۱۰ فعالیت رایگان و متفاوت در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
۱۰ فعالیت رایگان و متفاوت در بالی

وقتی به بالی فکر می‌کنید، احتمالا سریع ذهنتان به سمت سواحل آفتابی و زیبا، موج سواری در دریا، معابد دیدنی بالی و البته مراکز تفریحی و هتل‌های گران قیمت خواهد افتاد. خیلی از فعالیت‌ها در بالی هستند که برای انجامشان باید هزینه‌ی زیادی را متحمل شوید و خب فعالیت‌های رایگان همچون قدم زدن در پارک و آبتنی را هم که همه بلد هستند.

اما مواردی که ما امروز به شما معرفی می‌کنیم، هم هزینه‌ای روی دستتان نمی‌گذارند و هم یک تجربه منحصر به فرد و عالی در تور بالی برایتان خواهند ساخت.

 

تماشای ماشین‌های قدیمی در Exotic Rides

اگر طرفدار ماشین‌های کلاسیک هستید، یکی از کارهایی که می‌توانید در زمان سفر به بالی انجام دهید، رفتن به Exotic Rides و تماشای ماشین‌های قدیمی بسیار تمیز و شیک است. از Plymouth Deluxe 1951 تا VW Kombi، ماشین‌های متعدد و فوق‌العاده‌ای در این محل به نمایش گذاشته می‌شود. جالب این که در زمینه‌ی موتور سیکلت نیز می‌توانید نمونه‌های کلاسیک زیادی متعلق به ۵۰ سال گذشته را تماشا کنید. اگر چه راندن این ماشین‌های کلاسیک برای شما هزینه در پی خواهد داشت، ولی تماشای آن‌ها کاملا رایگان است.

بازدید از هواپیماهای رها شده در کوتا و پانداوا

تصویر یک هواپیمای بویینگ ۷۳۷ رها شده در طبیعت، آن هم در یک مکان بسیار زیبا، واقعا تصویری متفاوت است. شما می‌توانید این هواپیما را در کوتا ببینید که در کنار تکه‌هایی از هواپیماهای دیگر در این بخش از بالی رها شده‌اند. همچنین نزدیک ساحل پانداوا نیز یک هواپیمای رها شده‌ی دیگر نیز وجود دارد که عکاسی در کنار آن‌ها لذت بش خواهد بود.

 

میوه‌های خوشمزه و عجیب بالی

ساحل Yeh Leh

ساحل Yeh Leh یکی از خاص‌ترین مکان‌ها در بالی است که پیشنهاد می‌کنیم صبح زود به دیدنش بروید. این ساحل سنگی، از سنگ‌های بزرگی تشکیل شده که تا داخل آب کشیده شده‌اند و تصویری زیبا را شکل می‌دهند. اول صبح وقتی هنوز خورشید در حال طلوع است و مه همه جا را گرفته به این ساحل رفته تا بهترین تصویر ممکن را ببینید.

جکوزی طبیعی در ساحل Tegal Wangi

در ساحل Tegal Wangi یک گودال آب وجود دارد که آب آن همیشه گرم است. این گودال آبی جالب، جدا از این که یک مکان عالی برای استراحت در کنار دریاست، یک جای بسیار جالب برای عکس گرفتن هم نیز محسوب می‌شود و خوشبختانه کسی هم نیست تا برای ورودی به این گودال طبیعی به شما بلیط بفروشد.

 

بالی را همچون بومی‌ها تجربه کنید

خیس شدن از موج‌های بزرگ نوسا دوا

موج‌های بزرگ آبی که در نسا دوا به صخره‌های سنگی می‌خورند، یکی از تصاویر فوق‌العاده‌ای هستند که شما می‌توانید بر روی پل باریکی که بالای این صخره‌ها وجود دارد، آن را تماشا کنید. البته خیلی‌ها به روی این پل می‌روند تا موجی بزرگ از بالا به رویشان بریزد! شک نکنید که این منظره، یک تصویر زیبا و یک خاطره‌ی فراموش نشدنی از سفرتان به بالی خواهد بود.

تفریحات رایگان ساحلی

اگر چه این مورد خیلی واضح است، اما بخش زیادی از تفریح‌های جذاب رایگان در بالی نیازی به پرداخت پول در آن‌ها نیست. اما برای این که بتوانید تجربه‌ی بازی‌های گروهی با دیگر مسافرین بالی را داشته باشید، می‌توانید به نوسا دوا، کوتا، سانور یا توبان بروید و در آن‌ها به تفریح مشغول شوید.

شرکت در فستیوال‌های محلی بالی

فستیوال‌های محلی بالی، رنگارنگ، زیبا و جذاب هستند. جایی که مردان و زنان محلی لباس‌های رنگارنگ و فوق‌العاده می‌پوشند و به رقص‌های محلی و نواختتن موسیقی می‌پردازند. این جشن‌ها عموما ریشه در فرهنگ مردم جزیره دارند، اما به مرور به یک نمایش بزرگ برای گردشگران تبدیل شده که شما بدون هزنه می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. اگر دوست دارید این برنامه‌ها را تماشا کنید، پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌ی تور بالی خود را، با یکی از این فستیوال‌ها هماهنگ کنید.

 

سفر به Seminyak، گوشه‌ای جذاب از بالی

تماشای اجراهای هنری محلی در سالن‌های شهرداری

سالن‌های شهرداری جایی‌ست که هنرمندان محلی برای اجرای تئاتر یا برنامه‌های موسیقی در آن، تمرین کرده و برنامه‌های متعددی را به صورت رایگان اجرا می‌کنند. خیلی اوقات، برنامه‌های بسیار خوبی را بدون تهیه بلیط می‌توانید در این سالن‌ها تماشا کنید.

با لاکپشت‌های دریایی در ساحل کوتا همراه شوید

مرکز "Bali Sea Turtle Society" ارگانی مردم نهاد برای محافظت از لاکپشت‌های دریایی است. شما در این مرکز می‌توانید به رایگان اطلاعاتی کامل از این جانوران جذاب دریافت کنید، اما در زمان‌هایی خاص از سال که لاکپشت‌های برای  تخم گذاری به ساحل می‌آیند، شما می‌توانید آن‌ها را در ساحل تماشا کنید.

تماشای هنرمندان بالی موقع ساخت صنایع دستی

برای این کار شما باید به دهکده‌های زیبای این جزیره بروید و ببینید که مردم محلی، چطور صنایع دستی زیبای چوبی را کنده‌کاری می‌کنند تا در نهایت در فروشگا‌ه‌ها به خریداران برسد.

 

معرفی برترین بازارها و مراکز خرید بالی

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 31 تیر 1400)

نظرات کاربران