زیباترین نقاط ترکیه را بشناسید (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
زیباترین نقاط ترکیه را بشناسید (بخش دوم)

هنوز نقاط زیادی در ترکیه هستند که می‌شود در لیست زیباترین‌هایمان بیاید، به همین خاطر در نوشته‌ی پیش رو ۱۰ مورد دیگر را نیز به شما معرفی می‌کنیم:

 

۱۱- سیده

کسانی که به دنبال یک مقصد ساحلی بسیار زیبا و آرامش بخش در ترکیه هستند، می‌دانند که باید به سیده سفر کنند. جایی که مناظر زیبای طبیعی با ویرانه‌هایی که از امپارطوری‌های باستانی باقی مانده ترکیب می‌شود و نمای بی‌نهایت زیبا را برایتان پدید می‌آورد. شما می‌توانید در کنار بازدید از سواحل و کوهستان‌ها، از این بناهای تاریخی و همچنین چند بازار و موزه خاص نیز بازدید نمایید.

 

شهر باستانی میلتوس در کوش آداسی

۱۲- فتحیه

فتحیه یکی از پرطرفدارترین مقاصد ساحلی نزد مردم ترکیه است و در سال‌های اخیر گردشگران خارجی نیز به خوبی از این مکان بسیار زیبا استقبال می‌کنند. فتحیه به سواحل بزرگ و زیبا، آب کریستالی، کوهستان‌های سرسبز و البته بندرگاه‌های طبیعی‌اش در خلیج بزرگی که دارد، معروف است. یکی از چیزهایی که در فتحیه نباید فراموش کنید، زیبایی و شکوه دنیای زیر آب آن است که باعث شده خیلی‌ها برای غواصی در ترکیه، به این نقطه از کشور سفر کنند.

۱۳- دره کوپورلو

اگر در تور ترکیه، کمی از سواحل این کشور فاصله بگیرید و به دل طبیعت بزنید، جاهایی همچون دره‌ی کوپورلو را پیدا می‌کنید که یکی از دیدنی‌ترین مناظر کل ترکیه را برایتان به همراه خواهد داشت. دره‌ای که رودی خروشان را در وسط خود می‌بیند و طبیعت جذاب و سرسبز، صخره‌هایش را پر کرده است. فعالیت‌های زیادی است که در این دره می‌توانید تجربه کنید، اما قایق سواری در آب خروشان به همراه تورهایی که به همین دلیل به دره می‌آیند، یکی از پرطرفدارترین آن‌ها به شمار می‌رود. این مکان در پارک ملی بزرگی به نام کورولو واقع شده و بازدید از دیگر مناطق این پارک ملی را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

کلیسای باستانی سنت جان در کوش آداسی

۱۴- آنتالیا

دیگر کسی باقی نمانده که به سفر ترکیه رفته باشد و از زیبایی‌های آنتالیا چیزی به گوشش نخورده. یکی از پرطرفدارترین مقاصد ساحلی در تمام دنیا که با داشتن مناظر طبیعی زیبا و سواحلی مثال زدنی، باعث شده‌اند تا تور آنتالیا بین مردم کل دنیا طرفداران بی‌شماری پیدا کند. آنتالیا البته وجه‌های دیگری نیز دارد که مهم‌ترین آن‌ها وجود ویرانه‌های باستانی در این شهر بزرگ است. همچنین در میان جنگل‌های اطراف آنتالیا و همچنین در نزدیکی این شهر نیز می‌توانید آبشارهایی بزرگ و جذاب را مشاهده کنید.

۱۵- معبد هادریان

معبد هادریان یکی از زیباترین ساختارها در میان ویرانه‌های باستانی در ترکیه و تمام منطقه را داراست. معبدی که برای پرستش الهه‌ی پیروزی، Tyche بنا شده و بازدید از آن نه به عنوان یک محل تاریخی، بلکه به عنوان بازدید از جایی زیبا و فوق‌العاده به شما پیشنهاد می‌شود. در این مکان چندین تندیس قرار گرفته که بخش‌هایی از آن‌ها هنوز سالم هستند و می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

۱۶- آلانیا

آلانیا بهشتی است که با گرمای خورشید، شن‌های نرم و دریایی درخشان آذین شده و در تارهای این زیبایی طبیعی، پود فرهنگ و تاریخ بافته شده تا از این شهر، یک مقصد عالی و زیبا در ترکیه بسازد. مدت‌هاست آلانیا در کنار آنتالیا، یکی از مهم‌ترین مقاصد تفریحی ساحلی را تشکیل می‌دهند، اما این شهر در دل طبیعت خود دره‌های زیبا و همچنین غارهای دیدنی نیز دارد که نباید بازدید از آن‌ها را از قلم بندازید.

 

بازدید از یادگارهای باستانی رومی و یونانی مارماریس

۱۷- پارک ملی کوهستان Kure

کم‌تر پیش می‌آید که در کشوری محبوب مثل ترکیه، بتوانید پارک ملی زیبا و بزرگی را ببینید که خیلی نزد گردشگران شناخته شده نباشد. کوهستان Kure مکانی فوق‌‌العاده زیباست که در زمان‌های مختلف سال، زیبایی آن به شکلی متفاوت خواهد بود و همین باعث می‌شود هر زمان که به ترکیه سفر کنید، نمایی متفاوت از Kure را مشاهده نمایید.

۱۸- افسوس

افسوس از جمله بناهای باستانی در ترکیه است که حتما باید از آن بازدید به عمل آورید و با توجه به نزدیکی به آنتالیا، به راحتی می‌توانید این مهم را به انجام برسانید. افسوس اهمیت بالایی در سال‌های دور داشت و وجود معبد آرتمیس در سال ۵۵۰ قبل از میلاد مسیح، نامی برای این شهر دست و پا کرده بود. معبدی که آن را جزو هفت شگفتی باستانی به شمار می‌آورند و در دنیا معماری قرون قبل از میلاد مسیح، یک شگفتی به حساب می‌آید.

۲۰ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران