برترین مراکز خرید تفلیس، از بهترین‌ برندهای بین‌المللی خرید کنید

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
برترین مراکز خرید تفلیس، از بهترین‌ برندهای بین‌المللی خرید کنید

این روزها، مراکز خرید بزرگ و مدرن، بخش مهم از مقاصد توریستی شده‌اند. تفلیس نیز در نوع خود، دارای مراکز خریدی جذاب بوده  که در فضایی بزرگ و شیک، از بسیاری برندهای بین‌المللی، ترک و محلی میزبانی می‌کنند. در حال حاضر چندین مرکز خرید در تفلیس فعال بوده و قرار است، در سال‌های آینده چند مجموعه دیگر نیز به این لیست اضافه شوند. همراه ما باشید تا مهم‌ترین مراکز خرید تفلیس را به شما معرفی کنیم.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های مراکز خرید تفلیس

اگر قبلا به شهرهایی همچون دبی، بانکوک یا استانبول سفر کرده‌اید باید در تور گرجستان به این نکته توجه داشته باشید که تفلیس، دارای مراکزی به آن وسعت نیست و در کل شهر کوچک‌تر با تعداد گردشگران کم‌تری نیز به حساب می‌آید. با این حال، مهم‌ترین مراکز خرید پایتخت، چندین و چند برند بین‌المللی معروف را در خود میزبانی کرده و دارای فضایی شیک و خدمات گسترده‌ای از جمله مجموعه‌های سینمایی، رستوران‌های متعدد و کافه‌های متنوع هستند.

این مراکز خرید در بیشتر موارد، در مرکز شهر و در مکان‌هایی که خیلی از هتل‌های معروف ساخته شده‌اند، حضور دارند. ساعت کاری اغلب آن‌ها نیز بین ۱۰ صبح تا ۱۰ شب بوده که البته در روزهای خاصی از سال، این مراکز حتی تا نیمه‌شب نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در مراکزی که در نوشته‌ی امروز به آن‌ها پرداخته‌ایم، عموما به غیر از رستوران‌های محلی، برندهای زنجیره‌ای معروف همچون KFC، استارباکس یا برگر کینگ هم حضور دارند.

مرکز خرید ایست پوینت (Eastpoint)

مرکز خرید ایست پوینت تفلیس این روزها به محبوب‌ترین گزینه در میان مراکز خرید تفلیس برای جوانان محلی و گردشگران کم سن و سال بدل شده است. مجموعه‌ای زیبا و متفاوت  با این که حدودا ۱۲ دقیقه از مرکز شهر دور است با این حال به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی که دارد، خیلی راحت از طریق سیستم حمل و نقل عمومی تفلیس می‌توانید به آن‌جا بروید.

طراحی بنای ایست پوینت از چند بخش جدا از هم تشکیل شده که با فضای سبز و رنگارنگ از هم جدا شده‌اند. در داخل این مرکز خرید نیز تنوع رنگی به چشم خورده و همه چیز به شکلی دوست داشتنی طراحی شده است. در زمینه خرید شما با بیش از ۱۵۰ فروشگاه از برندهای بین‌المللی مواجه هستید که اجناسی متنوع در دسته‌بندی‌های متفاوت از جمله لباس و مد، لوازم کودک و اسباب بازی، ساعت و زیورآلات، لوازم الکترونیک، عطر و لوازم آرایشی بهداشتی، دکور خانه و ... را به فروش می‌رسانند. اگر تنها به اسم بردن از چند نام بخواهیم بسنده کنیم باید از Casio، Bershka، Alexander Gardi، COLINS، MANGO، Zara، Polo، Flo و ... نام ببریم. در این میان تک و توک در حد نهایتا ۱۵ فروشگاه محلی نیز در این مجموعه دیده می‌شود.

 

بهترین کافه‌های ارزان در تفلیس

ایست پوینت تنها به فروشگاه‌هایش محدود نیست و جدا از فضای بزرگی که در بیرون دارد و می‌توانید در آن قدم زده و دقایقی استراحت کنید، یک مرکز تفریحی در طبقه ۱- دارد که شامل ۱۵ بازی و ۶۰ دستکاه آرکید و بازی‌های کامپیوتری می‌شود و تقریبا برای تمامی سنین مناسب است و همین آن را به بهترین گزینه در میان مراکز خرید تفلیس بدل کرده است. همچنین یک سالن بولینگ بزرگ با ۱۲ خط بولینگ، دو میز بیلیارد، دارت، میز پینگ پنگ و تلویزیونی بزرگ برای پخش بازی‌های ورزشی در آن قرار دارد.

در نهایت مجموعه سینمایی cavea با ۱۰ سالن مختلف از جمله سالن IMAX یکی از بهترین سینماهای تفلیس تماشای به روزترین فیلم‌های سینمایی خواهد بود و این مجموعه سینمایی نیز در میان مراکز خرید تفلیس تنها در ایست پوینت شعبه دارد. همچنین نباید فراموش کنید که ایست پوینت حدود ۲۰ رستوران و کافه از جمله یک سوشی بار را نیز در خود میزبانی می‌کند.

آدرس: 2 Aleksandre Tvalchrelidze Street

شماره تماس: 00995322930007

 

مرکز خرید تفلیس مال (Tbilisi Mall)

این مکان اولین و بزرگ‌ترین مرکز خرید مدرن در جنوب قفقاز بود که استانداردهای جهانی را برای چنین مکانی در اختیار داشت. چیزی که در آن زمان نه تنها در مراکز خرید تفلیس بلکه به طول کلی در منطقه انجام نشده بود. مجموعه‌ای مدرن که با داشتن فروشگاه‌ها متعدد، بخش‌های تفریحی، رستوران‌ها و کافه‌ها و یک مجموعه سینمایی در زمان شروع به کار، یکتا و منحصر به فرد بود. تفلیس ما ۲۵۰ فروشگاه مختلف دارد که در فضایی مجموعا به اندازه ۷۴ هزار متر مربع واقع شده است. همچنین یک هاپیرمارکت بزرگ ۱۵ هزار متری و مجموعه تفریحی هزار متری نیز دارد و همه‌ی این‌ها را باید جمع کنید با فضای پارکینگی که تا ۲ هزار ماشین را در آن واحد می‌تواند میزبانی کند.

تفلیس مال از نظر تنوع واقعا فوق‌العاده‌ است و از جمله برترین مراکز خرید تفلیس در این زمینه محسوب می شود. در آن‌جا می‌توانید برندهای متنوعی از سراسر جهان را مشاهده کنید. از برندهای معروف آمریکایی و اروپایی تا اسامی آشنای ترک و حتی فروشگاه‌هایی از شرق آسیا که همگی با جدیدترین محصولات خود در این مکان حاضر هستند. یکی از ویژگی‌های تفلیس مال این است که اگر چه برندهای لوکس و گران قیمت زیادی در خود دارد با این حال می‌توانید در میانشان فروشگاه‌هایی با قیمت مناسب را نیز ببینید.

 

تجربه خوردن غذاهای خیابانی در تفلیس

این مرکز خرید از نظر بخش‌های تفریحی نیز اصلا چیزی کم ندارد. BoomBoom بزرگ‌ترین پارک بازی کودکان و نوجوانان با تجهیزات بسیار متنوع در این جا واقع شده، آکواریومی بزرگ و جذاب در طبقه ۳ است که می‌توانید به آن‌جا مراجعه نمایید و همچنین cavea نیز با یک مجموعه سینمایی منحصر به فرد دیگر در این محل حضور دارد. در واقع این مکان نیز همچون دیگر مراکز خرید تفلیس، گزینه ای عالی برای خرید و تفریح خواهد بود.

همچنین یک فضای بازی با تفنگ‌های واقع گرایانه و یک سالن بزرگ هنرهای دیجیتال با امکاناتی شگفت‌انگیز و خاص نیز در این محل وجود دارد که می‌توانید کارهایی ارزشمند را در فضایی کاملا منحصر به فرد در آن‌جا تماشا کنید. در نهایت تفلیس مال نیز انتخاب‌های متنوعی در زمینه غذا و نوشیدنی پیش پای شما می‌گذارد تا بعد از گشت زدن‌های بسیار و خستگی در تور تفلیس، بتوانید کمی از نیروی رفته خود را بازیابی نمایید.

آدرس: D. Aghmashenebeli Alley, 16th km

شماره تماس: 00995322505556

 

مرکز خرید گالریا (Galleria)

گالریا خاص‌ترین گزینه در میان مراکز خرید تفلیس است. این مکان در بیرون با نمای شیشه‌ای و نورپردازی زیبایش می‌درخشد و در داخل نیز طراحی مدرن و فوق‌‌العاده‌ای دارد. این مجموعه که درست در مرکز شهر و در میدان آزادی تفلیس واقع شده، از جمله مکان‌های محبوب گردشگران است و در سفر به تفلیس می‌توانید خارجی‌های زیادی را در آن‌جا ببینید. بنایی ۸ طبقه‌ای که چندین و چند فروشگاه از برندهای معتبر بین‌المللی در آن حضور دارند.

مجموعا ۱۰۴ فروشگاه در گالریا واقع شده که تنوع آن‌ها نیز همچون دو مرکز خرید قبلی چشم گیر است. شما در این محل می‌توانید برندهایی همچون Lacoste و OVS را در کنار LC Waikiki یا Zoma ببنید یا اگر علاقه به لوازم الکترونیک و عکاسی دارید، فروشگاه اختصاصی Fujifilm و اپل را در آن‌جا پیدا خواهید کرد. فروشگاه‌های گالریا در زمینه لوازم ورزشی، لباس کودک و اسباب بازی، مد و همچنین لوازم آرایش و عطر بسیار متنوع بوده و در میان آن‌ها می‌توانید فروشگاه‌های دیگری همچون کتاب فروشی و کیف و کفش نیز انگشت شمار پیدا کنید.

در زمینه بخش‌های تفریحی نیز مرکز خرید گالریا در تفلیس خوش می‌درخشد. این مکان یک لانج و تراس جذاب در طبقه ۵ دارد که در کنارش سالن بولینگی واقع شده و در آن محل هم می‌توانید تفریح کنید و هم با نمایی زیبا از شهر، نوشیدنی مورد علاقه خود را سفارش دهید. پارک بازی Ria-Ria محلی جذاب برای بچه‌ها در طبقه سوم است که می‌توانند بازی‌های مخصوص به خود را انجام دهند و همچون دیگر گزینه‌ها، cavea نیز مجموعه‌ای سینمایی این بار با ۷ سالن مختلف در این مجتمع ساخته است. دو سالن تئاتر بزرگ نیز در گالریا واقع شده که البته اغلب به نمایش‌های روسی اختصاص دارند. از نظر بخش های تفریحی، گالریا در میان مراکز خرید تفلیس سرآمد است و برای هر سنی چیزی برای ارائه دارد.

تمامی ۱۶ کافه و رستوران گالریا در طبقه چهارم این مرکز خرید قرار دارند. در میان آن‌ها نام‌هایی همچون مک دونالد، KFC و برگر کینگ در کنار رستوران‌هایی به چشم می‌خورند که غذاهای محلی و بسیار خوشمزه گرجی را به فروش می‌رسانند. غذاهایی که بدون شک باید در سفر با تور گرجستان آن‌ها را امتحان کنید.

 

در تور عکاسی تفلیس عکس‌های زیبا بگیرید

آدرس: Rustaveli Ave., 2/4

شماره تماس: ۰۰۹۹۵۳۲۲۵۰۰۰۴۰

 

مرکز خرید لیلو (Lilo)

لیلو در واقع یک بازار بسیار بزرگ به مساحت ۳۵ هکتار است که برای خرید مقرون به صرفه در پایتخت ترتیب داده شده و به ۷ بخش بر اساس محصولاتی که در آن‌ها به فروش می‌رسد، تقسیم شده است. با توجه به فضای بزرگ و تنوع محصولات این مجموعه، لیلو را باید از جمله مراکز خرید تفلیس به حساب آورد. فروشگاه‌های متعدد و بی‌پایان این مجموعه در بزرگراه کاختی قرار دارند که خیلی به مرکز شهر نزدیک نیست و برای رفتن به آن‌جا یا باید از تاکسی استفاده کنید یا این که سوار مینی‌بوس‌هایی شوید که برای این مسیر در نظر گرفته شده‌اند.

مرکز خرید لیلو از سال ۱۹۹۱ افتتاح شده و به مرور گسترش پیدا کرده است و محصولات بسیار متنوعی در آن‌جا با قیمت پایین به فروش می‌رسد. فروشگاه‌های این محل محصولات ترک، روسی، ایرانی، چینی و ... را به فروش می‌رسانند و هر چیزی که فکرش را کنید در این میان پیدا خواهید کرد. از انواع لباس و لوازم شخصی گرفته تا پارچه، دکور، لوازم آرایش، لوازم خانگی و ... .

 نکته‌ی مهم این است که در نظر بگیرید، لیلو به هیچ وجه شبیه دیگر مراکز خرید تفلیس نیست و همانطور که گفتیم بیشتر شبیه یک بازار بزرگ مملو از غرفه‌های کوچک و بزرگ است. در این محصولات هم می‌توانید محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب پیدا کنید و هم محصولات با کیفیت پایین. پس بهتر است قبل از انتخاب، حداقل چند مغازه‌ای پیش بروید تا مطمئن شوید چیزی که می‌گیرید، هم بهترین کیفیت موجود در مرکز خرید بوده و هم از نظر قیمتی پایین‌تر از غرفه‌های دیگر باشد.

 

۷ کتابفروشی در تفلیس برای عاشقان مطالعه

مرکز خرید مرانی (Merani)

بر خلاف تمام گزینه‌هایی که تا به این جا از آن‌ها اسم بردیم، آخرین مرکز خریدی که به شما معرفی می‌کنیم به خاطر اندازه‌ی کوچکش معروف است. این مورد از مراکز خرید تفلیس، ۴ طبقه دارد اما تعداد محدودی فروشگاه در آن واقع شده که همگی اسامی بزرگی هستند. در واقع اگر می‌خواهید، لباسی با مد روز و از بعضی از بهترین برندها بخرید، مستقیما باید به مرانی رفته و در محیط شیک و عالی‌اش، چیزی که در نظر دارید را بخرید.

برند Zara در هر ۴ طبقه این مجموعه حضور دارد و در کنارش نام‌هایی همچون Penti، Bata، Massimo Dutti، Intimissimi و J.B. Martin‌ را مشاهده خواهید کرد. البته چند فروشگاه لوازم آرایش، ساعت، زیورآلات و یک فروشگاه دکور خانگی نیز در مرانی به چشم می‌‌خورد. در مجموع همه‌ی آن‌چه در این مرکز خرید خواهید دید، همین چند فروشگاه هستند اما با توجه به حضور نام‌های این چنینی در یک مکان، نمی‌شد از مرکز خرید مرانی در تفلیس اسم نبرد.

آدرس: 42 Shota Rustaveli Avenue

شماره تماس: ۰۰۹۹۵۳۲۲۹۹۸۱۶۸

 

۲ مرکز خرید دیگر در تفلیس

بد نیست در نهایت اسمی از تفلیس سنترال (Tbilisi Central) و همچنین پاساژ گراتو (Grato)  ببریم که هر دو گزینه‌های خوبی برای خرید مقرون به صرفه در میان مراکز خرید تفلیس هستند. تفلیس سنترال در ایستگاه مرکزی قطار پایتخت واقع شده و دومی نیز یک پاساژ بزرگ است که چندین فروشگاه عالی لباس در خود دارد. اما در هر حال برای تجربه‌ی بودن در مراکز خرید عالی تفلیس بهتر است به سراغ گزینه‌های ابتدایی لیستمان بروید.

 

اقامت در ویلاهای لوکس و مدرن تفلیس

۲۶ آبان ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 04 شهریور 1402)

نظرات کاربران