۰ متری، آبشار راین بزرگ‌ترین آبشار در اروپای مرکزی به حساب می‌آید. البته بهترین زمان برای بازدید از این محل، بین ماه‌های جون تا جولای است که برف‌های کوهستان آب شده و رودخانه‌های پر آب، زیباترین آبشار ممکن را در این منطقه برایتان می‌سازند. گردش‌های آبی با قایق در راین، منظره‌ای زیبا از ای آبشار را برایتان مهیا می‌کند، پس حتما این فعالیت ویژه را در سفر به سوئیس به انجام برسانید.

پارک ملی سوئیس

این بخش از سوئیس، در سال ۱۹۱۴ به عنوان پارک ملی در نظر گرفته شد. جایی که تمام دره‌ی Engadine را در بر می‌گیرد و قدیمی‌ترین مرکز محافظت شده در کوه‌های آلپ است. این پارک ملی با وسعت ۱۷۰ کیلومتر مربع، در نزدیکی مرز ایتالیا واقع شده و در بعضی از ماه‌های سال، گل‌های متنوع و فراوانی دشت‌های آن را پر می‌کند. در هر فصلی از سال این پارک ملی، جلوه‌ای جذاب دارد. در زمستان نیز تصویر زیبای برفی پارک ملی سوئیس، یکی از آن تصاویری است که همیشه از این کشور بر روی اینترنت مخابره می‌شود.

 

زیباترین جاذبه‌های گردشگری اوکراین

۰۲ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران