زیباترین نقاط ترکیه در پاییز

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
زیباترین نقاط ترکیه در پاییز

آرام آرام به فصل پاییز نزدیک می‌شویم. فصلی رنگارنگ و عاشقانه که همیشه یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به نقاط مختلف دنیا، مخصوصا رفتن به تور ترکیه بوده است. این کشور بزرگ و جذاب نقاط مختلف و متفاوتی دارد که می‌توانید، پاییز را در آن‌ها سر کنید. اما امروز ما به سراغ زیباترین و خاص‌ترین نقاط این کشور در ایام پاییز رفته‌ایم. جاهایی که طبیعت بهترین تصویر را برایتان به تصویر می‌کشد و شما با بهترین مناظر روبرو خواهید شد.

 

جزیره بوزکادا

تعداد کمی از گردشگران از جزیره‌ی بوزکادا بازدید به عمل می‌آورند، اما مردم محلی به خوبی این جزیره‌ی زیبا و باغ‌های انگورش را می‌شناسند. جایی که در فصل پاییز به رنگ‌هایی فوق‌العاده جذاب بدل می‌شود و برداشت انگور، شور و شوقی فوق‌العاده به آن‌جا می‌بخشد. با توجه به این که حجم زیادی از گردشگران به این محل نمی‌روند، جوی محلی و تا حدی آرام در جزیره پابرجاست و با توجه به فاصله‌ی نسبتا کمی که بوزکادا از آنتالیا دارد، می‌توانید در سفر با تور آنتالیا، روزی را در این جزیره سر کنید.

کاپادوکیا

کاپادوکیا در ترکیه در تمام طول سال زیباست، اما پاییز زیبایی منحصر به فردی به این محل خاص در ترکیه می‌بخشد. صخره‌های سنگی و بالن‌هایی که بر فراز شهر به آسمان پرواز می‌کنند و همچنین خنکای بادهای پاییزی و طبیعیت که برای فصل زمستان آماده می‌شود، کاپادوکیا را به یکی از زیباترین محل‌ها در پاییز ترکیه بدل می‌کند.

 

تجربه سفری پاییزی در استانبول زیبا

بی پازاری

بی پازاری یک شهر تاریخی به حساب می‌آید که از کاپادوکیا حدود یک ساعت فاصله داشته و با این که در پاییز به جایی بسیار جذاب در ترکیه بدل می‌شود، اما عجیب است که خیلی از آن در بین گردشگران یاد نمی‌شود. یکی از بهترین جاهایی که در پاییزِ بی پازاری می‌توانید به دیدنش بروید، دره‌ی انوزو است که بخشی از پارک ملی به حساب می‌آید. این محل مملو از درختانی می‌شود که به طیف‌های مختلف رنگی بدل شده و با صدای پرندگان، محلی عالی را برای سفرتان رقم می‌زنند.

 

هفت مکان دل‌ربا برای گردش در پاییز استانبول

دریاچه آبانت

دریاچه آبانت را باید مقصدی ایده‌آل برای خانواده‌هایی به حساب آورد که پاییز، تور ترکیه را برای سفر انتخاب کرده‌اند. بخش زیادی از فعالیت‌هایی که در سفر به این منطقه می‌توانید انجام دهید شامل تفریحاتی می‌شود که در فضای آزاد انجام می‌شود و فصل پاییز وقتی این منطقه به زیباترین شکل خود در می‌آید، فعالیت‌هایی که از آن‌ها یاد کردیم، چندین برابر لذت‌بخش‌تر می‌شود. دوچرخه سواری اطراف دریاچه در این ایام واقعا لذت‌بخش است و به شدت توصیه می‌شود.

کوهستان کاچار

اگر چه این کوهستان سردتر از جاهای دیگری است که در این نوشته به شما معرفی کردیم، با این حال یکی از زیباترین‌ها نیز به حساب می‌آید. جایی که درختان چند رنگ پاییزی به روی رودخانه می‌افتند یا آبشار از میانشان به پایین می‌ریزد. طبیعت این منطقه مناظری بی‌بدیل را برای شما می‌سازد و خاطره‌ای از پاییز ترکیه برایتان می‌سازد که تا همیشه در ذهنتان ماندگار خواهد شد. خانه‌های چوبی بسیار جذابی در این منطقه ساخته شده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم در زمان سفر به کاچار، در آن‌ها اقامت داشته و شبی را در این طبیعت فوق‌العاده سر کنید.

 

آب و هوای آنتالیا در فصل‌های مختلف

اولودنیز

اگر تا به حال درباره تالاب آبی اولودنیز چیزی نشنیده‌اید، باید بگوییم که این محل از جمله زیباترین نقاط ترکیه است. محلی رویایی که در ایام پاییز هنوز گرم بوده و شما می‌توانید در میان گردشگران بسیاری که برای دیدن این محل آمده‌اند، به گردش و تفریح در مکانی رویایی بپردازید. اولودنیز تنها مقصد ساحلی و گرم لیست ماست، اما زیبایی خیره کننده آن باعث شده تا آن را به عنوان یک مکان زیبای پاییزی برشماریم.

چیرالی

و در نهایت، اگر می‌خواهید تجربه‌ای کاملا کلاسیک از پاییز چند رنگ داشت باشید به چیرالی بروید. اگر در تور ترکیه هستید که این محل فاصله‌ای با شما نداشته و یک گردش یک روزه‌ی عالی از این شهر خواهد بود. پاییزی زمانی عالی برا رفتن به این مکان است، مخصوصا این که جاده‌ی کوهستانی آن نیز با درخت‌هایی که برگ‌هایشان به رنگ‌های مختلف در آمده، از آن همان ابتدا احساس بودن در یک تابلوی نقاشی زیبا را به شما می‌دهد.

در سفر پاییزه به ترکیه، جدا از این زیبایی‌های که برایتان ذکر کردیم، نباید فراموش کنید که فصل ماهیگیری آغاز می‌شود و صیدهای روزانه، بهترین غذاهای دریایی را برایتان به همراه خواهند داشت. پس بعد از طبیعت گردی، حتما غذاهای معروف مدیرترانه‌ای را در شهرهای ساحلی ترکیه امتحان کنید.

۰۳ آبان ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران