معرفی توریستی‌ترین نقاط آذربایجان

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان
معرفی توریستی‌ترین نقاط آذربایجان

باکو، پایتختی زیبا برای کشور آذربایجان است و بخش زیادی از سفرها به این کشور نیز با تور باکو به این شهر انجام می‌شود. اما آذربایجان نقاط دیدنی بسیار بیشتری دارد، شهرها و پارک‌های ملی متعددی که در پهنه‌ی دیدنی "سرزمین آتش" پراکنده شده و ما امروز قصد داریم محبوب‌ترین این نقاط را به شما معرفی نماییم.

 

باکو

بدون شک، مهم‌ترین و محبوب‌ترین جا در آذربایجان، پایتخت زیبا و البته مدرن این کشور است. شهری چسبیده به دریای خزر که در کنار نمای زیبای بزرگ‌ترین دریاچه جهان و همچنین نقاط تاریخی و قدیمی‌اش، ساختمان‌های مدرن و جذاب، هتل‌های لوکس و مراکز خرید سرگرمی بسیاری دارد. بلوار باکو، شهر قدیم باکو (ایچری شهر) و سازه‌های مدرنی همچون برج‌های شعله، از جمله مهم‌ترین دیدنی‌های باکو به حساب می‌آیند.

پارک ملی آبشرون

تنها ۶۰ کیلومتر دورتر از باکو و در شرق این شهر، پارک ملی آبشرون قرار گرفته که یکی دیگر از نقاط زیبای آذربایجان به حساب می‌آید. این منطقه تقریبا نیمه صحرایی محسوب شده و مساحتی به بزرگی ۸۱۰ هکتار دارد. در بخشی از این پارک ملی شما به دریای خزر خواهید رسید که باعث می‌شود، منظره‌ای جالب از طبیعت صحرایی در کنار پهنه‌ی آبی شکل بگیرد. بیش از ۵۰ گونه حیوان مختلف در این پارک ملی زندگی کرده و در آب نیز موجودات جالبی می‌بینید که مختص به این نقطه از دریای خزر هستند.

 

بهترین هاستل‌های باکو برای کوله‌گردها

آستارا

این شهر که خط مرزی آذربایجان محسوب می‌شود، درست در کنار آستارایِ کشور خودمان واقع شده و مردم محلی آذربایجان، آن را زیباترین شهر کشورشان می‌دانند. منطقه‌ای کوهستانی و دشت‌های بزرگ و جنگل‌های بارانی که مجموعه‌ای متنوع از انواع گیاهان و جانوران را در خود میزبانی می‌کند. یکی از گونه‌های مهمی که در جنگل‌های آستارا و نزدیک به پارک ملی هیرکان می‌بینید، پلنگ قفقازی بوده که در کنار گونه‌های دیگری از پستانداران و پرندگان در این نقطه زندگی می‌کنند.

پارک ملی شیروان

همانطور که پیش‌تر گفتیم، پارک‌های ملی متعددی در آذربایجان وجود دارد که باید از آن‌ها بگوییم. شیروان نیز با توجه به این که ۱۰۰ کیلومتر از جنوب غربی پایتخت فاصله دارد، باز هم در تور باکو در دسترس شما خواهد بود. این پارک ملی نیز فضایی نیمه صحرایی دارد که تا خط ساحلی کشیده می‌شود و آن‌ها که به این مکان می‌روند، می‌توانند از تنوع گیاهی و همچنین جانوری این منطقه دیدن کنند. بیش از ۲۰۰ نوع پرنده‌ی بومی در پارک ملی شیروان وجود دارد که در ماه‌های مربوط به کوچ پرندگان، به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. مکانی برای کمپ با امکانات خوب نیز در نظر گرفته شده تا بتوانید شبی را زیر چتر ستاره‌ها در پارک ملی شیروان سر کنید.

 

قلعه دختر، نماد افسانه‌ای تور باکو

شکی

جایی در کوهپایه‌های جنوبی قفقاز، شهری زیبا واقع شده که شکی نام دارد. این شهر تاریخی ۲۵۰۰ ساله دارد و آن را باید قدیمی‌تر سکونتگاه در قفقاز به حساب آورد. شهرت این شهر در طی قرن‌ها به ابریشم و پارچه‌هایش بوده است. امروزه هم شما می‌توانید پارچه‌های ابریشمی را در کنار بناهای تاریخی همچون مساجد، قلعه‌ها و خیلی چیزهای دیگر مشاهده کرده و همچنین از کوهستان‌های سرسبزش نیز بهره ببرید.

پارک ملی آق‌گل

دریاچه آق‌گل، دومین دریاچه بزرگ آذربایجان محسوب می‌شود که در پارک ملی با همین نام واقع شده است. این دریاچه باعث شده تا جمعی بزرگ از انواع پرندگان در این محل زندگی کنند و آن را به بهشتی برای علاقه‌مندان به این موجودات زیبا بدل کرده است. خود دریاچه نیز مملو از انواع ماهی‌هاست و اطراف آن را نیز منظره‌ای جذاب از انواع درختان و دشت‌های سرسبز پر کرده است. متاسفانه این پارک ملی زیبا، مسیر نسبتا سختی برای رفتن دارد و حتما باید در قالب تورهای مخصوص به این جا بروید، چون در جایی پرت از آذربایجان واقع شده است.

 

جشن و شادی بر وصف بهار؛ نوروز در باکو

غابالا

پایتخت سابق آذربایجان بدون شک یکی از جاهایی است که حتما در سفر به آذربایجان باید از آن دیدن کنید. مناطق خاصی در این محل وجود دارد که پیشینه‌ی آن‌ها به بیش از ۲۵۰۰ سال پیش بر می‌گردد و در کنارشان دره‌های زیبا، آبشارهای پرتعداد و حتی یک ریزورت اسکی هست که باعث می‌شود هر فصلی از سال، غابالا جایی عالی برای دیدن در این کشور باشد.

دریاچه گویگول

دریاچه گویگول در باکو یکی از زیباترین نقاطی است که در آذربایجان خواهید دید. معنی این دریچه به زبان آذری "دریاچه آبی" بوده و دور آن را کوه‌ها و تپه‌های زیبای جنگلی احاطه کرده است. این مکان به واسطه‌ی زلزله‌ای حدود هزار سال پیش شکل گرفته است و در مجموع حدود ۱۹ دریاچه در این مکان وجود دارد که بزرگ‌ترین آن‌ها، جایی است که گردشگران بیشتر از آن بازدید می‌کنند. جدا از زیبایی‌های طبیعی، امکاناتی برای گشت‌های آبی نیز در این منطقه تعبیه شده است.

۱۴ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران