جاذبه‌های گردشگری طبیعی در آذربایجان

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان
جاذبه‌های گردشگری طبیعی در آذربایجان

کشور آذربایجان با داشتن طبیعتی زیبا توانسته به مقصد گردشگری محبوب و پرطرفدار در بین عاشقان سفر تبدیل شود. به خصوص مسافران تور باکو فرصت گشت و گذار در بین جاذبه‌های طبیعی و زیبای این کشور را خواهند داشت. اگر شما نیز دوست دارید تا در کنار بازدید از مکان‌های تاریخی، هنری و توریستی این کشور زیبا از طبیعت منحصر به فرد آن نیز لذت ببرید شما را به همراهی ما تا پایان این مطلب دعوت می‌کنیم. چرا که در این مقاله قصد داریم به معرفی جاذبه‌های گردشگری طبیعی در آذربایجان بپردازیم.

 

شبه جزیره آبشرون (Absheron Peninsula)

اگر به شهر باکو سفر کرده‌اید، می‌توانید در کمتر از یک ساعت به این مکان جذاب طبیعی رفته و از زیبایی‌های آن نهایت لذت را ببرید. شبه جزیره آبشرون دارای مسیری برای پیاده‌روی چند ساعته با چشم‌اندازی زیبا از  صخره‌ها، باغ‌ها، سواحل شنی و طبیعتی سرسبز است. همچنین در این مکان ویلاهای خصوصی وجود دارد که به صورت کاملا لوکس و زیبایی طراحی و ساخته شده‌اند. شما می‌توانید با رفتن به شبه جزیره آبشرون از کنار بندری کوچک به نام دوباندی عبور کرده و از فانوس دریایی چشم‌نواز در آن نیز دیدن کنید. شبه جزیره آبشرون در تمامی فصل‌های سال زیبایی خاص خود را داشته و گردشگران تور باکو می‌توانند در هر فصلی خاطرات به یادماندنی را در این مکان برای خود رقم بزنند.

 

باکو بهترین مقصد برای عاشقان خرید

جنوب شاماخی (South of Shamakhi)

اگر عاشق جاده‌های بی‌نظیر و زیبا برای سفر کردن هستید، جاده‌های جنوب شاماخی مکانی مناسب برای لذت بردن شما از طبیعت و مسیر زیبا حین مسافرت خواهد بود. این جاده‌های زیبا دارای منظره‌ای فوق‌العاده از دره‌های سرسبز و دشت‌های مرکزی آذربایجان می‌باشد. هر دو طرف این مسیر با گل‌هایی وحشی و خوشبو پوشیده شده است. شما می‌توانید حین عبور از این مسیر از عطر مست کننده گل‌ها و چشم اندازهای کوه قفقاز نهایت لذت را ببرید.

پیرگولو (Pirgulu)

اگر تور باکو را برای مسافرت خود انتخاب کرده‌اید بهتر است در این سفر یک روز از برنامه گردشگری خود را به بازدید از پیرگولو اختصاص دهید. طبیعت این منطقه به قدری زیبا است که شما را در هر فصل از سال که باشید عاشق خود خواهد کرد. همچنین در مسیر جاده پیرگولو کابین‌هایی دنج و آرام برای اقامت و استراحت مسافران تعبیه شده است که سفری راحت و به یادماندنی را برای شما رقم خواهند زد. مسیر پیرگولو علاوه بر چشم‌انداز و طبیعت زیبای خود در فصل بارش برف به مکانی مناسب برای اسکی کردن نیز تبدیل شده و محبوبیت بالایی بین توریست‌ها پیدا کرده است.

 

تور غذاهای خیابانی باکو برای شکم‌گردها

اسماعیلی (Ismayilli)

بدون شک یکی از منحصر به فردترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی در آذربایجان دره‌های شمال غربی اسماعیلی است. بازدید از منطقه اسماعیلی با تنظیم یک برنامه سفری یک روزه امکان‌پذیر خواهد بود و شما می‌توانید روزی فوق‌العاده و به یادماندنی را در آن تجربه کنید. از جمله زیبایی‌های این مکان می‌توان به چشم‌اندازی زیبا از رشته کوه‌های قفقازی، پارک ملی و روستایی خوش آب و هوا و دیدنی به نام گالاجیگ اشاره کرد.

خیزی (Khizi)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری طبیعی آذربایجان که رفتن به آن را به عاشقان طبیعت پیشنهاد می‌دهیم، خیزی است. خیزی در فاصله یک ساعته از شمال شهر باکو قرار داشته و تمامی گردشگران تور باکو می‌توانند سفری یک روزه به این مکان زیبا و خوش‌منظره داشته باشند. از جمله دیدنی‌های جذابی که با رفتن به خیزی متوجه آن‌ها خواهید شد، مجموعه‌ای از کوه‌های رنگی، جذابیت‌های شهر کوچک خیزی، طبیعتی زیبا که در نتیجه دره‌های سرسبز و باریک به وجود آمده‌اند و آبشاری کوچک هستند. اگر خیزی را برای گذراندن یک روز خاطره‌انگیز در دل طبیعت انتخاب کردید می‌توانید مسیر برگشت خود را از سمت غرب انتخاب کرده و از جاده زیبای ایلیاغاج نیز در همان روز دیدن کنید.

 

خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های باکو

دوبرار داغ (Dubrar Dagh)

از جمله مکان‌های طبیعی متفاوتی که در کشور آذربایجان فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، دوبرار داغ است. داغ در زبان آذری به معنای کوه بوده و این مکان کوهی در دل طبیعت با ارتفاعی در حدود ۲۰۰۰ متر است. پس اگر دوست دارید تا کوهنوردی در مکانی زیبا و چشم‌نواز را در این سفر تجربه کنید حتما رفتن به دوبرار داغ را در برنامه‌های گردشگری خود قرار دهید. بهترین فصل بازدید از این منطقه تابستان است؛ چرا که می‌توانید با آب‌های معدنی واقع در ابتدای مسیر خود را خنک کرده و از منظره سرسبز آن با نمایی از چوپان‌هایی که دام‌های خود را به این منطقه می‌آورند لذت بیشتری ببرید.

بشبارماگ (Beshbarmag)

بشبارماگ مکانی مناسب برای تفریح و خوشگذرانی در هر چهار فصل از سال است. بنابراین در هر ماهی از سال که به آذربایجان سفر کنید رفتن به این مکان را توصیه می‌کنیم. بشبارماک در زبان آذری به معنای پنج انگشت است که نام خود را از منظره زیبای ۵ کوهی که در این منطقه وجود دارد گرفته است. در فصل بهار و تابستان کوه‌های بشبارماک دارای منظره‌ای سرسبز، در فصل پاییز دارای منظره‌ای سرخ و نارنجی و در فصل زمستان پوشیده از برف‌های سفید رنگ است. پس مهم نیست کی به بشبارماک می‌روید، تنها کاری که باید انجام دهید به همراه داشتن یک دوربین عکاسی برای گرفتن عکس‌هایی با منظره زیبا و خارق‌العاده در این مکان است.

 

یانار داغ، دیدنی‌ترین کوه باکو در آذربایجان

قلعه چیراگ (Chirag Castle)

قلعه چیراک منطقه‌ای محبوب برای گردش و تفریح در دل طبیعت برای گردشگران و همچنین مردم کشور آذربایجان است. قلعه چیراک بنایی باشکوه و قدیمی در دل طبیعت آذربایجان است که از دوران ساسانیان به جا مانده است. اگر فکر می‌کنید ایده بازدید از این قلعه برای شما نیز جذاب است باید مسیری در حدود ۶ کیلومتر از سمت روستای داشلیغ یانار طی کنید.

۱۲ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران