خرید سیم کارت گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
خرید سیم کارت گرجستان

خرید سیم کارت گرجستان یکی از اولین کارهایی‌ست که بعد از رسیدن به این کشور زیبا باید انجام می‌دهید. سیم‌کارت‌های اعتباری که در این کشور به گردشگران ارائه می‌شود، به واسطه‌ی امکان اتصال اینترنت همراه، قابلیت‌هایی همچون تماس صوتی و تصویری، بارگزاری عکس‌هایتان برای روی شبکه‌های اجتماعی، پیدا کردن مسیر درست از طریق نقشه گوگل و بسیاری چیزهای دیگر را در اختیارتان خواهد گذاشت و در نهایت، سفری دلپذیرتر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

با توجه به این که قیمت سیم کارت‌های گرجستان خیلی زیاد نیست و بسته‌های متنوع اینترنت همراه نیز همراه این سیم‌کارت‌ها عرضه می‌شود،  این مسئله هزینه‌ی زیادی روی دستتان نمی‌گذارد و در عوض همیشه و در همه حال، در طول تور گرجستان، اینترنت در دسترس شما خواهد بود. خرید سیم کارت در گرجستان، مخصوصا برای آن‌هایی که به دنبال ماجراجویی هستند، می‌خواهند به جاهایی خاص در کشور بروند و از مکان‌های کم‌تر معروف دیدن کنند، بسیار حیاتی است. داشتن اینترنت همراه، حتما در مسیریابی به شما کمک خواهد کرد و همچنین، امکان گرفتن تاکسی اینترنتی که قیمتی پایین‌تر از تاکسی‌های شهری دارد را برایتان ممکن می‌کند.

نکاتی که باید در زمان خرید سیم کارت گرجستان بدانید

  • برای استفاده از سیم کارت‌های اعتباری گرجستان، حتما باید گوشی شما آنلاک باشد
  • شرکت Magti، پکیج‌های خوبی مختص توریست‌ها دارد که تنها در کوتایسی و فرودگاه تفلیس ارائه می‌شوند یا این که باید به فروشگاه‌های اختصاصی Magti مراجعه کنید
  • سیم‌کارت‌های دیتا نیز در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند که برای گردشگران، گزینه‌ی به صرفه‌تری هستند
  • کمپانی‌های زیادی نیستند که eSIM ارائه کنند و شما بتوانید، قبل از سفر آن‌ها را تهیه کنید. همچنین برای خرید این گونه سیم‌کارت‌ها، نیاز به کارت اعتباری بین‌المللی خواهید داشت

 

چرا خرید سیم کارت در گرجستان این قدر مهم است؟

اگر چه در بسیاری از نقاط گرجستان شما می‌توانید از اینترنت Wifi رایگان استفاده کنید، با این حال داشتن یک سیم کارت اعتباری، خیلی می‌تواند برایتان کارامد باشد. نه تنها از این طریق می‌توانید در هر جایی عکس‌های خود را روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و با خانواده‌تان صحبت کنید، بلکه می‌توانید به راحتی مسیریابی کنید و اطلاعات اماکن مختلف را در دسترس داشته باشید.

با توجه به این که در سفر به گرجستان، همیشه دیدن جاهای خارج از شهر به شما پیشنهاد می‌شود، در این مکان‌ها اینترنت رایگان در اختیار شما نخواهد بود و سیم کارت گرجستان تنها راه اتصال شما به اینترنت است. مسیریابی در خود تفلیس یا باتومی نیز از این طریق خیلی ساده خواهد بود. همچنین نباید فراموش کنید که تاکسی‌های اینترنتی نیز در گرجستان فعال هستند و از طریق اینترنت می‌توانید از خدمات آن‌ها نیز بهره ببرید.

همچنین این نکته را نیز مدنظر بگیرید که سیم کارت اعتباری و هزینه‌ی اینترنت برای گردشگران در گرجستان، بالا نبوده و مثل خیلی دیگر از کشورها، نباید برای چند گیگ اینترنت هزینه‌ای گزاف پرداخت کنید.

 

گردش در گرجستان و سواحل دریای سیاه

بهترین گزینه برای خرید سیم کارت گرجستان؟

در مجموع سه اپراتور تلفن همراه اصلی در گرجستان فعال هستند که سیم کارت‌های دیتا نیز ارائه می‌کنند. Geocell، Beeline و Magti سه شرکت یاد شده هستند. با توجه به پیشنهاداتی که شده و تجربه‌ی استفاده‌ی کاربران، بهتر است شما از سیم کارت شرکت Beeline خرید خود را انجام دهید. Beeline پوشش بهتری در زمینه‌ی اینترنت 4G در کشور دارد و قیمت‌ها پلن‌های مختلف آن‌ها نیز خوب است. در واقع قیمت بسته‌های اینترنت همراه Beeline از دو شرکت دیگر خیلی بهتر است.

مثلا با پرداخت ۳ لاری شما می‌توانید سیم کارت را تهیه کنید و سپس از بسته‌های مختلف خریداری کنید. بعضی از بسته‌های اینترت شامل ۲ گیگی اینترنت برای ۳ روز به ازای ۵ لاری است که قیمتی عالی محسوب می‌شود. البته اگر خوش شانس باشید، گاهی سیم کارت‌ها رایگان گردشگری در فرودگاه دریافت می‌کنید که البته عمومای Beeline در لیست این شرکت‌ها برای ارائه سیم کارت رایگان نخواهد بود که البته با بهای پایین آن‌ها، نیازی هم به این کار نیست.

 

۵ تجربه خاص در سفر به باتومی

کجا می‌توانید سیم کارت مورد نیاز خود را تهیه کنید؟

یکی از بهترین راه‌ها برای خرید سیم کارت گرجستان شرکت Beeline استفاده از فروشگاه رسمی آن‌ها در پلاک ۱۴ خیابان روستاولی (Rustaveli) است. این فروشگاه درست در کنار پارلمان قرار گرفته و به راحتی می‌توانید آن را از پیدا کنید. در عکس زیر ما فروشگاه و سر در آن را برایتان گذاشته‌ایم که به راحتی بتوانید آن را پیدا کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم صبح به این فروشگاه مراجعه کنید تا راحت بتوانید سیم کارت خود را تهیه کنید.

فروشگاه‌های رسمی Beeline در شهرهای دیگر همچون کوتایسی و باتومی نیز به راحتی پیدا می‌شوند. در کوتایسی این فروشگاه در پلاک ۱۸ خیابان روستاولی واقع شده و در باتومی شما می‌توانی آن را در پلاک ۱۵۵ خیابان باگراتیونی (Bagrationi) پیدا کنید. همچنین امکان خرید سیم کارت در فرودگاه نیز مقدور است، اما عموما قیمت بالاتر و بسته‌های گران‌تر در فرودگاه ارائه می‌شود.

 

تفلیس یا باتومی کدام برای سفر بهتر است؟

برای خرید سیم کارت گرجستان به چه چیزهای احتیاج دارید؟

نکته خوب دیگر در مورد خرید سیم کارت در گرجستان این است که برای خرید سیم کارت، تنها به پاسپورت و یک گوشی سالم احتیاج دارید! برای خرید به فروشگاه مراجعه می‌کنید و یک سری اطلاعت پایه از روی پاسپورت شما روی برگه درخواست نوشته می‌شود، آن را امضا می‌کنید و چند دقیقه بعد، سیم کارتی که تهیه کرده‌اید فعال می‌شود و می‌توانید از بسته اینترنتی آن استفاده کنید.

۰۵ آبان ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 14 شهریور 1402)

نظرات کاربران