بهترین پارک‌های ملی چیانگ مای: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بهترین پارک‌های ملی چیانگ مای: بخش اول

اگر از علاقمندان به طبیعت و محیط زیست هستید، در سفر با تور تایلند امکانات بسیاری را در این رابطه خواهید یافت که مقاله پنج پارک ملی تایلند به بخشی از آنها اشاره می‌کند. اما باید تاکید کرد که تایلند شمالی به دلیل وجود تپه‌های جنگلی انبوه، آبشارهای قدرتمند، گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری و غارهای بسیار، شهرت بالایی داشته و این ویژگی‌ها، از این خطه یک خانه ایده آل برای بهترین پارک های ملی چیانگ مای ساخته‌ است. این پارک‌ها نقاط عطفی برای اکتشاف، پیاده روی‌های ماجراجویانه، رفتینگ، صخره نوردی، کمپینگ و کایاک سواری در تایلند به شمار می‌آیند.

 

Doi Inthanon

این پارک ملی به دلیل زیبایی‌های طبیعی چشمگیر، روستاهای دنج و بکر، چشم اندازهای بی‌نظیر، صدها گونه از پرندگان و برخورداری از هوای پاک و خنک در تمام طول سال، یکی از محبوب‌ترین پارک‌های ملی در چیانگ مای محسوب می‌شود. در این جا می‌توان برخی از آبشارهای خارق العاده در این کشور را یافت که Mae Ya یکی از محبوب‌ترین آنهاست. از جاذبه‌های فصلی این پارک می‌توان به شکوفه‌های گیلاس در ساکورای سیامی اشاره کرد که در اواخر ژانویه شکوفا می‌شوند و به تمام منطقه رنگی صورتی می‌بخشند.

 

بهترین دسر کافه‌ها در چیانگ مای تایلند

هزینه ورودی: ۳۰۰ بات برای گردشگران خارجی (۱۵۰ بات برای کودکان) و ۵۰ بات برای افراد محلی.

زمان بازدید: ۵:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر.

موقعیت: Ban Luang, Chom Thong District, Chiang Mai 50160

 

Doi Suthep - Pui

این پارک ملی که در دامنه کوه‌های غربی چیانگ مای گسترده شده، به دلیل معبد برجسته Doi Suthep شهرت فراوانی یافته است. یکی از زیباترین جاذبه‌های این پارک ملی، کاخ زمستانی باشکوه Phuping در نزدیکی قله کوه و همچنین یک دهکده کوچک در تپه‌های Baan Doi Pui است. بعلاوه یک اردوگاه و یک قهوه خانه در نزدیکی دهکده Hmong در این حوالی وجود دارد که می‌توانید در آن به استراحت بپردازید و از نوشیدن یک فنجان قهوه تازه لذت ببرید.

هزینه ورودی: بزرگسالان ۲۰۰ بات، کودکان ۱۰۰ بات.

زمان بازدید: از ۸:۰۰ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر.

موقعیت: T. Suthep, A. Muang, Chiang Mai 50200

 

Si Lanna

پارک ملی Si Lanna، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی چیانگ مای بوده و محبوب‌ترین جاذبه آن سد Mae Ngat است. در این جا امکان پرداختن به انواع فعالیت‌های ماجراجویانه و سرگرم کننده نظیر کایاک سواری، دوره‌های ورزش شنا با مانع، رفتینگ و همچنین یک محل اقامت در raft house وجود دارد. در کنار همه اینها، می‌توانید از دیدن آبشار Bua Thong لذت ببرید. مسیر بالارفتن از این اطراف این آبشار، پر از  رسوبات معدنی است و این باعث می‌شود تا مردم بتوانند بدون سقوط و به راحتی بالا بروند.

 

جاذبه‌های منطقه ساحلی چیانگ مای

هزینه ورودی: بزرگسالان ۱۰۰ بات، کودکان ۵۰ بات.

زمان بازدید: از ۸:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعدازظهر.

موقعیت: Nam Phrae, Mae Taeng District, Chiang Mai 50190

 

Ob Luang

این محدوده، یکی از بهترین پارک‌های ملی چیانگ مای برای دوستداران طبیعت محسوب می‌شود. این پارک زیبا، در میان چشم اندازهای خیره‌کننده و رودخانه‌های پر پیچ و خم واقع شده است. مسیر رسیدن به این پارک، با عبور از یک پل عابر پیاده کوچک و باریک چوبی به سمت بالا و به سوی تنگه Chaem آغاز می‌شود. بعلاوه در این پارک می‌توانید برخی از نقاشی ‌های سنگی ماقبل تاریخ و قبرستانی باستانی متعلق به عصر حجر را ببینید. از دیگر جاذبه‌های پارک می توان به دره عمیق، غارهای Tupu، آبشارهای Mae Tia و چشمه‌های آب گرم اشاره کرد.

هزینه ورودی: بزرگسالان ۲۰۰ بات، کودکان ۱۰۰ بات.

زمان بازدید: از ۸:۰۰ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر.

موقعیت: A. Hot, Chiang Mai 50240

 

Ob Khan

اینجا، نزدیک ترین پارک ملی به شهر است و یکی از بهترین پارک‌های ملی در چیانگ مای برای کودکان و برخورداری از یک روز تفریح لذت بخش به شمار می‌آید. این پارک، در یک تنگه کوچک واقع شده و مکان‌هایی عالی برای پیک نیک در این حوالی وجود دارد. استخرهای شنا و حمام بسیار در کنار رودخانه و یک مسیر پیاده روی عالی که به ترکیبی از آبشارها، غارها و مناظر زیبا منتهی می‌شود، از جاذبه‌های گردشگری این محدوده هستند. این پارک، برای تماشای پرندگان نیز جایی فوق العاده است. ماجراجویان همچنین می‌توانند در جریان تند و قدرتمند آب، رفتینگ رودخانه را تجربه کنند.

 

تجربه زیپ لاین در چیانگ مای تایلند

هزینه ورودی: رایگان است.

زمان بازدید: از ۸:۰۰ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر.

موقعیت: Nam Phrae, Hang Dong, Chiang Mai

 

Khun Khan

این پارک ملی با برخورداری از رشته کوه‌های ناهموار و جنگل‌های گرمسیری انبوه، یکی از جذاب‌ترین پارک‌های ملی چیانگ مای محسوب می‌شود. Doi Pung Kia بلندترین کوه این خطه بوده که منظره‌ای عالی از مناطق اطراف را به مخاطبان هدیه می‌دهد. بهترین جاذبه‌های اینجا منظره جنگل Samoeng ، غار Tham Luang Mae با استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها و آبشار هفت سطحی Huai Mae Na Poe است. البته باید گفت که این پارک هیچگونه امکانات اقامتی ندارد، اما می‌توانید چادر و غذا با خود بیاورید و در این جا اردو بزنید.

هزینه ورودی: بزرگسالان ۱۰۰ بات، کودکان ۵۰ بات.

زمان بازدید: از ۵:۰۰ صبح تا ۲۱:۰۰.

موقعیت: Highway 1349 Tambon Mae Sap, Amphoe Samoeng, Chang Wat Chiang Mai 50250

 

Mae Ping

این محدوده دیدنی پر از زمین ناهموار، کوه‌های جنگلی زیبا و رودخانه‌های پر پیچ و خم است. سد Bhumibol و فعالیت‌های تفریحی بسیار، از جاذبه‌های این پارک هستند. قایق‌های شناور درست در وسط سد وجود دارند و می‌توانید با قایق در طول رودخانه برای دیدن مناظر بی‌بدیل اطراف به گشت و گذار بپردازید. آبشارهای Koh Luang ، غار Yang Wee با استلاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها و Thung Kik، از دیگر جاذبه‌های این پارک محسوب می‌شوند.

 

معرفی شهر قدیمی پوکت در تایلند

هزینه ورودی: بزرگسالان ۱۰۰ بات، کودکان ۵۰ بات.

زمان بازدید: از ۸:۰۰ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر.

موقعیت: P.O.Box 18, Amphur Li, Lamphun Province 51110

 

Khun Chae

اینجا پر از انواع مختلف جنگل‌های بامبو، جنگل‌های کاج و جنگل‌های بارانی است که از جذابیت‌های بالایی برخوردارند. از مهمترین جاذبه‌های این پارک، می‌توان به آبشار مرتفع و ۴۰ متری Mae Tho با هفت سطح اشاره کرد. آبشار Khun Chae، یکی دیگر از آبشارهای این محدوده است که دو سطحی بوده و اماکن اردو زدن در حوالی آن نیز وجود دارد. یک صومعه بودایی و مخزن آب Mae Chang Khao نیز از دیگر دیدنی های این مکان محسوب می‌شوند.

هزینه ورودی: بزرگسالان ۱۰۰ بات ؛ کودکان ۵۰ بات.

زمان بازدید: از ۸:۰۰ صبح تا ۶:۰۰ بعدازظهر.

موقعیت: 118 Mae Chedi Mai, Wiang Pa Pao District, Chiang Rai 57260 

۰۵ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران