در سفر به بالی خریدی جذاب را تجربه کنید

جاذبه‌های گردشگری بالی
در سفر به بالی خریدی جذاب را تجربه کنید

به هر شهری از دنیا که سفر کنید، در آن‌ مقاصد چیزهایی هستند که ارزش خرید بیشتری دارند. وقتی با تور دبی می‌روید، بهترین اجناس الکترونیک دنیا را پیدا خواهید کرد، به استانبول که سفر کنید می‌توانید صنایع دستی یا فرش خریداری کنید و در سفر با تور چین، حتما باید برای خود پارچه ابریشم تهیه کنید.

اما در بالی چه؟ همه می‌دانیم که این جزیره شبیه به مقاصد گردشگری دیگر نیست، پس در تور بالی باید برای خود چه چیزی بخرید؟ خب ما لیستی از چیزهایی که بیشترین طرفدار را در بالی دارند، برایتان تهیه کرده‌ایم.

 

زیورآلات

نقره یکی از چیزهایی است که حتما خرید آن در بالی را باید مدنظر بگیرید. چیزهای زیبایی از نقره در این جزیره پیدا می‌کنید که مسلما زیباترین‌هایشان، زیورآلاتی است که از این فلز ساخته شده‌اند. البته، تنها نقره‌جات نیستند که ارزش خرید در بالی دارند، شما می‌توانید زیورآلاتی از سنگ‌های زیبای رنگین، فلزهای قیمتی دیگر و حتی بدلیجات جذابی در بازارهای مختلف پیدا کنید و به عنوان یکی از بهترین سوغاتی‌های بالی به ارمغان ببرید. بهترین جا برای خرید زیورآلات در بالی نیز اوبود بالی است و شما در این ناحیه مغازه‌های متعدد و فوق‌العاده‌ای برای این کار پیدا خواهید کرد.

شکلات و قهوه

اندونزیایی‌ها به قهوه "کوپی لواک" مشهور هستند و اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص این نوشیدنی باشید، مطمئنا اسم این نوع قهوه را شنیده‌اید. اما در بالی تولید شکلات نیز به شدت رواج دارد و در کنار قهوه، می‌توانید انواع شکلات (محصولات اندونزی یا کشورهای خارجی) را به وفور و کیفیت و قیمتی عالی پیدا کنید. در مجموع اما پیشنهاد می‌کنیم حتما یک بار قهوه گران‌قیمت و بسیار خوشمزه "کوپی لواک" را در بالی بچشید، به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد.

 

خرید در بازارهای سنتی بالی

لوازم بهداشتی، مراقبت از پوست و عطر

مهم نیست چند بار به بالی سفر کنید، همیشه می‌توانید عطری جدید پیدا کنید که مطابق سلیقه شما باشد و البته هزینه‌ی خیلی سنگینی نیز برایتان به همراه نیاورد. به طور کلی لوازم بهداشتی و آرایشی صنعتی یا دست ساز، به وفور در بالی پیدا می‌شود که با برندهای مختلف و قیمت‌های متنوع به فروش می‌رسند. بهتر است وقتی در تور بالی هستید، از لوازم مراقبت پوست و موی اورگانیک این جزیره تهیه کرده و با خود به خانه ببرید.

ادویه

قبل از هر چیز، پیشنهاد می‌کنیم وقتی به سفر بالی رفتید، چند ساعتی را در کلاس‌های آشپزی محلی در بالی این جزیره سر کنید. در ادامه سری به بازارهای جزیره بزنید و از ادویه جات مختلفی که در این مکان به فروش می‌رسد، چند نوع مختلف برای خود خریداری کنید. وانیل اصلا از آن چیزهایی است که خریدش در بالی، برای کسانی که به کیک پزی علاقه دارند، حتما پیشنهاد می‌شود. بعضی از ادویه جات هم به طور کلی در کشورمان پیدا نمی‌شوند و می‌توانن تنوعی در طعم غذاهای روزانه‌مان ایجاد نمایند.

عود

بالی مثل خیلی دیگر از مقاصد گردشگری جنوب شرق آسیا، در این زمینه سرآمد است و شما می‌توانید عودهایی با عطرهای مختلف را با قیمتی بسیار پایین در این محل تهیه کنید. بعضی از این عودها عطرهای آشنایی مثل گل یاسمن یا وانیل دارند و بعضی دیگر مختص به این منطقه بوده و عطری متفاوت از آن چه تا حالا به مشامتان رسیده را برایتان به ارمغان می‌آورند.

 

بهترین کافی شاپ‌ها در اوبود بالی

صنایع دستی چوبی

این کنده‌کاری‌های زیبا را هم می‌توانید برای خود تهیه کنید و هم این که به عنوان سوغات خریداری نمایید. چیزهای متنوع و زیادی در زمینه صنایع دستی چوبی در بالی تولید می‌شود که از تندیس‌های پیچیده و زیبا تا ظروف مختلف را شامل می‌شود.

چرم

اگر به دنبال کیف چرمی یا کفش و ژاکت چرم اصل هستید، حتما سری به فروشگاه‌های چرم در بالی بزنید. محصولات چرم اصل در این جزیره با قیمتی باورنکردنی و کیفیتی بسیار خوب به فروش می‌رسند. دوزنده‌هایی در کوتا هستند که انواع محصولات چرمی در دسته‌بندی‌های مختلف به فروش می‌رسانند و شما می‌توانید در میان آن‌ها، برای خود هر چه که می‌خواهید انتخاب کنید. حتی در بعضی موارد امکان سفارش محصول را دارید تا در یک هفته‌ای که در سفر هستید، برایتان آماده کنند.

 

جذاب‌ترین تورهای تفریحی بالی

لباس

به هیچ وجه از یاد نبرید که بالی برای کسانی که عاشق خرید لباس هستند، جایی ایده‌آل محسوب می‌شود. در این جزیره هم می‌توانید برندهای معتبر و لوکس جهانی را در مراکز خرید پیدا کنید و هم اجناس ارزان را در بازارها بخرید. همچنین خرید پارچه نیز به شما پیشنهاد می‌شود چون محصولات محلی فوق‌العاده‌ای در این جزیره به فروش می‌رسد. در ین رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید لباس در سمینیاک بالی را نیز مطالعه فرمایید.

۰۸ دی ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 02 تیر 1400)

نظرات کاربران