پربازدیدترین نقاط در تور ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
پربازدیدترین نقاط در تور ترکیه

ترکیه کشوری بین دو قاره اروپا آسیا است که مملو از بناهای باستانی به جا مانده از امپراطوری‌ها و مناظر پوستزی بوده که هرگز تکراری نمی‌شوند. فرهنگ پر جنب و جوش، غذاهای معروف و تاریخ گسترده آن، همه کسانی را که به اینجا سفر می‌کنند شگفت‌زده می‌کند، در حالی که مناظر باشکوه آن، از دریای مدیترانه غرق آفتاب گرفته تا کوه‌های قدرتمند و نواحی خشک، به خودی خود جاذبه‌های گردشگری تور ترکیه محسوب می‌شوند. اگرچه قطب اصلی گردشگری در ترکیه را تور استانبول به خود اختصاص داده اما در سراسر این کشور جاهای فوق‌العاده‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

 

خلیج کاباک

اگر به دنبال ماجراجویی در ترکیه هستید پس به خلیج کاباک بروید که در نزدیکی فتحیه واقع شده و دسترسی آسانی هم دارد. این خلیج یکی از زیباترین نقاط ترکیه است که تورهای گردشی زیادی به آن برگزار می‌شود. کارهایی که عموما در این خلیج انجام می‌شود شامل پیاده‌روی، ورزش‌های آبی، عکاسی از طبیعت و استراحت در ساحل می‌شود.

 

معرفی ۱۰ شهر توریستی ترکیه

بهترین زمان برای بازدید: فصل بهار یا پاییز

بهترین مکان ها برای اقامت: خانه های درختی، خانه های ییلاقی دره دریا

آدرس: Uzunyurt, 48300 Uzunyurt Köyü Fethiye/Fethiye/Muğla, Turkey

 

دره پروانه

دره پروانه یکی از زیباترین نقاط ترکیه است که می‌توانید در آن لمس فوق‌العاده‌ای از طبیعت را تجربه کنید. شما در اینجا می‌توانید در کلبه‌های جنگلی استراحت کرده و نوشیدنی دلخواه‌تان بنوشید و از آتش‌بازی و موسیقی راک بار لذت ببرید و یا به کارهای هیجان انگیزتری مثل کمپینگ، پاراسلینگ، پاراگلایدر، غواصی و کوه نوردی بپردازید.

بهترین زمان برای بازدید: تابستان

بهترین مکان ها برای اقامت: Seaview Faralya Butik Hotel، Nautical Hotel

آدرس: Butterfly ValleyUzunyurt, 48300 Fethiye/Muğla, Turkey

 

پاتارا

یکی از بهترین مکان‌های ترکیه که باید از آن بازدید کرد پاتارا طولانی‌ترین ساحل ترکیه است. در ساحل چندین کافه با خوراکی‌های خوشمزه با قیمت‌های باورنکردنی، چتر و تخت‌های آفتاب برای اجاره در دسترس هستند. همچنین اگر خوش شانس باشید، می‌توانید همزمان از بالای تپه، غروب و طلوع ماه را تماشا کنید. این مکان کاملا مسحور کننده بوده و یکی از معروف‌ترین مکان‌ها در تور ترکیه برای بازدید محسوب می‌شود. در این نقطه زیبای بهشتی شما می‌توانید کارهای مختلفی از جمله گشت و گذار در طبیعت، اسب سواری و کاوش در خرابه‌های پاتارا در آنتالیا انجام دهید اگرچه به دنبال هیجان بیشتری هستید می‌توانید به انجام ورزش‌های آبی در ساحل پاتارا بپردازید.

 

نوشیدن قهوه اصیل ترکی در ترکیه : بخش اول

بهترین زمان برای بازدید: آوریل، می، اکتبر و نوامبر

بهترین مکان ها برای اقامت: هتل پاتارا پرینس و استراحتگاه، هتل پاتارا سان کلاب

آدرس: Gelemiş, Antalya Province, Turkey

 

جزایر پرنس

جزیره پرنس یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول در ترکیه است که بهترین چیز در آن سکوتی است که به خاطر ممنوعیت وسایل نقلیه موتوری و استفاده از کالسکه‌ها و دوچرخه بر آن حاکم شده. چشم‌انداز جزیره پرنس استانبول آن را به یکی از جزایر خیره‌کننده و بهترین مکان برای بازدید در تور ترکیه برای کسانی که به دنبال آرامش و تنهایی هستند تبدیل کرده است. در واقع، مسافران گاهی اوقات ۶ تا ۷ روز را در ترکیه صرف می‌کنند تا بتوانند جذابیت جزیره پرنس استانبول را هم کشف کنند. از آنجایی که قرار است با کشتی از استانبول به سمت جزایر پرنس بروید حتما ضد آفتاب و کلاه پره‌دار با خودتان داشته باشید تا از تابش نور خورشید در امان بمانید. به دیدن بویوک‌آدای استانبول که بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین جزیره از مجموعه جزایر پرنس است بروید و با کارهایی مثل پیاده‌روی، کشتی سواری، گشت و گذار، خرید و حتی ورزش‌های آبی سرگرم شوید.

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا مه و سپتامبر تا اکتبر

بهترین مکان ها برای اقامت: هتل کوسک اورمان، هتل بوتیک آدا پالاس

آدرس: Princes’ Island, Turkey

 

کاپادوکیا

یکی از بهترین نقاط ترکیه، شهر جادویی کاپادوکیا است که در نتیجه فوران آتشفشانی و فرسایش زمین به شکلی عجیب و خیره کننده درآمده است. در اینجا می‌توانید اسب سواری کنید و اطراف را بگردید و یا با بالن سواری به تماشای افقی خیره‌کننده بپردازید. خانه‌های سنگی، معماری عجیب تاریخی و جاذبه‌های دیدنی اطراف آن شما را حسابی جذب خود خواهد کرد. اگر بین ماه‌های سپتامبر و مهر به ترکیه سفر می‌کنید تور کاپادوکیا باید یکی از مقاصد شما در این کشور باشد. به بازدید از پارک ملی گورمه و پاشاباغ بروید و در دره دورنت (Devrent) و دره عشق کاوش کنید.

 

معرفی ۵ جزیره‌ی دیدنی ترکیه

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا ژوئن و سپتامبر و اکتبر

بهترین مکان برای اقامت: هتل غار نچرلند، هتل غار اوی

 

ایاصوفیه

با این همه اگر همچنان مقصد اول شما استانبول است یکی از اصلی‌ترین جاهایی که باید از آن دیدن کنید موزه ایاصوفیه استانبول است. کلیسایی که توسط امپراتور ژوستینیان در قرن ششم ساخته شد، و پس از حدود ۹۰۰ سال به مسجد تبدیل شد. این یکی از زیباترین مساجد استانبول و یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در تور ترکیه است.

هزینه ورودی: ۶۰ لیر ترکیه برای هر نفر، برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان است

زمان: ۹ صبح الی ۵ بعدازظهر

آدرس: Sultan Ahmet, Ayasofya Meydanı, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

 

کوه نرود

این یکی از جاذبه‌های اصلی ترکیه در فهرست ما است که دیدن آن را نباید از دست بدهید. این مکان تاریخی، هشتمین عجایب جهان، در جاده باستانی آرسامیا (Arsameia) قرار دارد و مجسمه‌های عظیم شاه آنتیوخوس اول تئوس از Commagene دو شیر، دو عقاب و خدایان مختلف یونانی و ایرانی را در خود جای داده است. همچنین در بازدید از اینجا می‌توانید مکان‌های اطراف مانند پل سندر، کاراکوس و غیره را کاوش کنید.

 

جاذبه‌های نزدیک دریاچه‌ی وان در ترکیه

بهترین زمان برای بازدید: می و سپتامبر

بهترین مکان ها برای اقامت: Zeus Otel، Gunes Motel Nemrut

آدرس: Taurus Mountains, Turkey

 

شهر تاریخی افسوس

آیا به دنبال جایی دیدنی اما به دور از شلوغی و نقاط کلیشه‌ای در تور ترکیه هستید؟ شهر باستانی افسوس واقع در سلجوق، شهری کوچک در ۳۰ کیلومتری کوش آداسی و یکی از بهترین مکان‌های توریستی ترکیه است که می‌توانید برای آرامش و تمدد اعصاب از آن دیدن کنید. این شهر زمانی یک مرکز تجاری فعال بود، اما در حال حاضر یکی از بهترین مکان‌ها برای رفتن در ترکیه است. این یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ترکیه است اگرچه بیشتر آن در طول قرن‌ها به ویرانه تبدیل شده اما برخی از سازه‌ها مانند تئاتر بزرگ و کتابخانه سلسوس هنوز قابل بازدید و باشکوه هستند. همچنین شما می‌توانید با دفاتر اطلاعات گردشگری دولتی مشورت کنید تا درباره نحوه رفتن به مکان‌های مختلف برای دیدن در ترکیه ایده بگیرید. کارکنان آن‌ها چندزبانه هستند و در مورد انواع سؤالات شما اطلاعات مفیدی می‌دهند. شما در بازدید از افسوس می‌توانید کارهایی مثل گشت و گذار و خرید سوغاتی انجام دهید و عکس‌های فوق‌العاده‌ای هم بیاندازید.

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا اواسط ژوئن

بهترین مکان‌ها برای اقامت: Celsus Boutique Hotel, Ayasoluk Boutique Hotel & Restaurant

آدرس: Atatürk, Uğur Mumcu Sevgi Yolu, 35920 Selçuk/İzmir, Turkey

 

گرند بازار

بازار بزرگ استانبول بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده تاریخی دنیا است که در مساحتی همچون شرک مانند دارای مدرسه، درمانگاه، مسجد، ده‌ها کافه و رستوران و دالان‌های تو در تویی با غرفه‌های فروشگاهی است که برای هر سلیقه و انتظاری چیزی برای ارائه عرضه می‌کنند. افرادی که عاشق خرید و معامله‌های باورنکردنی هستند حتما باید سری به بازار بزرگ استانبول بزنند البته چانه زنی فراموش نشود زیرا این بازار یکی از جاذبه‌های اصلی استانبول محسوب می‌شوند و از این جهت قیمت اجناس کمی بالاتر از نقاط دیگر به نظر می‌رسد همچنین هوشیار باشید تا به عنوان توریست قیمت بالاتری به شما نگویند.

 

بهترین حمام‌های ترکی در شهرهای مخلتف ترکیه

ساعت کار: ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر

آدرس: Beyazıt, Kalpakçılar Cd. No:22, 34126 Fatih/İstanbul, Turkey

 

مارماریس

یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ترکیه و مارماریس است. تور مارماریس یکی از نقاط ساحلی ترکیه و مقصد محبوبی بین ساحل دوستان محسوب می‌شود. خانواده‌ها اعم از زوج‌های جوان و خانواده‌های دارای فرزند عاشق رفتن به مارماریس و تفریح در طبیعت زیبا و سواحل ماسه پودری زیبایش هستند. شما در این شهر ساحلی می‌توانید به کارهای هیجان‌انگیزی همچون غواصی، رفتینگ، تور جیپ سافاری، قایق سواری، اسب سواری، و سافاری کواد بپردازید و یا فقط در گوشه‌ای از ساحل لم بدهید و استراحت کنید و از تابش نور خورشید بر پوستتان لذت ببرید.

بهترین زمان برای بازدید: ژوئن و سپتامبر

بهترین مکان‌ها برای اقامت: Green Nature Diamond Hotel, Grand Yazıcı Club Turban

 

ازمیر

ازمیر شهر مرزی و آفتابی ترکیه است که با بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت، سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود. تور ازمیر که در حاشیه غربی ترکیه قرار دارد، به خاطر کشت انجیر، زیتون و انگور معروف است. همچنین ازمیر که توسط کوه‌ها و خلیج‌ها احاطه شده دارای سرزمین طبیعی، ارگانیک و با طراوت است که آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ترکیه تبدیل می‌کند. شهر زیبای ازمیر یک تجربه تعطیلات منحصر به فرد را به بازدیدکنندگان تور ترکیه ارائه می‌دهد که مردم را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. کارهای زیادی در ازمیر وجود دارد که انجام دهید از جمله آن‌ها می‌توان به خرید در بازار کمرالتی، بازدید از پارک حیات وحش ازمیر، گشت و گذار، کاوش در موزه KEY اشاره کرد.

 

با انواع سوغاتی‌های ترکیه آشنا شوید

بهترین زمان برای بازدید: فصل پاییز یا بهار

بهترین مکان ها برای اقامت: ویندهام گرند ازمیر اوزدیلک، هیلتون ازمیر

 

آنی

آنطور که شایعه شده، آنی قبلا کاتن‌شهری فوق‌العاده بود که به فراموشی سپرده شده و قرن‌هاست متروکه مانده است. با کلیساهای ویرانه و بناهای سنگی فرو ریخته احتمالا حس ناخوشایندی با سکوت محیط احساس خواهید کرد اما گستردگی دشت و طبیعت اطراف در تضادی دیدنی در پس زمینه اینجا را به یکی از نقاط دیدنی ترکیه تبدیل کرده است. ویرانه های آنی در سال ۲۰۱۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

بهترین زمان برای بازدید: فصل پاییز یا بهار

بهترین مکان‌ها برای اقامت: هتل کیراناتلی، هتل آرتمیس پرنسس

آدرس: Ani, Armenian Highlands, Turkey

 

ارزروم

ارزروم بهشت عاشقان معماری و تاریخ است. این شهر بزرگ‌ترین شهر در کل استان ارزروم و یکی از جذاب‌ترین نقاط توریستی ترکیه محسوب می‌شود که مساجد و حوزه‌های علمیه خارق‌العاده و باورنکردنی سلجوقی، سلتوک، مغول و عثمانی جاذبه اصلی آن هستند. این شهر توسط کوه‌ها و مراتع احاطه شده است و حال و هوای خاص و دلپذیری دارد. در بازدید از این شهر می‌توانید به کارهای مختلفی مثل خرید، گشت و گذار، بازدید از دریاچه تورتوم و بازدید از مدرسه مناره دوقلو بپردازید.

 

اقامتی بیادماندنی در آلانیای ترکیه

بهترین زمان برای بازدید: دسامبر و فوریه

بهترین مکان ها برای اقامت: Atlas Otel، Sway Hotels

۲۷ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران