نوشیدن قهوه اصیل ترکی در ترکیه : بخش دوم

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
نوشیدن قهوه اصیل ترکی در ترکیه : بخش دوم

کشور ترکیه در کنار تمام امکانات و جاذبه‌های فراوان تاریخی، فرهنگی، هنری از امکانات بسیاری برای خورد و خوراک و لذت بردن از انواع غذاهای اصیل و دسرهای باکیفیت و نوشیدنی‌های گوارا بهره مند است. در این کشور پر گردشگر، شاهد کافه‌ها و رستورا‌ن‌های متعدد و بی‌نظیری خواهید بود که در سفر با تور ترکیه با انواع غذاهای ترکی و بین‌المللی شما را شگفت‌زده می‌کنند. و اما در ادامه بخش اول می‌خواهیم به گشت و گذار در برخی از بهترین کافه‌های ترکیه برای نوشیدن قهوه اصیل ترکی بپردازیم.

 

بهترین کافه‌های گازیانتپ

گازیانتپ از دیرباز، به دلیل سابقه طولانی‌اش در ارائه محصولات غذایی باکیفیت شهرت داشته و امروزه عامل اصلی جذب گردشگران دنیا همین غذاها هستند. تقریبا ۵۰ درصد شرکت‌ها به مواد غذایی از جمله غلات، ادویه جات و میوه‌های خشک اختصاص داده شده‌اند. و البته قهوه این شهر نیز بسیار محبوب است، زیرا با پسته وحشی و به همراه کیک پنیرهای خوشمزه‌ای سرو می‌شود. و اما بهترین کافه‌های این شهر عبارتند از:

 

سفر مجردی به بهترین نقاط ترکیه

Tahmis Kahvesi

این کافی شاپ تاریخی و بسیار جذاب در مرکز شهر واقع شده است. این کافه تقریبا ۴۰۰ سال است که فعالیت می‌کند و گفته می‌شود که سلطان مراد چهارم قبل از عزیمت و لشکرکشی به بغداد، در اینجا استراحت و تجدید قوا کرد. در واقع این کافه، بهترین مکان برای نوشیدن قهوه و استراحت است.

Orkide Pastanesi

این یک کافه رستوران، دارای فضای بسیار بزرگ و تزئین شده مدرن است. علاوه بر محیط داخلی، در بیرون از کافه نیز صندلی‌های بسیاری چیده شده‌اند. منوی این کافه، طیف وسیعی از غذاها و نوشیدنی‌های بسیار خوش طعم و خوش پخت را شامل می‌شود. خدمات بسیار سریع و عالی و پرسنل بسیار دقیق و صمیمی هستند.

 

معرفی ۵ جزیره‌ی دیدنی ترکیه

بهترین کافه‌های آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه است و در شیب بلند کوه واقع شده است. امروزه این یک کلانشهر مدرن اروپایی، سرشار از ویرانه‌هایی به جا مانده از تمدن‌های کهن است. در کنار تمام امکانات و جاذبه‌های گردشگری، این شهر شلوغ پر از انواع کافه‌هاست که در ادامه به برخی از بهترین‌ها اشاره خواهیم کرد:

Cafe des Cafes

این کافه بسیار قدیمی که از سال ۱۹۹۵ افتتاح شده است گزینه‌های مناسب گیاهخواری، حلال و بدون گلوتن را برای وعده‌های غذایی سرو می‌کند. طراحی دکوراسیون فضای داخلی و خارجی آن به سبک فرانسوی بوده و می‌توانید به انتخاب خود، در بیرون یا داخل کافه بخورید و بیاشامید.

 

معرفی بهترین مراکز خرید وان در ترکیه

Amelie’s Garden Succulent & Café

این قهوه خانه شیک، انواع قهوه را با کیک‌ها و شیرینی‌های مرغوب سرو می‌کند. جالب است بدانید که این کافه، سازگار با محیط زیست بوده و همچنین فضای بسیار بزرگی در داخل و خارج کافه دارد. این مکان، بسیار نزدیک به مرکز آنکارا است و با اکثر نقاط گردشگری فاصله کمی دارد. در اینجا همچنین کتاب‌های خوب، زیور آلات و جواهرات دست ساز به فروش می‌رسند.

Gramofon Café

این کافه به نام خود وفادار است و دارای گرامافون‌های عتیقه و همچنین سایر امکانات پخش موسیقی عتیقه نظیر پیانو، رادیو و ضبط است. اینجا فضایی بسیار دنج و راحت دارد و صندلی‌های چوبی ساده و منوی غذاهای کلاسیک ترک و قهوه اصیل ترکی به استقبالتان می‌آیند.

 

۷ نکته درباره سفر به مارماریس، جواهر ترکیه

بهترین کافه‌های پاموکاله

پاموکاله، چیزی فراتر از چشمه‌های آب گرم است. این شهر، بسیار جذاب و پر از کافه‌ها و غذاکده‌های بی‌نظیری است و خوراکی‌های تازه، خوشمزه و شگفت انگیزی را سرو می‌کند که با عشق تهیه شده‌اند. اما بهترین کافه‌ها در پاموکاله در نزدیکی کوش آداسی عبارتند از:

Lezzet Duragi

این کافه، طعم‌های بی‌نظیری را به مشتریان ارائه می‌دهد. این جا همانند سرزمینی است که انواع مختلفی از کلوچه‌ها، دسرها، کیک‌ها، شیرینی‌ها و سایر محصولات قنادی را به فروش می‌رساند. در واقع این کافه، یک توقفگاه عطرآگین است که بهترین نانها و البته قهوه‌های شهر را دارد.

 

معرفی بهترین سوغاتی‌های خوراکی ترکیه برای مسافران تور استانبول

 

Lamuko’s Lokanta

اگر در پاموکاله هستید و به دنبال یک غذای راحت ساده ژاپنی‌، کره‌ای یا آسیایی می‌گردید این کافه را پیشنهاد می‌کنیم. بعلاوه اینجا رژیم‌های غذایی ویژه برای صرف صبحانه، ناهار یا نوشیدنی مناسب گیاهخواران ارائه می‌شود. شما می‌توانید از صندلی‌های چیده شده در فضای باز هم، برای نوشیدن یک فنجان قهوه اصیل و باکیفیت ترکی بهره‌مند شوید.

بهترین کافه‌های کوش آداسی

کوش آداسی یک شهر تفریحی ساحلی است. این شهر به دلیل سواحل دوست داشتنی، غذاهای خوشمزه و استراحتگاه‌های تفریحی دریای اژه ، همیشه یک مقصد گردشگری مهم بوده است. در سفر با تور کوش آداسی، کافه و رستوران‌های متعددی خواهید یافت که قهوه ترکی و غذاهای آناتولی را با کباب، ماهی، سوپ و غیره سرو می‌کنند. و اما بیایید با برخی از بهترین کافه‌های کوش آداسی آشنا شویم‌:

 

گردش با کشتی‌های کروز در آب‌های ترکیه

Cafe Marin

این کافه بار در قلب شهر؛ در کنار ساحل واقع شده و خوراکی‌ها و غذاهای بین‌المللی و مدیترانه‌ای را همراه با نوشیدنی‌های باکیفیت از جمله قهوه اصیل ترکی سرو می‌کند. این کافه تا ۴:۰۰ صبح باز است.

Sokak Bistro

این کافه با وجود صندلی‌های فضای باز، چشم اندازی عالی به مناظر اطراف داشته و مکانی بی‌نظیر برای استراحت، خورد و خوراک و دورهمی‌های دوستانه است. در اینجا غذاهای ترکی، ایتالیایی و غذاهای بین‌المللی سرو می‌شود. فضای داخلی و جو خوبی دارد که در آن می‌توانید از نوشیدن قهوه و سایر نوشیدنی‌های گوارا همراه با خدماتی قابل توجه لذت ببرید.

 

سفر به ویرانه‌های باستانی ترکیه

۰۵ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران