۹ فعالیت برتر زمستانی در باکو و آذربایجان

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان
 ۹ فعالیت برتر زمستانی در باکو و آذربایجان

تور باکو از دیرباز جزو سفرهای پرطرفدار در میان ایرانیان بوده و هست. به طور کلی آذربایجان به خاطر نزدیکی به کشورمان و هزینه‌های پایین سفر به این سرزمین، مسافران ایرانی زیادی را به خود می‌بیند. اما آیا زمستان نیز می‌توان به باکو و دیگر نقاط آذربایجان سفر کرد؟ چه فعالیت‌هایی را در این فصل سرد می‌توانید در آذربایجان تجربه کنیم؟ در نوشته‌ی امروزمان در مقتدرسیر تابان، ابتدا نگاهی به آب و هوای آذربایجان و باکو در زمستان خواهیم پرداخت و سپس ۹ فعالیت برتر زمستانی در این کشور و پایتختش را بر خواهیم شمرد.

 

آب و هوای باکو و آذربایجان در زمستان

آذربایجان کشوری چهار فصل است به این معنی که تابستان‌های گرم این کشور به زمستان‌های سرد ختم می‌شود. البته آب و هوا در نقاط مختلف آذبایجان به یک شکل نیست و مسلما زمستان باکو به اندازه مناطق کوهستانی سخت نخواهد بود. اما خب حتما باید لباسی گرم در باکو بپوشید و در دیگر نقاط آذربایجان، به فکر فعالیت‌های زمستانی، بازدید از مناظر برفی و کارهایی از این دست باشید. در روزهای کریسمس و منتهی به سال نو میلادی نیز، می‌توان انتظار بارش برف در باکو را داشت. در همان روز‌ها، برخی از مناطق کوهستانی هوایی نزدیک به ۱۳- درجه را تجربه می‌کنند.

 

خوشمزه‌ترین شیرینی‌های آذربایجان در باکو

کریسمس

یکی از بهترین‌ها برای سفر به آذربایجان، تور کریسمس باکو است. زمانی که اگر چه هوا برای تن زدن به دریای خزر بسیار سرد است، اما حال و هوای کریسمسی در همه جا جریان داشته و برنامه‌های تفریحی متنوع در جاهای مختلف پایتخت برگزار می‌شود. دکورهای کریسمسی متنوعی در سطح شهر برپا شده و همه چیز برای داشتن روزهایی شاد مهیا است.

البته کریسمس تنها مختص به باکو نبوده و این جشن بزرگ در تمامی کشور اجرا می‌شود اما چیزی که عموما گردشگران به دنبالش هستند را در باکو مشاهده خواهید کرد. کنسرت‌های بزرگ موسیقی، بازارهای شلوغ، مراکز خریدی با تخفیف‌های گسترده و غذاهای مخصوص این روزها که در رستوران‌های مختلف پخت می‌شوند.

شب سال نو میلادی

همانطور که گفتیم، کریسمس زمانی عالی برای سفر با تور باکو است اما بهترین زمان ممکن برای بودن در این شهر آن هم در فصل سرما، شب سال نو میلادی خواهد بود. شبی که آتش بازی بزرگی در چندین بخش شهر از جمله برج آذربایجان، مرکز فرهنگی حیدر علیف آذربایجان، سالن کریستال باکو، شهر سفید و برج SOCAR برگزار شده و برج‌های شعله باکو نیز در کنار بزرگ‌ترین آتش بازی شهر، برنامه‌ی جذاب نمایش نور و رنگ را برای بینندگان برگزار می‌کنند.

البته این همه‌ی اتفاقات شب سال نو میلادی نیست و مراکز مختلف یا حتی هتل‌های بزرگ، هر کدام برنامه‌ی مخصوص به خود را دارند. از بزرگ‌ترین پارتی‌های سال گرفته تا منو شام مخصوص یا حتی برنامه‌های پخش فیلم در این شهر در نظر گرفته شده و مطمئن باشید آن شب حسابی به شما خوش خواهد گذشت.

 

پارک آپلند باکو، زیباترین پارک کشور آذربایجان

اسکی و تفریحات برفی در آذربایجان

اگر با آذربایجان آشنایی کامل نداشته باشید، احتمالا باورتان نمی‌شود که چند ریزورت اسکی بسیار خوب در این کشور وجود دارد. ریزورت‌هایی که رفتن به آن‌جا بسیار ارزان‌تر از مقاصد اروپایی تمام خواهد شد و کیفیتشان نیز بسیار خوب بوده در جاهایی دیدنی واقع شده‌اند. برای رفتن به این ریزورت‌های اسکی، کافی است با پروازهای باکو خود را به این شهر رسانده و در فاصله‌ی نسبتا کوتاهی (بین ۲.۵ تا ۴) ساعت خود را به بهترین ریزورت‌های اسکی باکو برسانید. برای مثال ریزورت کوه شاهداغ حدودا ۳ ساعت از باکو فاصله داشته و با امکانات عالی خود، میزبانی فوق‌العاده برای جمع‌های مختلف خواهد بود.

این ریزورت بزرگ دارای چندین مسیر مختلف اسکی برای سطوح مختلف بوده و همچنین امکاناتی همچون اسپای لوکس، هتلی لاکچری بسیار عالی، رستوران‌ها و بارهای مختلف و تجهیزاتی برای انجام تفریحات مختلف است. حتی آن‌ها که اهل اسکی نیستند، می‌توانند در این ریزورت‌های اسکی، فعالیت‌های مختلف دیگری را تجربه کرده و به دیدن مناظر برفی بی‌نظیر ارتفاعات آذربایجان بنشینند. از دیگر ریزورت‌های اسکی معروف این کشور می‌توان به آغبولاغ در فاصله ۴ ساعته از باکو و طوفان داغ در فاصله ۲.۵ ساعته از باکو اشاره کرد.

 

کارهایی که به هیچ وجه نباید در آذربایجان انجام دهید!

زیپلاین زمستانی

در آذربایجان فرصت برای انجام فعالیت‌های هیجان‌انگیز و جذاب همیشه مهیا است. یکی از این فعالیت‌های دلپذیر، زیپلاین است که در فصول مختلف می‌توانید آن را به انجام برسانید. جاهای متفاوتی برای این کار در نظر گرفته شده و حتی اطراف باکو نیز پارک‌هایی وجود دارد که امکان انجام زیپلاین در آن‌ها مهیا گشته اما پیشنهاد ما رفتن به جاهای خاص است که وقتی با سرعت ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر در ساعت بین زمین و هوا در حرکت هستید، منظره‌ای برفی و زیبا را مشاهده کرده و خاطره‌ای فراموش نکردنی برای خود بسازید.

برای چنین زیپلاین‌هایی باید به کیژی، سالیان یا بعضی از ریزورت‌های اسکی که گفتیم بروید. تجهیزات به کار رفته در زیپلاین‌هایی که در آذربایجان وجود دارد، عالی بوده و تمامی پروتکل‌های محافظتی نیز در آن‌ها به خوبی رعایت می‌شود.

طبیعت گردی در آذربایجان

خیلی‌ها این اشتباه را کرده و فکر می‌کنند، طبیعت گردی در آذبایجان تنها مختص به فصل‌های بهار و پاییز است و زمستان زیبای این کشور را به کل از دست می‌دهند. برای مثال رفتن به تورهایی که شما را از باکو به پارک ملی گویول می‌برد، باعث شده شما در طبیعتی استثنایی باشید. پارکی ملی به وسعت ۶۷۳۹ هکتار که یکی از زیباترین نقاط طبیعی در این کشور است و در زمستان جلوه‌ای کاملا متفاوت و جذاب پیدا می‌کند.

پارک ملی آق گل هم مکانی دیدنی در آذربایجان به شمار می‌رود که حتی در این فصل نیز، انبوهی از پرندگان مختلف را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد. در مجموع حدود ۹۰ گونه پرنده‌ی مختلف در این منطقه زندگی می‌کنند. همچنین سر زدن به تپه‌های مختلف، بازدید از رودهای متنوع و بسیاری نقاط دیگر آذربایجان نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای یک گردش نیم روزه یا یک روزه از باکو باشد.

 

۵ ساحل نزدیک به باکو برای لذت بردن از تابستان زیبای آذربایجان

تفریحات شبانه

اگر سفر با تور باکو را برای تعطیلات زمستانی خود انتخاب کرده باشید، می‌توانید شب‌ها به سراغ انواع کلاب‌های این شهر رفته و تا صبح به خوش گذرانی بپردازید و لحظه‌هایی شاد داشته باشید. خوشبختانه در این شهر انواع کلاب‌ها و مراکز تفریحی شبانه وجود دارند که بدون شک شما را راضی نگه خواهند داشت.

مخصوصا اگر در روزهای پایانی سال میلادی به باکو بروید، پارتی‌های بسیار بزرگ‌تر با حضور هنرمندان معروف را تجربه خواهید کرد. البته پیشنهاد ما به شما، رفتن به کلاب‌های معروف باکو است و وقت خود را برای جاهای خلوت و کوچک حرام نکنید.

خرید

در باکو مراکز خرید مختلفی هستند که همچون دیگر ماه‌های سال در زمستان نیز به طول کامل فعال هستند. در این مراکز شما هم می‌توانید از برندهای برتر بین‌المللی خرید کنید و هم این که از بخش‌های تفریحی همچون سینما یا پارک‌های کوچکِ درونشان استفاده کنید. البته همانطور که قبلا گفتیم، اگر در روزهای پایانی سال میلادی در آذربایجان باشید، در مراکز خرید باکو، تخفیف‌های متعدد و جذابی را می‌بینید که حسابی آن‌هایی که اهل خرید هستند را سر ذوق می‌آورد.

باکو و شهرهای مختلف و بزرگ آذربایجان دارای بازای‌های مختلفی هم هستند که جز در ایام کریسمس، عموما در روزهای سرد سال کمی از رونق می‌افتند. اما خب در روزهای کریسمس شما می‌توانید چیزهای مختلفی از جمله محصولات کریسمسی را خریداری کرده و سوغات باکو با خود برگردانید.

 

معرفی بهترین رستوران‌های باکو

سفر به گابالا و استفاده از چشمه‌های آب گرم طبیعی

بیش از ۳۰ چشمه آب گرم در گابالا وجود دارد که دارای سطح سولفور و مواد معدنی مختلفی هستند و باعث می‌شوند این شهر یکی از ۳ نقطه مهم از نظر وجود چشمه‌های آب گرم طبیعی در منطقه قفقاز باشد و چه زمانی بهتر از زمستان برای بودن در آب گرم، آرامش‌بخش و البته التیام بخش چشمه‌های آب گرم قفقاز. برای استفاده از این چشمه‌های آب گرم، این روزها امکانات مدرن و مراکز اسپای مختلفی تهیه دیده شده که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

البته گابالا تنها دارای چند چشمه‌ی آب گرم نیست و جاذبه‌های گردشگری بسیار بیشتری برای گردشگران دارد. این منطقه دارای یک پیست اسکی بزرگ با سه مسیر بوده، مناظر کوهستانی فوق‌العاده زیبایی دارد و همچنین چندین اقامتگاه زمستانی خیلی خوب در آن‌جا در نظر گرفته شده. البته اگر خیلی حوصله رفتن به گابالا برای بودن در این چشمه‌های آب گرم را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم در همان تور باکو، به سراغ چندین اسپای لاکچری شهر بروید و برای چند ساعتی، خود را مهمان این مراکز آرامش بخش کنید.

اقامت در کوهستان‌های برفی آذربایجان

جدا از ریزورت‌های اسکی، به طور کلی پیشنهاد ما به شما، حضور در یکی از هتل‌های معروف زمستانی آذربایجان است. هتل‌های لاکچری که با منظره‌ای رو به کوهستانی برفی و امکانات حداکثری، یک اقامت شگفت‌انگیز را برای شما به همراه خواهند داشت. اقامت در ریزورهای ساحلی را فراموش کنید، این جا مکانی است که بخواهید سفر عاشقانه‌ی خود را برنامه‌ریزی کنید.

 

بازدید از توریستی‌ترین نقاط باکو

از جمله هتل‌های جذاب این چنینی باید به Qafqaz Tufandag Mountain Resort اشاره کرد که منظره‌ای کوهستانی، جنگلی و برفی را در پشت خود داشته و پیش رو نیز یک برکه‌ی یخ زده را برایتان به تصویر می‌کشد. Park Chalet و Shahdag Hotel & Spa در شاهداغ نیز به همین ترتیب جاهایی عالی برای اقامتی زمستانی در کوه‌های برفی آذربایجان هستند. مخصوصا Shahdag Hotel & Spa که یکی از لوکس‌ترین ریزورت‌های کوهستانی آذربایجان بوده و امکاناتی عالی را در فضایی بسیار زیبا در اختیارتان می‌گذارد.

۱۷ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران