آشنایی با معابد چیانگ مای: بخش دوم

جاذبه‌های گردشگری تایلند
آشنایی با معابد چیانگ مای: بخش دوم

بیش از ۳۰۰ معبد در شهر چیانگ مای و حومه آن وجود دارد به نحوی که می‌توان ادعا کرد هیچ محدوده دیگری در تایلند، از چنین حجم از عبادتگاه‌ها برخوردار نیست. در سفر با تور تایلند یکی از اصلی‌ترین نقاط دیدنی همین معابد تاریخی و دیدنی هستند. اغلب این معابد به سبک لانا بوده و قدمت آنها به قرون ۱۳ تا ۱۸ باز می‌گردد. بیایید در ادامه مقاله قبل، سری بزنیم به برخی دیگر از بهترین معابد چیانگ مای تایلند.

 

Wat Chedi Luang

این معبد یکی از بهترین‌هاست که درست در وسط شهر قدیمی در جاده Phra Pokklao واقع شده و فاصله نزدیکی با بسیاری از محبوب‌ترین هتل‌ها و بازارها دارد. این بنا، از یک ساختار مرکزی بسیار بزرگ و االبته در حال فروپاشی تشکیل شده که ۶۰ متر عرض و ۸۰ متر ارتفاع دارد و بالای آن بلندترین نقطه در شهر قدیمی به شمار می‌آید.

این معبد بین سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۴۰۲ در زمان پادشاهی Saen Muang Ma، هفتمین فرمانروای سلسله مانگرای ساخته شد. هر چند که باید گفت از آن زمان تا کنون، بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. جالب است بدانید بازدید از این مکان رایگان بوده و همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۵ بعد از ظهر امکانپذیر است.

 

زیباترین و معروف‌ترین معابد پاتایا

Wat Sri Suphan

این معبد مرکزی چیانگ مای، با روکش براق نقره ای‌اش در برابر نور خورشید به شدت می‌درخشد. نوک استوپاهای نقره‌ای، دارای نورپردازی‌های نئونی است که در شب چندین رنگ متنوع را به معبد می‌بخشند و یک منظره خیره کننده ایجاد می‌کنند. قدمت مجموعه این معبد به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد. اگرچه بنای اصلی نقره‌ای بسیار جدیدتر است و مشتمل بر سالن‌های اضافی و ساختمان‌های راهبان و یک مدرسه نقره کاری است.

این بنا درست در جنوب دیوارهای شهر قدیمی در جاده Wualai ، نزدیک به بازار آخر هفته واقع شده است. بعلاو در اینجا می‌توانید هنرمندان واقعی نقره کار را که در محوطه معبد مشغول کار هستند ببینید و آثار نقره‌ای را نیز از این هنرمندان خریداری کنید یا سفارش دهید.

عصر روزهای سه شنبه، پنجشنبه و شنبه در معبد، یک جلسات گفتگوی راهبان به صورت رایگان از ساعت ۵:۳۰ تا ۷:۳۰ برگزار می‌شود و البته از کمک‌های مالی نیز استقبال می‌شود. به هر حال این معبد، همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب به روی علاقمندان باز است و ورودی آن نیز ۵۰ بات است.

 

 معبد وات فرا خائو یای پاتایا

Wat Lok Molee

این بنا که در میان باغی واقع شده، یکی دیگر از معابدی است که از ظاهری قابل توجه در چیانگ مای برخوردار است. این معبد، به دلیل سقف چوبی سه تایی و موقعیت مکانی عالی بسیار نزدیک به دروازه Chang Puak در لبه شمالی شهر قدیمی، شهرت و محبوبیت فراوان دارد.

ورودی معبد توسط دو فیل سنگی چشمگیر زینت داده شده، اگرچه ورودی بزرگتری برای ورود اتومبیل ها و موتورها نیز وجود دارد. سالن اصلی معبد به خوبی مرمت شده است، اما بطور کلی قدمت آن به قرن ۱۴ بازمی گردد. جالب است بدانید که گردشگران محدودی از اینجا بازدید می‌کنند، بنابراین اینجا آرامش و سکوت بیشتری نسبت به سایر معابد مطرح در این شهر دارد. بازدید از این معبد، همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۵ عصر امکانپذیر است.

در این محدوده دیدنی‌های بسیاری وجود دارد از جمله مجسمه‌های جالب، تمثال‌های بودا، فیل‌ها و مکان خوبی برای عکس محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم حتما از موزاییک‌های پیچیده در دیوارهای سالن‌های اصلی و تصاویر مختلف از هندوئیسم یا بودیسم چینی دیدن کنید. در ضمن، یک کافی شاپ کوچک نیز در محوطه آن قرار دارد که مکان مناسبی برای استراحت و بهره‌مندی از فضای آرام و زیبای این اطراف به شمار می‌آید.

 

معرفی معبدهای مشهور پوکت

Wat Inthakin

این معبد قدمتی به اندازه بنا شدن شهر چیانگ مای دارد و در مرکز این شهر و نزدیک به جاده Inthawarorot واقع شده است. سالن اجتماعات مشکی رنگ آن در میان سایر معابد بسیار مشهور بوده و امضای منحصر به فرد این بنا محسوب می‌شود. به جز این بخش، معبد از دو چدی و محل زندگی راهبان نیز برخوردار است. نمای بیرون نیز مشکی و طلایی است و به زیبایی خودنمایی می‌کند. گفتنی است که بازدید از این معبد رایگان است اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به معابد تایلند با مقاله نکاتی که قبل از رفتن به معابد تایلند باید بدانید را نیز مطالعه فرمایید تا با اطلاعات جامع در این معابد قدم بگذارید.

Wat Phan Tao

این معبد که در همسایگی معبد Wat Chedi Luang  واقع شده، از مشهورترین معابد شهر قدیمی چیانگ مای به شمار می‌آید. اینجا به اندازه سایر معابد مشهور شهر بزرگ نیست، اما چیزهای بسیاری برای دیدن وجود دارد. از جمله دیدنی‌های این بنا، سالن اجتماعاتی که از چوب ساج ساخته شده و زمانی سالن تاج و تخت پادشاه چیانگ مای محسوب می‌شد. پشت این ساختمان نیز یک چدی با روکش طلا وجود دارد که در نور آفتاب و در محوطه سرسبز اطراف، درخشش خیره‌کننده و زیبایی دارد.

در این محوطه یک حوضچه، دسته‌های بامبو در کنار آن و یک تمثال بودا وجود دارند و پرچم‌های رنگی عبادت همه جا به چشم می‌خورند. در طول مراسم عبادی، راهبان نیز کنار حوض می‌نشینند و موعظه می‌کنند و گاهی آنها را می‌بینید که مشغول باغبانی هستند. این معبد، همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۵ عصر به روی علاقمندان باز بوده و ورود به آن رایگان است.

 

به معبد وانسانگ وارارام پاتایا بروید

۰۷ دی ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 02 تیر 1400)

نظرات کاربران