زیباترین سواحل آذربایجان

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان
زیباترین سواحل آذربایجان

آذربایجان که به عنوان سرزمین آتش شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از تنوع و تضادها را در خود جای داده است. آذربایجان بخشی از اروپای شرقی و آسیای غربی بوده و به همین دلیل توانسته به مقصدی جذاب برای سفر گردشگران تبدیل شود. به این صورت که شما در سفر با تور باکو می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مدرن و همچنین مناظر دریایی به صورت هم زمان دیدن کنید. یکی از بزرگترین مزیت‌هایی که کشور آذربایجان دارد، قرار گرفتن آن در منطقه قفقاز و در امتداد ۵۰۰ کیلومتری خط ساحلی در بخش غربی دریای خزر است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به معرفی چند مورد از زیباترین و توریست پسندترین سواحل آذربایجان بپردازیم.

 

ساحل بیلگاه آذربایجان (Bilgah Beach, Azerbaijan)

بیلگاه یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین سواحل شبه جزیره آبشرون در کشور آذربایجان است. این مکان بخشی از ساحل دریای خزر بوده و در حدود ۳۰ کیلومتری شمال باکو قرار دارد. دسترسی به این ساحل زیبا برای گردشگران تور باکو بسیار آسان بوده و علاقه‌مندان می‌توانند به آسانی به آنجا بروند. از همین رو ساحل بیلگاه به یکی از مناطق تفریحی پرطرفدار در بین گردشگران و حتی خانواده‌های ساکن باکو در تعطیلات و روزهای آخر هفته تبدیل شده است. بیلگاه امتدادی در حدود یک کیلومتر داشته و شبه جزیره آبشرون در سمت نوک شمال شرقی آن قرار دارد. این یک مکان عمومی معروف درست در خارج از کلاب‌های ساحلی پر جنب و جوش باکو است. پس اگر در روزهای گرم تابستان به آذربایجان سفر کردید هرگز ساحل بیلگاه را برای فرار از شلوغی شهر و همچنین لذت بردن از تفریحات آبی از دست ندهید.

 

۹ فعالیت برتر زمستانی در باکو و آذربایجان

آدرس: Glebe Street, Bilgah District, Bilgah 1122, Azerbaijan

 

ساحل شیخوا آذربایجان (Shikhova Beach, Azerbaijan)

یکی دیگر از زیباترین سواحل آذربایجان، ساحل شیخوا نام دارد. البته این مکان به اندازه ساحل بیلگاه محبوب نیست، اما به دلیل نزدیکی به باکو مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. به طوری که فاصله آن از باکو تنها ۱۳ کیلومتر است. همچنین این ساحل در مسیر گوبوستان قرار داشته و گردشگران می‌توانند در یک روز از هر دو آن‌ها دیدن کنند. علاوه بر نزدیک بودن ساحل شیخوا به باکو دارای محیطی آرام و دنج بوده و این خود مزیت بسیار بزرگی برای آن به حساب می‌آید.

آدرس: ۱۳ کیلومتری باکو

 

ساحل مردکانی آذربایجان (Mardakany Beach, Azerbaijan)

مردکانی یک نوار ساحلی شنی در کشور آذربایجان است که در دهکده تفریحی به همین نام و در ۴۰ کیلومتری باکو، در حومه شمالی شبه جزیره آبشرون، قرار دارد. این ساحل از نظر تمیزی شن و ماسه و آب دریا یکی از بهترین سواحل مجاور پایتخت بوده و از همین رو به توانسته مورد توجه گردشگران قرار بگیرد. سواحل این استراحتگاه در میان خانواده‌های دارای کودکان و جوانان نیز بسیار محبوب است. چرا که دارای گزینه‌های سرگرم‌کننده بسیاری برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت است.

 

خوشمزه‌ترین شیرینی‌های آذربایجان در باکو

آدرس: ۴۰ کیلومتری باکو، شمال شبه جزیره آبشرون

 

ساحل آمبوران آذربایجان (Amburan Beach, Azerbaijan)

در نزدیکی ساحل بیلگاه، یکی از بهترین سواحل آذربایجان، کلاب ساحلی آمبوران قرار دارد. این یک ساحل مدرن و پیشرفته با شن و ماسه‌های نارنجی رنگ است که با صندلی‌های مخصوص کنار دریا پر شده و محیط را برای تفریح گردشگران ایده‌آل کرده است. بنابراین اگر به دنبال استراحت در کنار ساحل و حمام آفتاب هستید، ساحل آمبوران بهترین مکان برای شما خواهد بود. چنانچه ساحل آمبوران را برای سرگرم شدن در سفر به آذربایجان انتخاب کردید، توصیه می‌کنیم هرگز از تماشای غروب خورشید در مقابل خط افق آن غافل نشوید.

البته که همه چیز در این ساحل محدود به شن و دریا نبوده و گردشگران می‌توانند از امکانات دیگری نظیر استخرها، بارها، کافه‌ها و رستوران‌ها نیز در آن استفاده کنند. همچنین ساحل آمبوران فرصت تفریح با کایاک و جت اسکی را نیز برای علاقه‌مندان به هیجان فراهم می‌کند. توجه داشته باشید که ورود به این ساحل نیاز به پرداخت هزینه ورودی دارد که هرگز از پرداخت این هزینه پشیمان نخواهید شد.  

آدرس: Amburan Beach Club, Zagulba Hwy, Bilgah, Baku, Azerbaijan

 

ساحل شیخوف آذربایجان (Shikhov Beach, Azerbaijan)

اگر می‌خواهید بدون پرداخت هزینه کرایه تاکسی از یک ساحل محلی و دوست داشتنی در آذربایجان دیدن کنید، به ساحل شیخوف بروید. این ساحل زیبا تنها پانزده دقیقه با اتوبوس از مرکز شهر باکو فاصله دارد و یکی از سواحل نسبتا تمیز آذربایجانبه شمار می‌آید. این ساحل امکاناتی مانند سالن‌های استراحت و دسترسی به استخرها را نیز برای گردشگران فراهم می‌کند. چنانچه بعد از ساعت‌ها تفریح در محدوده ساحل شیخوف احساس گرسنگی کردید، توصیه می‌کنیم سری به رستوران‌های آن زده و با غذاهای خوشمزه دریایی شکم خود را سیر کنید. البته لازم به ذکر است که این ساحل به دلیل قرار گرفتن در محدوده شهر باکو به اندازه سواحل واقع در حومه شهر تمیز نبوده و بهتر است برای شنا استخرها را به آب دریا ترجیح دهید.

 

پارک آپلند باکو، زیباترین پارک کشور آذربایجان

آدرس: Shikhov Beach, Baku, Azerbaijan

 

سواحل شبه جزیره آبشرون آذربایجان (Absheron Peninsula Beaches, Azerbaijan)

سواحل شبه جزیره آبشرون که در شمال و شرق باکو گسترده شده‌اند، بدون شک مجموعه‌ای از بهترین سواحل آذربایجان هستند. گردشگران می‌توانند در بازدید از این سواحل سری به چندین کلاب ساحلی مختلف زده و در منار تفریحات آبی از امکانات این کلاب‌ها و همچنین استراحتگاه‌ها و هتل‌های متعدد آنجا بهره‌مند شوند. مایاک، گرس شمالی و بوزونا برخی از معروف‌ترین سواحلی هستند که در محدوده شبه جزیره آبشرون فرصت رفتن به آن‌ها را خواهید داشت. اینجا گزینه‌ای فوق‌العاده برای گذراندن تعطیلات آرام در آذربایجان است.

آدرس: coastline, Baku

 

ساحل نابران آذربایجان (Nabran Beach, Azerbaijan)

اگر به دنبال یک استراحت ساحلی آرام در سفر به آذربایجان هستید، به سمت نابران بروید. نابران در چند کیلومتری مرز داغستان واقع شده و دارای برخی از پاک‌ترین آب‌های کشور است. این محدوده دارای استراحتگاه ساحلی بوده که اصلی‌ترین جاذبه برای گردشگران از سراسر کشور به شمار می‌آید. همچنین این یک مکان عالی برای استراحت و لذت بردن از امکانات منحصر به فرد در میان مناطق جنگلی بکر است. اقامتگاه‌هایی که در این محدوده ساحلی قرار گرفته‌اند دارای تنوع بالایی بوده و افراد با هر بودجه‌ای می‌توانند آن‌ها را رزرو کرده و اقامتی به یادماندنی را تجربه کنند.

چنانچه محدوده ساحلی نابران را برای تفریح در کشور آذربایجان انتخاب کردید، توصیه می‌کنیم حتما سری به منطقه تاریخی قبا که در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی ان قرار گرفته نیز بزنید. ساحل نابران بهترین گزینه برای فرار از شلوغی شهر بوده و آب و هوای بسیار دلنشینی دارد. این تفرجگاه برای ساکنان باکو در قرن بیستم، برای سپری کردن تعطیلات تابستانی ساخته شد و امروزه به هدف خود رسیده و توجه بسیاری از گردشگران را علاوه بر مرد محلی به خود جلب کرده است.

 

میراث جهانی یونسکو در کشور آذربایجان

آدرس: Nabran, Khachmaz Rayon, Azerbaijan

 

ساحل پیرساگی آذربایجان (Pirsagi Beach, Azerbaijan)

شهر تاریخی پیرساگی در شمال آبشرون واقع شده و دارای سواحل شنی طلایی و استراحتگاه‌های مجلل رو به دریا است. این یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی و استراحت در کنار سواحل است. بزرگ‌ترین امتیاز ساحل پیرساگی آب تمیز آن است. همچنین اگر می‌خواهید یک تجربه مجلل و لاکچری را از تفریحات دریایی و ساحلی در سفر به آذربایجان تجربه کنید، هیچ گزینه‌ای بهتر از پیرساگی برای شما نخواهد بود. این مکان دارای چندین کلاب ساحلی خصوصی با مجموعه‌ای از امکانات مدرن است که قطعا مورد پسند هر گردشگری واقع خواهد شد. همچنین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گذراندن تابستان است که در بین مردم بومی این کشور نیز محبوبیت فراوانی دارد.

آدرس: Pirsagi, Sabunchu District, Baku, Azerbaijan

 

ساحل لنکران آذربایجان (Lankaran Beach, Azerbaijan)

یکی دیگر از زیباترین سواحل آذربایجان، ساحل لنکران نام دارد. این ساحل بی‌نظیر در فاصله تقریبا چهار ساعت رانندگی از باکو قرار گرفته و شهرتش بیشتر به خاطر شهر تفریحی که در آن قرار دارد، است. محدوده ساحلی لنکران مجموعه‌ای از استراحتگاه‌ها و هتل‌های جذاب را در خود جای داده که هر کدام به نوبه خود مورد توجه گردشگران هستند. چنانچه ساحل لنکران را برای تفریح در سفر به آذربایجان انتخاب کردید، توصیه می‌کنیم حتما بعد از شنا و استراحت در آن به بازدید از چشمه یانار بولاگ که در چند کیلومتری جنوب آن قرار دارد، رفته و تجربه‌ای بی‌نظیر برای خود رقم بزنید.

 

معرفی توریستی‌ترین نقاط آذربایجان

آدرس: Lankaran, Azerbaijan

 

ساحل کرسنت آذربایجان (Crescent Beach, Azerbaijan)

آخرین مورد از سواحل زیبای آذربایجان که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، ساحل کرسنت نام دارد. این یک ساحل خانواده پسند در دریای خزر است که در منطقه شیخ باکو قرار دارد. آب دریا در این محدوده بسیار آرام و نسبتا تمیز بوده و مکانی دوست داشتنی برای یک قایق‌سواری خانوادگی و شنا به همراه خانواده است. علاوه بر محدوده ساحلی کرسنت دارای امکانات تفریحی دیگری نظیر رستوران‌های متنوع، پارک بازی و ... نیز است. در این ساحل شاهد یک سکوی نفتی در دوردست خواهید بود که ممکن است برای برخی منظره جالبی نباشد. علاقه‌مندان می‌توانند در ساحل کرسنت شنا کرده، والیبال ساحلی بازی کنند و یا از تماشای مناظر اسکله و طبیعت لذت ببرند.

دسترسی به این ساحل زیبای شهر باکو از طریق خیابان‌های بیچر، سالیوان و تارگت ممکن است که در حین رفتن به ساحل فرصت گشت و گذار در این خیابان‌ها را نیز خواهید داشت. علاوه بر آن خانواده‌ها می‌توانند لوازم پیک نیک را با خود به همراه داشته و یک روز همه چیز تمام را در این محدوده ساحلی برای خود رقم بزنند.

آدرس: Qaradagh Azerbaijan

 

منبع ۱

منبع ۲  

منبع ۳

۱۷ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران