۸ مکان جذاب در اطراف کوتایسی

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
۸ مکان جذاب در اطراف کوتایسی

در کنار تور تفلیس و تور باتومی، کوتایسی هم یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در گرجستان به حساب می‌آید. شهری بسیار زیبا که به شهر اسپاها معروف است و با دیدنی‌های بسیار، از خیلی جهات با دیگر بخش‌های کشور کاملا متفاوت است. اما اگر به تور گرجستان رفتید و خواستید در کوتایسی بمانید، پیشنهاد می‌کنیم به اطراف شهر نیز رفته و از دیدنی‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم نیز، دیدن نمایید.

 

Tskaltubo

برای رفتن به این مکان کار ساده‌ای پیش رو دارید چون تنها ۲۰ دقیقه از مرکز شهر دور بوده و تجربه‌ای جالب نیز برایتان خواهد بود. Tskaltubo زمانی یک استراحتگاه معروف بود و هزاران هزار نفر سالانه از آن دیدن می‌کردند. زمان سلطه شوروی، معروفیت این مکان در حدی بود که حتی استالین نیز به این جا آمده بود. حالا اما Tskaltubo رها شده و به شهر ارواح شبیه شده است. در این مکان می‌توانید مراکز زیبایی را ببینید که اگر چه دیگر کسی در آن‌ها نیست، شیشه‌هایشان فرو ریخته و گیاهان در آن‌ها روییده‌اند، اما زیبایی‌شان چشم نواز بوده و حال و هوایی خاص دارند.

 

بهترین رستوران‌های کوتایسی گرجستان

Chiatura

این شهر قدیمی و زیبا نیز در نزدیکی کوتایسی گرجستان واقع شده و به راحتی قابل دسترس خواهد بود. جایی که می‌توانید تله‌کابین قدیمی شهر را سوار شوید و از دره‌های زیبا و مناظر دیدنی‌اش لذت ببرید. شما به وسیله‌ی تله‌کابین می‌توانید به بخش بالایی شهر بروید که بهترین مناظر را دارد، اما در ابتدا ممکن است این وسایل نقلیه قدیمی کمی ترسناک به نظر بیایند، اما نگران نباشید، مردم منطقه هر روز از آن استفاده می‌کنند!

ستون سنگی Katskhi

اگر قصد رفتن به Chiatura را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در همان میانه‌ی راه سری هم به این ستون سنگی دیدنی بزنید. این صخره‌ی آهکی دیدنی حدود ۴۰ متر ارتفاع دارد و کلیسایی کوچک از سال‌های دور بر بالای آن ساخته شده است. البته در گذشته‌ای خیلی دورتر، عبادتگاهی برای خدای باروری در این نقطه ساخته شده و به همین دلیل نام صخره را ستون زندگی گذاشته بودند. البته دیگر چیزی از آن بنا باقی نمانده و کلیسایی که حالا می‌بینید مربوط به سده‌هایی بسیار نزدیک‌تر است. البته شما نمی‌توانید از خود کلیسا دیدن کنید و تنها از دور امکان بازدید از صخره را دارید.

 

چگونه از کوتایسی به تفلیس برویم

کلیسای Gelati

اگر اهل سفر به کشورهایی همچون ارمنستان یا گرجستان باشید، احتمالا کلیساهای زیادی را دیده‌اید. اما به جرعت می‌توانیم بگوییم که از نظر طراحی داخلی، کلیسای Gelati یکی از بهترین‌های آن‌هاست و حتی می‌توان آن را زیباتر از کلیسای معروف David Gareja به حساب آورد. این مکان در اولین سال‌های قرن ۱۲ میلادی و به دستور پادشاه دیوید سازنده (بزرگ‌ترین فرمانروای گرجستان) و حدود ۹ کیلومتر دورتر از شهر ساخته شده است. یک شاهکار دیدنی که نقاشی‌هایی آن شما را حیرت زده خواهد کرد.

کلیسای Motsameta

این مکان حدودا در وسط مسیر کوتایسی تا کلیسای Gelati قرار گرفته و پیشنهاد می‌کنیم، حتما از این کلیسا نیز دیدن کنید. Motsameta یکی دیگر از نمونه‌های درخشان زیباترین کلیساهای گرجستان است که نه تنها طراحی بیرونی زیبا و نقاشی‌های درخشانی در داخل دارد، بلکه به واسطه‌ی قرار گیری بر بالای یک دره‌ی فوق‌العاده جذاب، مجموعه‌ای درخشان را پدید آورده است که دیدن آن به هر کس که به این منطقه سفر می‌کند، پیشنهاد می‌شود.

 

۶ کافه دنج در کوتایسی گرجستان

غار پرومتئوس

غار پرومتئوس نیز فاصله‌ی زیادی از کوتایسی ندارد. جایی که در سال ۱۹۸۳ کشف شده و از سال ۲۰۱۱ که برای بازدید عموم مورد تایید قرار گرفت تا همین حالا به عنوان یکی از نقاط پیشنهادی در تور گرجستان، به تمامی مسافران این کشور پیشنهاد می‌شود. کل مسیر غار چیزی حدود ۱۱ کیلومتر است، اما مسیری که گردشگران می‌توانند در آن طی کنند حدود ۱ کیلومتر بوده، ۲۲ سالن طبیعی را شامل می‌شود که در آن‌ها می‌توانید نمایی فوق‌العاده دیدنی از این زیبایی طبیعی را مشاهده کنید. البته بازدید از این مکان رایگان نبوده و بهترین راه برای رفتن به آن‌جا استفاده از تورهای مختلف است. یکی از تورهای جذاب به غار پرومتئوس، تور قایق سواری بوده که البته چیزی حدود ۱۷ هزار لاری برایتان هزینه در پی خواهد داشت.

دره Okatse

مسیر پیاده روی در دره‌ی Okatse یکی از جاذبه‌های تقریبا نو در گرجستان و اطراف کوتایسی است که به واسطه‌ی ساخت آن و منظره‌ی زیبایی که دارد معروف شده است. اگر ترس از ارتفاع نداشته باشید، مطمئن باشید ساعاتی شاد را در این مکان سپری خواهید کرد.

 

راهنمای سفری ۴ روزه به تفلیس

آبشار Kinchkha

و آخرین پیشنهاد ما به شما، یکی از آبشارهای دیدنی گرجستان است که از فاصله ۸۸ متری به زمین می‌ریزد و در فضای سبز و صخره‌ای‌اش، محیطی دلچسب را برای یک سفر نیم‌روزه مهیا کرده است. البته برای رفتن به این مکان، عموما باید از تورهای ماشین‌های آفرود استفاده کرد که البته خیلی هم گران نیستند. در حین رسیدن به این مکان و برگشتن، جاهای مختلف دیگری را خواهید دید و در خود آبشار نیز، جایی برای پیکنیک مهیاست که چند ساعتی را در آن‌جا سر می‌کنید.

۱۲ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران