تجربه روزی متفاوت در بازار ماهی کدونگانان بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
تجربه روزی متفاوت در بازار ماهی کدونگانان بالی

بالی یکی از جزایر کشور اندونزی است که دارای سواحلی بسیار زیبا، معابدی باستانی و تاریخی غنی است. جزیره‌ی رویایی بالی محل تلاقی اقیانوس آرام و هند بوده و از نظر اقلیم و آب و هوا بسیار متفاوت و دلپذیر می‌باشد. در تور بالی می‌توان تفریحات و سرگرمی‌های متعدد بسیار زیادی را یافت. یکی از هیجان‌انگیزترین این تفریحات بازدید از بازارهای سنتی آن به نام بازار ماهی کدونگانان است. با رفتن به این بازار انواع ماهی‌ها و موجودات دریایی نادر و غذاهای دریایی تازه‌ای را خواهید یافت. برای آشنایی بیشتر با ایم بازار خاص و متفاوت حتما تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

 

آشنایی با بازار ماهی کدونگانان بالی

بازار ماهی کدونگانان یک بازار سنتی زیبا است که می‌توان صیدهای تازه دریا را در آن یافت. در این مکان به عنوان بزرگ‌ترین بازار غذاهای دریایی تازه در شهر بالی، همه‌ی انواع ماهی‌های صید آب شور را خواهید دید. از ماهی‌های ارزان قیمت گرفته تا صیدهای گران قیمت و نادر در این بازار وجود دارند. این مکان یک بازار ماهی سنتی است که امروزه یک جاذبه‌ گردشگری محسوب می‌شود و توانسته محبوبیت زیادی را در کل دنیا کسب کند. گردشگران می‌توانند قایق‌های ماهیگیری و صیدها روز را با رفتن به این مکان از نزدیک ببینند و با فرهنگ مردم بالی از نزدیک آشنا شوند.

 

بهترین هتل‌های کوتا برای اقامت در بالی

بازار ماهی کدونگانان بالی

قیمت انواع ماهی‌ها در بازار کدونگانان بالی

در بازار کدونگانان بالی ماهی‌های مختلفی با قیمت‌های متفاوتی را خواهید یافت. برای مثال می‌توانید میگو‌های بزرگ را با قیمت ۶٠ هزار روپیه برای هر کیلوگرم و خرچنگ‌های دریایی لاکچری با قیمت هرکیلوگرم ۳۵٠٠ روپیه را در هیاهوی این بازار بیابید. بازدیدکنندگان یا خریداران می‌توانند محصولات و فرآورده‌های دریایی را از دکه‌های کوچک این بازار تهیه کنند. این فروشگاه‌ها غذاهای خوشمزه‌ی دریایی متنوعی همچون ماهی کبابی، ماهی آب پز و ماهی سرخ شده را باقیمتی ارزان سرو می‌کنند.

یکی از فروشگاه‌های معروف این بازار Warung Wiwin نام دارد. این فروشگاه در گوشه بازار قرار داشته و در جلوی آن یک تنور سنتی بزرگ وجود دارد که منبع گرمایش آن چوب و زغال می‌باشد و در آن انواع غذاهای دریایی لذیذ به به صورت سنتی طبخ می‌گردد. قیمت هر کیلوگرم ماهی کبابی ۲٠ هزار روپیه و قیمت  ماهی سرخ شده یا آب پز شده برای هر کیلوگرم ۳٠ هزار روپیه می‌باشد. البته این هزینه‌ها بستگی به نوع ماهی سفارشی دارد.

 

معبد دیدنی غار فیل گوا گاجا بالی

بازار ماهی کدونگانان بالی

همچنین هزینه‌ی هر پرس برنج ۱۵ هزار روپیه، سبزیجات پخته شده ۱٠ هزار روپیه، چای سرد شیرین ۵ هزار روپیه و نارگیل تازه به قیمت ۱۵ هزار روپیه است. عطر و بوی اغواگر ادویه‌ها و طعم دلچسب ماهی‌های تازه رنگارنگ، به هنگام لذت بردن از مناظر طبیعی در خلیج جیمباران واقعا دلنشین است. از طرفی دیگر آب و هوای این بازار بسیار مطبوع و آرامش بخش است. به صورتی که حتی در طول روزهای گرم سال نیز به دلیل نسیم دل انگیز برآمده از دریا هوا همچنان خنک و دلپذیر است. اگر به دنبال یک غذای سریع دریایی در بازار هستید، می‌توانید ماهی‌های خود را با پرداخت هزینه‌ای ناچیز در همان محل تمیز و کباب کنید.

 

کاهش هزینه‌ها در سفر به بالی

بازار ماهی کدونگانان بالی

نحوه‌ی دسترسی به بازار کدونگانان بالی

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق انتهای شمالی جاده Jalan Uluwatu و یا Jalan Segara Madu واقع در جنوب فرودگاه بین‌المللی به بازار ماهی کدونگانان بالی بروند. زمان تخمینی رسیدن به این بازار با استفاده از حمل و نقل عمومی از شهر دنپاسار کمتر از ۱ ساعت طول می‌کشد. در زیر آدرس دقیق بازار کدونگانان بالی آورده شده است:

  • Jalan Pantai Kedonganan ، Kedonganan ، Kuta ، Badung

این بازار روزانه از ساعت ۴ صبح تا ۹ شب فعالیت دارد. فروشندگان و مردم بومی بسیار خوش برخورد بوده و با صمیمیت از گردشگران استقبال می‌کنند. در صورتی که تصمیم خود را به بازدید و گردش در این بازار محلی بالی گرفته‌اید رفتن به آن را بین ساعات کاری گفته شده هرگز فراموش نکنید.

۱۸ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران