نقاط عاشقانه و رمانتیک آذربایجان

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان
نقاط عاشقانه و رمانتیک آذربایجان

سفرهای دو نفره و عاشقانه همیشه پر از خاطرات خوش و نوستالژیک است به طوری که تا سال‌ها بعد هر چیز کوچکی شما را به یاد و خاطره آن روزها و سفرها می‌کشاند و حس خوب دورانی که داشتید را برای شما تداعی می‌کند! سفر به آذربایجان هم از آن دسته از جاهایی است که با زیبایی‌های طبیعی، تمدن کهن و جاذبه‌های تاریخی و مدرنش تا سالها در یاد و خاطره شما زنده می‌ماند و سفری فراموش نشدنی را برایتان رقم می‌زد. زنده‌ترین و شناخته شده‌ترین شهر آذربایجان باکو است و جاذبه‌های فوق‌العاده‌اش. سفر با تور باکو برای شما خاطرات زیبایی را ثبت خواهد کرد. اما هرچه از قبل می‌دانید را فراموش کنید و بیایید سری به نقاط رمانتیک این کشور در فهرست برترین‌ها ما بزنیم.

 

آب‌های آبی روشن دریاچه گوی گل در آذربایجان (Lake Goygol)

چه چیزی به دریاچه گوی گول رنگ آبی زیبای آن می‌دهد؟ احتمالا آب‌های کوهستانی که به پاکی عشق هستند. اگر کاملا جدی باشیم، پیدا کردن مکانی رمانتیک‌تر از اینجا در آذربایجان واقعا سخت است. می‌توانید ساعت‌ها دست در دست هم در ساحل آن قدم بزنید، رایحه‌های افرا و بلوط و هوای تازه کوهستانی را استشمام کنید و اگر در پاییز به آنجا سفر کنید، می‌توانید طلایی و قرمز شدن درختان را مانند غروب خورشید تماشا کنید. اینجا یکی از زیباترین دریاچه‌های آذربایجان است که از مرکز شهر باکو ۵ ساعت رانندگی، یا به اندازه یک قطار سریع ۴ ساعته فاصله دارد. پس از رسیدن، بهترین گزینه شما اقامت در شهر نزدیک گنجه است که یک ساعت با دریاچه فاصله دارد. یا اگر برای رزرواسیون به اندازه کافی زود اقدام کنید، می‌توانید محل اقامتی درست در کنار دریاچه پیدا کنید چون اقامتگاه‌های اطراف دریاچه اصلا خالی نمی‌مانند و سریع رزرو می‌شوند. همچنین از اینجا می‌توانید با اتوبوس به دریاچه مارالگل هم بروید که اگر وقت دارید، به شدت توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهید. حال و هوای طبیعت و طراوت ذاتی آن لحظات آرام و عاشقانه‌ای برای شما رقم می‌زند که تا ابد در یادتان خواهد ماند.

 

۱۴ فعالیت برتر در شهر قدیم باکو

غذا خوردن در غروب آفتاب دریای کاسپین در آذربایجان (Caspian Sea)

سواحل طولانی دریای خزر زمینه مناسبی را برای یک قرار شام فراهم می‌کند. البته، شما غذایی لازم داری که به اندازه منظره اطرافتان خوب باشد. خوشبختانه، باکو مفتخر است که با رستوران‌های ساحلی مانند ماهی‌خانه دریا (Derya Fish House) که ترکیبی از مواد اولیه محلی تازه و تأثیرات آشپزی از ترکیه، ایران، روسیه و گرجستان را ارائه می‌دهند، از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. همچنین یک گزینه سنتی‌تر اما به همان اندازه رمانتیک، یافتن یک رستوران در شهر قرون وسطایی محصور در ایچری‌شهر است. در این میان رستوران موزه شیروانشاه و فضای داخلی طاق‌دار سنگی روستایی آن بسیار محبوب است. در اینجا می‌توانید غذاهای اصیل آذربایجانی را عمیقاً بررسی کنید و همه چیز را امتحان کنید، از کوکو تا دلمه گوشت و برنج طیف متنوعی از غذاها در دسترس وجود دارند. هر کاری که می‌کنید، چای شگفت انگیز آذربایجان را از دست ندهید.

برج دوشیزه، کاخ شیروانشاه‌ها و خیابان‌های بی‌انتها شهر قدیمی در باکو

ایچری‌شهر یک سایت میراث جهانی یونسکو و مکانی افسانه‌ای در سفر به تور باکو است. در داخل دیوارهای قرون وسطایی باکو، کاخ شیروانشاه (Shirvansahs’ Palace) و همچنین برج افسانه‌ای دوشیزه (Maiden Tower) را خواهید دید. افسانه‌های زیادی پشت نام آن وجود دارد، اما یکی از آن‌ها ارزش به اشتراک گذاری دارد. این شامل دوشیزه‌ای شجاع با موهای آتشین است که نه تنها از باکو در برابر تهدیدات  دفاع می‌کند، بلکه باعث می‌شود فرمانده دشمن عاشق او شود! جدا از کاخ‌ها و برج‌ها، خیابان‌های کوچک ایچریشهر مملو از خانه‌های کوچک زیبا، کافه‌ها، مغازه‌ها و استودیوها هستند. به راحتی می‌توان ساعت‌ها را در اینجا سپری کرد و احساس کرد که فقط چند دقیقه بود. همچنین برای تماشای منظره شهر از فونیکولار بالا بروید و رنگ برج‌های شعله باکو را در شب تماشا کنید.

 

تجربه تفریحات متنوع در تور باکو

شکی برای یک استراحت عاشقانه در جاده ابریشم قدیمی در آذربایجان (Sheki)

این قطب جاده ابریشم که در چند ساعت شمال باکو واقع شده در فهرست بازدید بسیاری از بازدیدکنندگان نیست. اما برای کسانی که بازدید می‌کنند، این شهر فوق‌العاده ارزشمند است. اولین نقطه‌ای که توجه شما را جلب می‌کند کاشی‌های آبی، فیروزه‌ای و سفید کاخ خان است. اما مانند یک کتاب عالی، آنچه در داخل است حتی بهتر از آنچه روی جلد است است. ۱۰۰٪ تضمین می‌کنیم که فک شما با طراحی‌های ظریف و دقیق دیوارها و سقف ها، یا پرتوهای چند رنگ نور که از طریق مربع‌های شیشه ای رنگی پنجره‌های سنتی چوبی شبکیه می‌تابد، باز می‌شود. پس از آن، می‌توانید در صحن کاروانسرا قدم بزنید و تمام تاجران شرق و غرب را تصور کنید که در اینجا توقف کرده‌اند و در حالی که در شکی هستید، روستای کوچک کیش در دامنه کوه‌های قفقاز و کلیسای آلبانیایی سنگی و آجری قرمز آن را از دست ندهید.

بهشت زمستانی هتل و اسپا شهداغ در آذربایجان (Shahdag Hotel & Spa)

این استراحتگاه با سبکی ترکیبی از جذابیت غرب آسیا، عظمت اروپای شرقی و اسکی که رقیب آلپ است، همه چیز را دارد. اسپای آن دارای حمام ترکی و همچنین سونا و استخر آب گرم است. لذت‌های غذایی آن شامل طیف بسیار گسترده‌ای از سوپ‌ها و گریل‌های غنی آذربایجانی گرفته تا غذاهای مدرن آسیایی می‌شود و این فقط مکان ایده آلی برای اسکی، اسنوبورد و استراحت نیست. در تابستان از این مکان رمانتیک دیدن کنید که به شما امکان می‌دهد مناظر کوهستانی سبز آذربایجان را سوار بر اسب کشف کنید.

 

هتل‌های محبوب باکو از نظر کاربران وبسایت بوکینگ

خورشید، دریا و آرامش در شبه جزیره آبشرون در آذربایجان (Absheron Peninsula)

سرزمین آتش را شاید بیشتر به خاطر کوه‌های حماسی، تپه‌های سوزان، آتشفشان‌های گلی و مناظر ماه مانندش می‌شناسیم. اما دریای خزر با خط ساحلی ۵۰۰ کیلومتری خود، آذربایجان را برای کسانی که خواهان یک نقطه رمانتیک برای تعطیلات تابستانی هستند جذاب می‌کند. با وجود سواحل شبه جزیره آبشرون، حتی مجبور نیستید یک ساعت از باکو رانندگی کنید تا به مقصدی آفتابی و دریا برسید. اگر می‌خواهید مدتی بمانید و خودتان را درمان کنید، هتل بیلگاه بیچ (Bilgah Beach Hotel) انتخاب ایده‌آلی است، در حالی که اگر فقط روز را در آنجا بگذرانید و نخواهید اقامتی داشته باشید، کلوپ ساحلی آمبوران (Amburan Beach Club) گزینه‌ی جالبی است. شما در اینجا می‌توانید شنا کنید، آفتاب بگیرید و از نوازش نسیم دریایی در ساحل لذت ببرید. در امتداد ساحل دست در دست هم قدم بزنید و عکس‌هایی با افق دریا بگیرید.

اسماعیلی و مناظر شیرین در آذربایجان (Ismayilli)

منطقه اسماعیلی بیشتر به خاطر یک مکان کوچک اما بسیار خاص شناخته شده است. لاهیج، روستایی کوهستانی با جمعیت کمتر از ۱ هزار نفر که به دلیل صنایع مسی محبوبیت دارد. اما در عین حال پربارترین تاکستان‌های آذربایجان را نیز در خود جای داده است. البته، این فقط به خاطر نوشیدنی‌های سنتی نیست که در اینجا بین بازدیدکنندگان به شدت محبوب است، بلکه کوه‌های باشکوه در مقابل افق هستند که در کنار همه چیز جلوگر اصلی محسوب می‌شوند. برای چشیدن طعم اسماعیلی، با تور شاتو مونولیت، کارخانه نوشیدنی سازی با هتلی مجلل در حاجیهاتملی، همراه شوید. اسماعیلی همچنین سنگر فرهنگ روسیه است که می‌توانید خودتان در خانه‌های سبک ایزبا در روستای ایوانوفکا پیا کنید. همچنین ممکن است متوجه موهای بلوند و چشمان آبی بیشتر از میانگین ملی شوید. اگر به گردش‌های فرهنگی علاقه دارید اینجا را نباید از دست بدهید چرا که تاریخ و فرهنگ و زیبایی طبیعی و معماری را همه چیز با هم دارد و شما را با شگفتی‌هایش احاطه می‌کند. بین خانه‌های سنتی روسی قدم بزنید و عکس‌های زیبا بگیرید.

 

جاذبه‌های تاریخی شهر باکو

گوسار و گوبا برای پیاده‌روی طولانی پر از شگفتی‌های طبیعی آذربایجان

برخی از رمانتیک‌ترین نقاط آذربایجان را می‌توان در میان تپه‌های سرسبز این کشور یافت و در حالی که هر آذربایجانی سلیقه خودش را دارد، گوسار (Gusar) و گوبا (Guba) را در بالای لیست اکثر مردم محلی خواهید یافت. نکته جذاب‌تر این که لازم نیست تصمیم بگیرید که از کدامشان دیدن کنید چراکه این دو نقطه تنها ۱۵ دقیقه با ماشین از هم فاصله دارند و می‌توانید هر دو را در یک گردش بازدید کنید. این نقاط زیبای طبیعی نیز مملو از گنجینه‌های فرهنگی است. به عنوان مثال روستای خینالیق، در ارتفاعات کوه‌های قفقاز، یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های مستقر روی زمین است. موقعیت دور آن قرن‌ها مردمش را از تهاجم در امان نگه داشته است و حتی به زبانی منجر شده است که در هیچ جای دیگری نخواهید یافت.

یک شب اسطوره‌ای در اپرای دولتی آذربایجان

در قرن بیستم، آذربایجان فرهنگ زیادی را از روسیه، چه در دوران امپراتوری و چه در دوران شوروی، به خودش جذب کرد. یکی از ارزشمندترین کالاهای وارداتی از شمال، اپرای معروف روسیه بود و از زمان ساخته شدن اپرای دولتی آذربایجان (Azerbaijan State Opera ) در سال ۱۹۱۱، ترکیبی از سبک‌های هنر نو، باروک و موری، خانه نمایش‌های خیره کننده‌ای از هنر بوده است، اما چیزی که آن را منحصر به فرد می‌کند این است که صدایی غربی مثل حماسه تراژیک عاشقانه لیلی و مجنون به قصه‌های شرقی می‌دهد. رفتن و بازدید از این اپرا را هر کسی باید در فهرست برترین کارهایش در باکو قرار دهد و فرقی نمی‌کند با عشقتان هستید یا جمعی دوستانه یا خانوادگی! زرق و برق این اپرا چیزی نیست که بشود از آن گشت. همچنین می‌توانید برای داشتن شبی مجلل و رمانتیک، در کنار همسرتان شامی رمانتیک را در یکی از بهترین رستوران‌های شهر ترتیب دهید و شبی تمام و کمال را در کنار هم تجربه کنید.

 

بهترین هتل‌های شهر قدیمی باکو

منبع

 

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران