۷ مکان مقدس در بالی را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری بالی
۷ مکان مقدس در بالی را بشناسید

احتمالا تنها چیزی که با زیبایی‌های بیش از حد و عجیب آن مطابقت دارد، جذابیت فرهنگ و معنوی آن است. بسیاری از نقاط در اندونزی از این عوامل برخوردار هستند، اما متأسفانه هویت‌های معنوی که اغلب کنار چشم اندازهای زیبا قرار دارند نادیده گرفته می‌شوند. تصمیم گرفتیم در اینجا از دریاچه‌ها و معابد گرفته تا جنگل‌ها و آتشفشان‌ها مقدس‌ترین مکان‌هایی که در بالی همه باید آنها را بشناسند معرفی کنیم تا در سفر بعدی شما با تور بالی از آن‌ها دیدن کرده و با درک عمیق‌تری به آن‌ها نگاه کنید.

 

کوه آگونگ

کوه آگونگ نه تنها از بلندترین و با شکوه‌ترین کوه‌های بالی است از لحاظ معنوی نیز اهمیت بالایی دارد. این کوه به عنوان محل زندگی خدایان، به ویژه ماهادوا، عالی‌ترین تجلی لرد شیوا مورد احترام قرار گرفته است. در میان چهار کوه مقدس که جزیره را به قسمت‌های شمالی و جنوبی تقسیم می‌کنند، این کوه برای هندوهای بالی مقدس ترین است. باتوجه به خصوصیات عرفانی و چشم انداز شگرف کوه خیلی بهتر است راهنما استخدام کنید تا شما را در طول مسیر راهنمایی کند. از آنجا که گاوها موجوداتی مقدس محسوب می‌شوند، گوشت گاو از هر نوع در این منطقه ممنوع است، و همچنین باید مراقب علائم محدودیت باشید و به مکانهایی که قرار نیست وارد شوید، نروید.

 

۶ اقامتگاه جادویی و رویایی در جنگل‌های بالی

Besakih Temple

معبد بزرگ Besakih، در یک مکان کاملاً مقدس، در دامنه های جنگلی کوه مقدس آگونگ قرار دارد. این مجموعه شامل ۱۸ معبد است که در منطقه وسیعی پراکنده شده‌اند و Besakih را به بزرگ‌ترین معبد بالی تبدیل کرده است. گفته می‌شود که این معبد اولین بار توسط یکی از فدائیان هندو از هند به نام Rsi Markandeya ساخته شده و از آن زمان به بعد مرکز فعالیت‌های مذهبی کل جزیره شده است. بازدید از این معبد برای عموم آزاد است، اما برخی از قسمت‌ها صرفاً به فعالیت‌های مذهبی اختصاص داده شده است. اینجا یکی از معابد باشکوه بالی است و برای ورود به آن، گردشگران ملزم به پوشیدن لباس مناسب هستند که نقاط مشخصی از بدن، از جمله قفسه سینه، دست‌ها و پاها را بپوشاند.

آدرس: Ds Jl. Gunung Mas, Bali, 80863, Indonesia

 

کوه باتور

بسیاری از گردشگران این کوه را به عنوان یک نقطه تماشایی برای طلوع آفتاب در بالی می‌شناسند اما نمی‌دانند که کوه باتور در واقع یکی از چهار کوه مقدس اصلی این جزیره است. باتور کوچکترین کوه در میان این چهار  کوه و یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های این جزیره است که بر روی یک دهانه عظیم هزاران سال پیش تشکیل شده است . افسانه‌ها می‌گویند که هنگامی که یک فوران عظیم در سال ۱۹۲۶ اتفاق افتاد، یک دهکده کامل از بین رفت، اما معبد مقدس داخل کوه کاملا سالم ماند. مردم محلی در طول مراسم مقدس، قربانی‌ها و نذورات را به این کوه می‌آورند تا منطقه را از شر پاک سازی کرده و تعادل بین عناصر جهان را حفظ کنند.

 

بازدید از معبد اولوواتو در بالی

دریاچه باتور

این دریاچه هلالی شکل در دامنه کوه باتور قرار دارد و از زیبایی و قداست یکسانی برخوردار است. این دریاچه آتشفشانی که منبع اصلی آب کل بالی مرکزی را تامین می‌کند آب شیرینی سرشار از مواد معدنی دارد و مزارع برنج منطقه را تغذیه می‌کند. طبق اعتقاد مردم محلی این دریاچه با Dewi Danu، الهه آب مرتبط است. برخی از چشمه‌های آبی که از این دریاچه سرچشمه گرفته‌اند هم مقدس محسوب می‌شوند و اعتقاد بر این است که دارای قدرت شفابخشی هستند. در غرب دریاچه، معبد زیبای Pura Ulun Danu Batur واقع شده، یکی از مقدس‌ترین و پر بازدیدترین معابد بالی برشمرده می‌شود.

معبد Ulun Danu Batur

در سال ۱۹۲۶، کوه مقدس باتور فوران کرد و یک دهکده کامل، و همچنین یک معبد بزرگ در پای آن را از بین برد. اما به طور معجزه آسایی مهم‌ترین معبد دست نخورده باقی ماند. این معبد ۱۱ طبقه که به حاکم آب، الهه Dewi Danu اختصاص داده شده است توسط اهالی روستا مورد بازسازی قرار گرفت و معبد با شکوه دیگری در دامنه کوه ساخته شد. اکنون این محوطه نفیس با ۹ معبد و ۲۸۵ عبادتگاه اکنون به عنوان یک مکان محبوب گردشگری محسوب می‌شود. در واقع همنشینی معماری بلند و باشکوه معبد با کوه‌های زیبا و کوه باتور و دریاچه باتور در پس زمینه منظره آن را به شدت تماشایی کرده است. مردم محلی به خاطر آبیاری مزارع کشاورزی‌شان به این معبد و الهه آب ارادت زیادی دارند.

 

معرفی معبد تاناه لوط بالی

آدرس: Jalan Raya Kintamani, Bali, 80652, Indonesia

 

معبد Lempuyang Luhur

معبد لمپویانگ لوهور یکی از قدیمی‌ترین معابد بالی است که در قله کوه لمپویانگ در شرق بالی نشسته است. گرچه صعود به ۱۷۰۰ پله کار راحتی نیست، اما به یاد داشته باشید مردم محلی می‌گویند شکایت از مسیر باعث می‌شود هرگز نتوانید به بالای آن برسید. طبق افسانه‌ها این معبد و چند معبد دیگر زمانی که مادر زمین تنها ۷۰ سال داشت ساخته شد. به یاد داشته باشید که این معبد در زمان مراسم‌های هندو با حضور مومنان و زائران بسیار شلوغ می‌شود.

آدرس: Bali, 80852, Indonesia

 

جنگل میمون اوبود

ویژگی های بسیاری همچون جنگل سرسبز استوایی، صدها میمون صلح جو، معماری باستان و فضای آرام در قلب اوبود وجود دارد که این جنگل را شایسته توجه کرده است. اما این منطقه چیزی فراتر از زیستگاه میمون‌ها و درختان است. این مکان همچنین دارای سه معبد مقدس است: معبد اصلی به لرد شیوا اختصاص دارد، معبد مقدس چشمه با آب مقدس درخشان به الهه گانگا و یک معبد مخصوص سوزاندن رفتگان که برای عبادت به لرد برهما پراجاپاتی اختصاص داده شده است . معابد فقط برای فعالیت های مذهبی باز هستند با این همه گردشگران می‌توانند مجسمه ها و معماری نمادین را مشاهده کنند. حتی برخی از گونه‌های درختان در جنگل نیز در آداب و رسوم معنوی بالی مورد توجه قرار گرفته‌اند. بسیاری مقدس شمرده می‌شوند و غالبا در مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

Nyepi Day خاص‌ترین روز در جزیره بالی

۲۷ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران