بهترین حمام‌های ترکی در شهرهای مخلتف ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
بهترین حمام‌های ترکی در شهرهای مخلتف ترکیه

تورهای ترکیه همیشه از تنوع بالایی برخوردار بوده است. از استانبول زیبا گرفته تا شهرهای ساحلی همچون آنتالیا، کوش آداسی و ... . یکی از چیزهایی که حتما در سفر به شهرهای مختلف ترکیه باید تجربه کنید، رفتن به حمام سنتی ترکی است و ما در نوشته‌ی امروز، بهترین‌ها در شهرهای مهم گردشگرپذیر این کشور را معرفی خواهیم کرد.

 

استانبول

حمام‌های ترکی در استانبول آنقدر زیاد هستند که انتخاب از میان آن‌ها واقعا سخت است. رنج این انتخاب‌ها نیز گسترده است، از حمام‌های سنتی که در بناهای قدیمی به شکلی جذاب هنوز مشغول به کارند، حمام‌های لوکس در هتل‌های پنج ستاره و همچنین حمام‌های سنتی با قیمت مناسب که در سطح شهر تعدادشان اصلا کم نیست.

 

استانبول

 

حمام سلطان مهرماه (Mihrimah Sultan Hamam) شاید بهترین انتخاب برای کسانی باشد که می‌خوانند یک تجربه‌ی کاملا کلاسیک داشته باشند. این حمام در بنایی مربوط به قرن ۱۶ میلادی فعالیت می‌کند. این مجموعه بسیار زیبا و با امکانات کامل است و صد در صد از بودن در آن راضی خواهید بود. حمام هاسکی حرم سلطان ایاصوفیه (Haseki Hurrem Sultan Hamam) یکی دیگر از گزینه‌های فوق‌العاده‌ای هست که می‌توانید در سفر با تور استانبول به سراغش بروید.

 

آنتالیا

آنتالیا هتل‌های ۵ ستاره‌ی بسیار خوبی دارد که خیلی از آن‌ها دارای حمام‌های ترکی در کنار اسپای خود هستند و شما می‌توانید از همان‌ها استفاده کنید. همچنین نباید فراموش کنید که بر خلاف استانبول، بسیاری از جاهایی که حمام‌های ترکی فوق‌العاده‌ دارند، در واقع مراکز اسپا هستند که بخشی از آن‌ها با سنگ‌های مرمر زیبا به حمام سنتی اختصاص پیدا کرده است.

 

معرفی برترین اسپا هتل‌های آنتالیا

حمام‌های ترکی

 

اما اگر بخواهیم بهترین‌ها در این شهر را برایتان اسم ببریم، ابتا باید از حمام ترکی و اسپا کلئوپاترا (Kleopatra Turkish Bath Spa)  که از بهترین‌ها در شهر است. یک مکان لوکس و زیبا که بهترین نمرات در سایت‌های گردشگری دریافت کرده است. حمام و اسپای فالز (Falez Hamam) و حمام صفا (Sefa Hamam) دیگر گزینه‌هایی هستند که در سفر با تور آنتالیا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

کوش آداسی

کوش آداسی در عوض هم اسپاهای لاکچری خوبی در هتل‌هایش دارد و هم چند حمام عالی که با حال و هوای کلاسیک، یک تجربه اصیل برایتان به همراه خواهند داشت. یکی از گزینه‌های فوق‌العاده عالی در این شهر ساحلی، "حمام کوش آداسی" (Hammam Kusadasi) است. این حمام را باید تنها گزینه‌ی کاملا اصیل در شهر به حساب آورد که با دکور زیبای مرمری، امکانات عالی و سرویس‌های متنوعی که ارائه می‌کند، بهترین گزینه در کوش آداسی محسوب می‌شود.

 

چگونه در حمام‌های ترکی کوش آداسی تجربه‌ای بی‌نظیر داشته باشیم؟

حمام‌های ترکی

 

در عوض اگر بخواهید در اسپاهای لاچری شهر که کم نیستند، یک مکان عالی که دارای حمام ترکی هست را انتخاب کنید، بهتر است به سراغ اسپا منسیس (Mensis Spa)  یا سالن و اسپا تایلیا (Talya Salon & Spa) بروید.

 

بدروم

شرایط دیگر شهرهای ساحلی و گردگشگر پذیر ترکیه، شبیه به آنتالیا است و شما بهترین‌ها را می‌توانید در اسپاهای لوکس شهر پیدا کنید. مثلا اسپا هتل‌هایی Swissotel یا Sianji Wellbeing از جمله بهترین حمام‌های ترکی را در مجموعه‌ی اسپا و سلامتی خود در اختیارتان می‌گذارند. بهتر است وقتی تور بدروم را انتخاب می کنید و علاقه دارید حداقل یک بار حمام ترکی را انتخاب کنید، هتلی را برگزینید که چنین امکاناتی را در اختیارتان بگذارد.

 

بهترین زمان سفر به بدروم چه ماه‌هایی از سال است؟

حمام‌های ترکی

 

Bitez Hamam  یکی از گزینه‌های دیگر در بدروم است که می‌توانید خارج از هتل در آن حضور پیدا کنید. این حمام ترکی با قیمت مناسبی که دارد، امتیازاتی عالی از سمت مشتریانش کسب کرده و به شدت پرطرفدار است. Sensum Spa، Queen Hamam و Vela Nova Spa Hamam نیز دیگر انتخاب‌های شما به حساب می‌آیند.

 

مارماریس

مارماریس نیز مثل دیگر شهرهای ترکیه، میزبان چندین حمام ترکی عالی در در خود است. اما این جا هم مثل آنتالیا، کوش آداسی و بودروم، بهترین‌ها در هتل‌های لوکس شهر نیز فراهم است و اگر هتلی مناسب را در تور مارماریس انتخاب کنید، می‌توانید حمام ترکی عالی را در مجموعه‌ اسپا و سلامتی این هتل‌ها تجربه نمایید.

 

۵ بازار جذاب برای خرید به یادماندنی در مارماریس

حمام‌های ترکی

 

با این وجود حمام‌های ترکی بسیار خوبی در شهر نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها باید به اسپا بودا (Buddha Spa)، اسپا آرتمیس (Artemis Spa) و Relax Spa Netsel Marina اشاره کرد. رنج‌های قیمتی متنوع و همچنین سرویس دهی عالی از جمله نکاتی است که حمام‌های مارماریس به آن معروف هستند.

 

۱۴ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران