۷ حقیقت جذاب درباره فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
۷ حقیقت جذاب درباره فیلیپین

تور فیلیپین بهترین گزینه‌ای است که مسافران علاقه‌مند به گردش در کشورهای آسیایی می‌توانند انتخاب کنند. چرا که این کشور با طبیعت فوق‌العاده و تاریخ غنی که دارد باعث شده تا هر توریستی را مجذوب خود کند. البته برای اینکه سفر به فیلیپین برای شما به یک سفر به یادماندنی از هر لحاظ تبدیل شود بهتر است تا آشنایی کافی قبل از سفر در مورد این کشور به دست آورید. به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا در مورد ۷ حقیقت جذاب که بهتر است قبل از سفر به فیلیپین بدانید صحبت کنیم. اگر قصد سفر به این کشور توریستی زیبا را دارید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

فیلپین کشوری با ۷۶۴۱ جزیره 

کشور فیلیپین با در بر داشتن ۷۶۴۱ جزیره یکی از جالب‌ترین کشورها برای سفر می‌باشد. به طوری که اکثر مساحت آن را آب‌ها تشکیل داده‌اند. نکته جالب این جاست که فقط ۲۰۰۰ تا از این جزیره‌ها مسکونی هستند. طبق آمارهای به دست آمده می‌توان گفت مردم بومی فیلیپین فقط در یک چهارم از مساحت این کشور زندگی می‌کنند. البته بین زمین‌شناسان اختلاف‌هایی در مورد تعداد دقیق جزیره‌ها وجود دارد. چرا که برخی از آن‌ها معتقدند برخی از موارد کشف شده صرفا صخره‌ها یا تپه‌های بسیار بزرگی هستند که سر از دل دریا بیرون آورده‌اند و نمی‌توان نام جزیره بر روی آن‌ها گذاشت. اگر دوست دارید چیزهای بیشتری در باره جزایر فیلیپین بدانید سری به مقاله جزیره‌گردی در فیلیپین بزنید.

پایتخت فیلیپین خود از ۱۶ شهرستان دارد

مانیل پایتخت کشور فیلیپین بوده و خود از ۱۶ شهرستان تشکیل شده است. به همین دلیل وقتی که در سفر خود به مانیل اشاره می‌کنیم، باید منظور دقیق خود را نیز بیان کنید که کدام شهرستان آن مد نظر شما است. بومیان کشور وقتی قصد صحبت از مرکز اصلی پایتخت دارند آن را با عنوان مانیل ملی می‌شناسند.

 

لوازم ضروری برای سفر به فیلیپین

فیلیپین کسوری مستعمره 

فیلیپین در طول تاریخ فراز و نشیب‌های بسیار زیادی را تجربه کرده است. به طوری که در طول سالیان دراز تحت استعمار کشورهای مختلفی نظیر اسپانیا، آمریکا و ژاپن در آمده است. با اینکه آن دوران از تاریخ همواره برای فیلیپینی‌ها تلخ بود ولی امروزه گردشگران بسیار زیادی برای بازدید از بناهای به جای مانده از آن دوران به این کشور سفر می‌کنند. از طرفی دیگر شما در فیلیپین شاهد صحبت مردم به زبان‌های مختلف دنیا خواهید بود که از دوران استعمار به ارث برده‌اند.

مذهب در فیلیپین

در بین کشورهای آسیایی کشور فیلیپین یکی از مذهبی‌ترین کشورها در بین مردم می‌باشد. دین اکثریت آن‌ها کاتولیک بوده و تعصب بسیار شدیدی به دین و مذهب خود دارند. به طوری که هر گونه توهین به دین و اعتقادات این مردم غیر قابل بخشش خواهد بود و جلوه چندان زیبایی ندارد. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید در سفر خود با تور فیلیپین شاهد برخی مراسم مذهبی جالب مردم آن باشید.

طلاق در فیلیپین ممنوع است

یکی از جالب‌ترین نکات در مورد قوانین کشور فیلیپین ممنوعیت طلاق در آن است. به طوری که زوج‌ها هرگز این اجازه را نخواهند داشت تا از یکدیگر جدا شوند. علت این کار را می‌توان به اعتقادات مذهبی بسیار عمیق آن‌ها ربط داد. البته امروزه قوانینی در این خصوص وضع شده که شدیدا پرهزینه و پیچیده است.

 

معرفی پارک ریزال مانیل در فیلیپین

فیلیپین پر از جیپ‌های جنگ جهانی دوم

مسافران تور فیلیپین حتما در طول سفر و گردش خود شاهد جیپ‌های مخصوصی خواهند بود. این جیپ‌ها یادگاری از دوران جنگ جهانی دوم به شمار می‌روند که سوار شدن و یا عکس گرفتن با آن‌ها برای توریست‌ها جذابیت زیادی دارد. البته به تازگی رئیس جمهور فیلیپین قوانینی در خصوص عدم استفاده از این جیپ‌ها صادر کرده است.

بسکتبال در فیلیپین

از آنجایی که کشور فیلیپین سالیان درازی تحت سلطه آمریکا بود بسیاری از فرهنگ‌های آن‌ها شباهت زیادی به مردم آمریکا دارد. یکی از این موارد می‌توان به علاقه شدید آن‌ها به بازی بسکتبال اشاره کرد. به طوری که حتی انجمن بسکتبال فیلیپین نیز ایجاد شده است که تقریبا می‌توان گفت هم رده NBA است. حتی می‌توان ادعا کرد که علاقه فیلیپینی‌ها به بسکتبال از خود آمریکایی‌ها بیشتر است و آن‌ها ارزش بیشتری به این بازی قائل هستند.

 

راهنمای قرارهای عاشقانه ارزان و رایگان در مانیل

 

طبق نکاتی که در بالا اشاره شد می‌توان گفت فیلیپین یکی از بی‌نظیرترین کشورهایی است که هر گردشگری یک بار هم که شده باشد باید از آن دیدن کند. خاص‌ترین نقاط فیلیپین فقط به جاذبه‌های گردشگری طبیعی آن محدود نشده و شما باید علاوه بر بازدید از مکان‌ها سرسبز و زیبا غرق در فرهنگ و بناهای تاریخی و فرهنگ این ملت نیز شوید.

۰۹ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران