گردش در کاخ‌های سن پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
گردش در کاخ‌های سن پترزبورگ

سن پترزبورگ یکی از زیباترین مقاصد روسیه است که در همه ساله حتی در سرمای زمستان مسافران ماجراجوی خودش را دارد. تور سن پترزبورگ شما را به داستان پریان با ساختمان‌هایی رنگی و گنبدی می‌برد، شما را مسحور زیبایی‌هایش می‌کند و خاطره‌ای به یادماندنی برایتان رقم می‌زند. بازدید از سن پترزبورگ یکی از بایدهای تور روسیه است. در اینجا ما شما را برای بازدید از کاخ‌ها و قصرهای شهر راهنمایی می‌کنیم.

 

کاخ زمستانی (The Winter Palace)

ساختمان کاخ زمستانی که اکنون بیشتر به عنوان موزه هرمیتاژ شناخته می‌شود، برای اولین در قرن هجدهم به دستور پیتر بزرگ به عنوان اقامتگاه امپراطوری در پایتخت تازه ساخته شده سن پترزبورگ در نظر گرفته شد. ساختمان اولیه ساده و دو طبقه بود اما با روی کار آمدن هر حاکم به محوطه کاخ بخشی اضافه شد و به ترتیب هر کسی آن را به شکلی فاخر آراست. حاکمان در ماه‌های زمستان از کاخ به عنوان محل اقامت اصلی خود استفاده می‌کردند. ولی در اواسط قرن نوزدهم در کاخ بمب گذاری صورت گرفت و خساراتی بر جای گذاشت و به این ترتیب امنیت اقامتگاه زیر سوال رفت. از آن پس از کاخ زمستانی تنها برای مجالس رسمی و تشریفات استفاده گردید. در حال حاضر، کاخ زمستانی یک مجموعه هنری گسترده، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های جهان را در خود جای داده است.

 

معرفی ۶ موزه مهم و تاریخی روسیه

آدرس: 2 Palace Square , St Petersburg , Russia

 

کاخ کاترین (Catherine Palace)

کاخ کاترین که کمی خارج از سن پترزبورگ قرار دارد بسیار ارزش بازدید دارد. این کاخ که به نام کاترین اول، همسر پیتر بزرگ نامگذاری شده، به دستور دخترانشان الیزابت ساخته شده است. طبق گفته‌ها رنگ آبی درخشان نمای بیرونی را به خاطر ادای احترام به رنگ چشمان مادرش انتخاب کرده است. فضای داخلی کاخ کاترین بسیار باشکوه بوده و محل اقامت سلطنتی را به خوبی به تصویر کشده است. در بازدید از اتاق‌ها اشیای نفیس حفظ شده از دوران سلطنتی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. نکته جالب توجه در بازدید از کاخ کاترین، اتاق عنبر است - یک سالن پذیرایی که تا کف با سنگ عنبر بالتیک تزئین شده است. پس از بازدید از کاخ، زمانی را سپری کنید و از باغ‌های زیبا نیز لذت ببرید.

آدرس: 7 Sadovaya Street, Pushkin, St Petersburg region, Russia

 

پتروف گرند پالاس (Peterhof Grand Palace)

این کاخ در ابتدا به دستور پیتر بزرگ که می‌خواست اقامتگاهی خارج شهر داشته باشد ساخته شد. پتروف فقط یک کاخ نیست بلکه دارای یک پارک بزرگ با سیستم جذابی از درخت کاری و فواره‌های زیبا است. متاسفانه این کاخ در طول جنگ جهانی کم شانس‌ترین بنای تاریخی سن پترزبورگ بود که آسیب‌‌های جدی متحمل گردید. یک نمایشگاه دائمی در کاخ وضعیت اتاق‌ها را پس از بمب باران نشان می‌دهد و آن‌ها را با وضعیت بازسازی شده فعلی مقایسه می‌کند.

 

هتل‌های تاریخی و نمادین در مسکو

آدرس: 2 Razvodnaya Street, St Petersburg , Russia

 

ماخ پاولوسکی (Pavlovsk Palace)

کاخ پاولوسکی به نام امپراطور پاول اول در اواخر قرن هجدهم به عنوان اقامتگاه شاهنشاهی ساخته شد. در واقع زمین کاخ هدیه ملکه کاترین بزرگ به پسرش پاول و همسرش برای جشن تولد اولین فرزندشان بود. در واقع این راهی برای دور کردن پاول از حکومت بود زیرا کاترین علاقه‌ای نداشت پاول امپراطور بعدی باشد. فضای داخلی کاخ به شما بینشی عمیق‌تر در مورد زندگی شاهانه تزارها ارائه می‌دهد. پارکی که دور کاخ را احاطه کرده بین مردم محلی برای ورزش‌های صبحگاهی محبوب است.

آدرس: 20 Sadovaya Street, Pavlovsk, Russia

 

کاخ شوالف (Shuvalov Palace)

در واقع کاخی که به خانواده سلطنتی تعلق نداشت کاخ شوالوف است. این بنا در قرن هجدهم برای کنت و کنتس وورونتسوف ساخته شد و بعدا توسط ماریا ناریشکینا (معشوقه اسکندر اول) خریداری شد. شوهر ناریشکینا یک مجموعه بزرگ برای کاخ خریداری کرد و آن را بسیار باشکوه تزئین کرد، و آن را جایی برای تجمع افراد طبقه بالای جامعه تبدیل کرد. اگرچه مجموعه کاخ در حال حاضر در موزه‌های دیگر پخش شده است، اما کاخ شوالوف اکنون میزبان موزه Faberge است. در این موزه می‌توانید آثار صنعتگران فابرژه (تخم مرغ‌های زینتی) را تماشا کنید.

 

بهترین نقاط دیدنی اطرف مسکو

آدرس: 21 Fontanka River Embankment , St Petersburg , Russia

 

Yusupov Palace

برخی می‌گفتند که کاخ یوسوپوف به ثروتمندترین خانواده روسیه، حتی ثروتمندتر از خانواده سلطنتی رومانوف، تعلق دارد. لازم به گفتن نیست که آن‌ها از هیچ هزینه‌ای برای زیبایی و شکوه این کاخ دریغ نکردند. اتاق‌های کاخ یوسوپوف همگی سبک منحصر به فردی دارند: بعضی از آن‌ها از هنر ایتالیا الهام گرفته‌اند و برخی دیگر از نقوش شرقی. بسیاری از بخش‌های فضای داخلی ازقرن نوزدهم تاکنون حفظ شده‌اند. این کاخ همچنین یک تئاتر خصوصی دارد که گهگاه نمایش‌هایی را برای مخاطبان اندک برگزار می‌کند.

 

۷ مسیر حمل و نقل عمومی برای دیدن سن پترزبورگ

آدرس: 94 Moyka River Embankment , St Petersburg , Russia

۰۱ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران