بالی را همچون بومی‌ها تجربه کنید

جاذبه‌های گردشگری بالی
بالی را همچون بومی‌ها تجربه کنید

بالی از بهترین و پرطرفدارترین مقاصد آسیای جنوب شرقی است که به لطف زیبایی‌های بهشتی طبیعی‌اش مسافران سراسر دنیا سودای سفر به آن را دارند. بالی پر از تجارب شگفت‌انگیز برای گروه‌ها و سلایق مختلف است و به همین دلیل هم هست که همه در آن احساس راحتی می‌کنند. اما به طور کلی راه‌های مختلفی برای کشف این جزیره با تور بالی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. از تراس‌های باشکوه برنج دیدن کنید، به کاوش در کوچه پس کوچه‌های اوبود بپردازید و در کافه‌های محلی قهوه ناب بنوشید. ما در اینجا شما را برای تجربه‌ای ناب و محلی راهنمایی می‌کنیم.

 

el kabron

این کافه محلی که بر روی صخره واقع شده یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن عصری ملس و گرمسیری با نمای شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. ال‌کاربون تنها محل برجسته بالی برای تماشای مناظری از اقیانوس و غروب آفتاب نیست اما با استخری که رو به اقیانوس نما دارد نظرها را به سوی خود می‌کشاند. این کافه محل خوبی برای لذت بردن از نوشیدنی‌ها، غذاهای سنتی اسپانیایی با سرآشپزی اسپانیایی و غذاهای اندونزیایی محسوب می‌شود. به علاوه برخی غذاهای دریایی و دسرهای خوشمزه‌ای همچون وافل خامه و شکلات هم وجود دارند که نباید از آن‌ها غافل شوید.

 

در بالی غذاهای خوشمزه گیاهی را کجا بخورید؟

 

 

ال‌کاربون

 

 

مزارع درختان بزرگ

برای عاشقان گشت و گذار کارخانه شکلات‌سازی Big Tree Farms Bamboo باید در فهرست کارهای انجام دادنی‌شان در بالی باشد. با مشارکت کشاورزان سراسر اندونزی، این کارخانه تلاش می‌کند تا با حمایت جوامع محلی نارگیل ارگانیک، نمک، میوه Cashew و همچنین شکلات، مواد مورد استفاده در محصولاتش را تهیه کند. در یکی از تورهای بازدید از کارخانه شرکت کنید و در طول بازدید از محصولات هدیه نوش جان کنید و با طعم و مزه آن‌ها بیشتر آشنا شوید. اگر این تورها به اندازه کافی شما را سرگرم نمی‌کنند در کلاس‌های گروهی سازمان‌دهی شرکت کنید.

 

 

Big Tree Farms Bamboo

 

 

nusa penida

عاشق غواصی هستید یا اسنورکلینگ؟ سوار قایق شوید و به نوسا پنیدا جزیره‌ای در قسمت جنوب شرقی بالی بروید که برخی از زیباترین سواحل ممکن با مناظر دیدنی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از فروردین تا مهر نیز ممکن است با برخی از بامزه‌ترین سفره‌ ماهی‌ها روبرو شوید. بسیاری از شرکت‌های غواصی در ساحل غربی بالی سانور، سفرهای روزانه‌ای شامل هر دو فعالیت غواصی و اسنورکلینگ را هدایت می‌کنند. این تورها به جز غواصی و شنا شامل یک وعده ناهار در سواحل ماسه سفید پودری را هم در برمی‌گیرند. همانند هر توری که به آن ملحق می‌شوید قبل از ثبت نام تحقیقات لازم را انجام دهید. Crystal Divers با امکاناتی که برای مبتدیان در نظر گرفته گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

 

۱۳ ورزش هیجان‌انگیز آبی که باید در سفر به بالی تجربه کنید

 

 

نوسا پنیدا

 

 

پورا تاناه لوت

Tanah Lot جزیره‌ای اندونزیایی در بالی است که میزبان معبدی هندو بوده و در رده محبوب‌ترین فعالیت‌های توریستی در بالی قرار دارد. به طور معمول به نظر می‌رسد این جزیره کوچک شلوغ و پربازدید باشد اما اجازه ندهید چنین تصوری شما را رفتن به آن باز دارد. توصیه می‌کنیم ماشینی بگیرید و برای گردش‌تان را برنامه‌ریزی کنید. اول از معبد دیدن کنید و بعد به تماشای تراس‌های فوق‌العاده بروید. در نهایت خودتان را به ساحل برسانید و به تماشای غروب زیبای افق نارنجی بنشینید. ولی اگر می‌خواهید از ازدحام جمعیت دوری کنید صبح زود برای دیدن این معبد بروید.

 

۵ جزیره کوچک زیبا در نزدیکی بالی

 

 

پورا تاناه لوت

 

 

اوبود

سفر به بالی بدون رفتن به اوبود که مرکز اصلی فرهنگی و معنوی بالی‌ست و با حکاکی‌های سنگی حیرت‌اگیز و معابد دیدنی پر شده کامل نخواهد بود. از جاذبه‌های اصلی توریستی که عموما شلوغ هم هستند همون کاخ اوبود و جنگل میمون دور شوید و در عوض با دوچرخه سمت جاذبه‌های طبیعی زیبا بروید و از روستاهای سنتی و فرهنگی دیدن کنید و اگر از سمت محلی‌ها دعوت شدید به هیچ وقت رد نکنید. اگر از پیاده‌روی بیشتر خوشتان می‌آید از سمت چپ مرکز شهر، جاده جالان رایا اوباد بروید و از پل کامپوهان بالا بروید. در اینجا شما می‌توانید یک پیاده‌روی آرام با مناظر زیبای آرامشبخش از تراس‌های برنج را تجربه کنید.

 

۵ ساحل شگفت‌انگیز در نزدیکی اوبود بالی

 

 

اوبود

 

 

در یکی از تورهای زمینی بالی شرکت کنید

برای درک تنوع و زیبایی‌های بالی تنها یک راه دارید و آن‌ هم سافاری‌های زمینی است. شما در این سفرها می‌توانید جاذبه‌هایی همچون آتشفشان‌ها، دریاچه‌ها، پیاده‌روی در جنگل‌ها، مناطق دنج کوهستانی، مزارع کشت قهوه، آبشارها، صخره‌های مرجانی و جاده‌های جنگ جهانی دوم را کشف کنید. به تماشای تراس‌های حماسی برنج Jatiluwih بروید و از روستای آرام Pemuteran دیدن کنید. سپس به سمت شرق بروید و از قصر آبی تامان تیرتاگانگا بازدید کنید. قطعا زیبایی‌های بالی تمامی نداشته و تا پایان مدت اقامت‌تان تمام نخواهد شد.

۰۲ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران