مراکز خرید گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
مراکز خرید گرجستان

به طور تقریبی می‌توان ادعا کرد که گرجستان در همسایگی شمال غربی ما یکی از مقاصد محبوب ایرانیانی است که به دنبال سفرهای اقتصادی‌تر در همین منطقه و نواحی اطراف هستند. چراکه حدفاصل ایران تا گرجستان نه تنها زیاد نیست بلکه به لحاظ فرهنگی و آداب اجتماعی به خصوص جایگاه خانواده به شدت به ذائقه ما نزدیکند. از طرفی گرجستان کشوری اقتصادی و ارزان‌تر در تمامی زمینه‌ها است! از بازارها و مراکز خرید بگیرید تا اقامتگاه‌ها و هاستل‌ها و مهمانسراها. در اینجا قصد داریم به ارزان‌ترین مراکز خرید گرجستان که لذت سفر به این کشور کوچک قفقازی را دوچندان می‌کنند بپردازیم.

 

فروشگاه گودویل (Goodwill Hypermarkets)

اگرچه ما می‌خواهیم به معرفی مراکز خرید ارزان گرجستان بپردازیم اما بسیاری از افراد فروشگاه گودویل واقع در شهر تفلیس را به عنوان یکی از گران‌ترین مراکز خرید تور گرجستان می‌شناسند. علت آن نیز وجود فروشگاه‌هایی از برندهای گران و معروف دنیا در آن است. اما باید بگوییم اگر در تور تفلیس به دنبال برند هستید این مرکز خرید بهترین گزینه ممکن برای شما خواهد بود. فقط کافی است تا در زمان صحیحی برای خرید به آن مراجعه کنید. چرا که در برخی از روزهای فصل‌ها تخفیف‌های بسیار باور نکردنی را بر روی اجناس خود پیاده می‌کنند. به طوری که در برخی از کالاها تا سقف چند صد دلار می‌توانید افت قیمت را شاهد باشید.

از دیگر بخش‌های جذاب این فروشگاه می‌توان به مغازه‌های استوک‌ فروشی اشاره کرد. در این بخش خریداران می‌توانند لباس‌های دست دوم از برندهای معروف را با یک دهم قیمت پیدا و خریداری کنند. از جمله کالاهایی که در گودویل به فروش می‌رسند عبارتند از: لباس، کیف و کفش، کتاب، مبلمان، وسایل خانه و ... . برای رفتن به  آن می‌توانید بین بازه ۹ صبح تا ۹ شب را انتخاب کرده و از خرید خود لذت ببرید. پس اگر از این زاویه نگاه کنیم می‌توانید به عنوان فروشگاهی با اصالت و مدرن آن را در بین مراکز خرید ارزان گرجستان در دوره‌های فصلی نام ببریم.

 

تجربه اسکی در کوه‌های برفی گرجستان

بازار واگزال (Vagzali Market)

یکی دیگر از ارزان‌ترین مراکز خرید گرجستان بازار واگزال است. این بازار از جمله مراکز خرید ارزان تفلیس محسوب شده و بین بومیان و گردشگران طرفداران زیادی دارد. علاوه بر ارزان بودن نزدیکی آن به ایستگاه مترو مزیت بزرگی برای توریست‌ها است. بنای خارجی و داخلی بازار واگزال تفلیس دارای حالتی سنتی بوده و در کنار خرید لذت گردش را نیز نصیب علاقه‌مندان به مکان‌های تاریخی خواهد کرد. شما می‌توانید کالاهای مدرن و به روز را در کنار صنایع دستی و سنتی در این بازار مشاهده کنید. پس هر آنچه را که دوست داشته باشید می‌توانید از این بازار با قیمتی مناسب تهیه کنید. بسیاری از بومیان تفلیس بازار واگزال را با نام بازار راه آهن نیز می‌شناسند. البته ناگفته نماند که خود کلمه واگزال در زبان گرجی به معنای راه آهن است.

مرکز خرید لیلو (Lilo Market)

مرکز خرید لیلو از مراکز خرید ارزان گرجستان و همچنین بهشتی برای عاشقان خرید در محدوده شهر تفلیس گرجستان است. زیرا هر آنچه را که تصور می‌کنید را می‌توانید با قیمتی ارزان از این بازار بخرید. نکته جالب توجه اینکه بازار لیلو در هفت منطقه مختلف قرار گرفته و هر یک از آنها به فروش دسته خاصی از محصولات اختصاص داده شده است. به عنوان مثال در یک منطقه تمامی اقلام مورد نیاز در خصوص مبلمان، پارچه و مواردی از این قبیل وجود دارد و منطقه‌ای دیگر صرفا به پوشاک اختصاص داده شده است. خود گرجی‌ها نیز علاقه بسیاری به خرید کردن از این بازار دارند. با اینکه اجناس این بازار تا حد قابل توجهی ارزان هستند اما توصیه می‌کنیم از چانه‌زنی غافل نشوید. اگر از یک بومی هم سراغ مراکز خرید ارزان تفلیس را بگیرید قطعا به این مرکز خرید نیز اشاره خواند کرد.

 

معرفی بهترین سواحل گرجستان

مرکز خرید ایست پوینت (East Point Shopping Center)

از جمله ارزان‌ترین مراکز خرید گرجستان می‌توان به ایست پوینت تفلیس اشاره کرد. این مکان موفق شده عنوان بزرگترین مرکز خرید کشور گرجستان را نیز به خود اختصاص دهد و در عین حال در زمره مراکز خرید ارزان گرجستان هم بماند! البته در این مکان بوتیک‌های مربوط به برخی برندهای لوکس و معروف دنیا نیز وجود دارند که صرف نظر از آن‌ها می‌توانید کالاهای باکیفیتی را با قیمتی مناسب پیدا کنید. این مکان علاوه بر خرید کردن فرصت استفاده از تفریحاتی نظیر سینما، شهر بازی و رفتن به رستوران‌ها را نیز برای گردشگران فراهم کرده است. از جمله کالاهایی که در ایست پوینت می‌توانید پیدا کنید عبارتند از: موبایل، عطر و ادکلن، کیف و کفش، پوشاک، هایپر مارکت، لوازم دیجیتال، لوازم خانگی، اسباب بازی و ... .

تفلیس مال (Tbilisi Mall)

این روزها تفلیس مال به یکی از الویت‌های مسافران تور گرجستان برای خرید تبدیل شده است. این مکان در ۱۶ کیلومتری جاده تفلیس باتومی قرار گرفته و از سبک معماری مدرن و زیبایی برخوردار است. اگر کمی حوصله کنید اجناس بسیار باکیفیتی را با قیمتی ارزان می‌توانید در این مکان پیدا کنید. تفلیس مال با بیش از ۱۰۰ مغازه اجناس بسیار متفاوتی را در خود به فروش گذاشته است. اگر خیلی روی قیمت‌ها حساس هستید بهتر است در روزهای تخفیف سال که معمولا اواخر هر فصل است به خرید در آن بروید تا مزه خریدی عالی در مراکز خرید ارزان تفلیس را بچشید.

 

۴ مکان جالب و قدیمی در گرجستان

۲۱ آبان ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 14 شهریور 1402)

نظرات کاربران