راهنمای سفری فرهنگی به استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای سفری فرهنگی به استانبول

برای آن‌ها که اهل هنر و فرهنگ هستند، بازدید از موزه‌ها، گالری‌های هنری و تماشای تئاتر و فیلم خوب در سفر نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. تور استانبول برای چنین افرادی نیز سفری فوق‌العاده خواهد بود، چون استانبول مملو از موزه‌های فوق‌العاده، مراکز دیدنی تاریخی و همچنین گالری‌های هنری پرتعداد است و اگر قصد دارید با بهترین‌های آن‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله‌ی امروز ما را دنبال نمایید.

 

برترین موزه‌های استانبول

برای یک گردش فرهنگی در شهر، هیچ چیز بهتر از بازدید از معروف‌ترین موزه‌های استانبول نیست. جایی که می‌توانید سیر تاریخی و هنر شهر را مرور کنید و برای شروع ما در استانبول پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به سراغ موزه پرا در استانبول بروید. این موزه از سال ۲۰۰۵  و در بنایی متعلق به قرن ۱۵ بنا شده و جدا از آثار ارزشمند نقاشی و کارهای مهمی از دوره عثمانی، از نظر معماری خود بنا نیز ارزش دیدن دارد.

موزه آتاتورک از بسیاری جهات، دیگر جایی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم از آن دیدن کنید. در این موزه چیزهای زیادی در مورد آتاتورک که بنیان‌گذار ترکیه نوین است، یاد خواهید گرفت. موزه باستان شناسی استانبول نیز از مهم‌ترین موزه‌های ترکیه محسوب شده که پیشنهاد می‌کنیم دیدن از این مکان را نیز از دست ندهید. تعداد موزه‌های ارزشمند این شهر که می‌توانیم لیست وار به شما معرفی کنیم بسیار زیاد ستند، از موزه‌ی خوشنویسی تا موزه کاریکاتور و کارتونو موزه هنرهای اسلامی، گزینه‌های زیادی هستند که می‌توانید در استانبول از آن‌ها دیدن کنید.

 

جاذبه‌های مهم فرهنگی در استانبول

قبل از این که به سراغ گالری‌های هنری برویم، باید از جاذبه‌های مهم گردشگری استانبول بگوییم که از نظر فرهنگی و هنر معماری، ارزش بسیاری دارند. جاهایی همچون مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، قصر توپکاپی، آب انبار باسیلیکا و کاخ دولما باغچه بعضی از این موارد هستند.

این جاذبه‌های دیدنی شهر، نمایی زیبا از تنوع فرهنگی و همچنین شکوه معماری را در خود جای داده‌اند و نکات ریز و درشت زیادی هستند که در هر کدامشان کشف خواهید کرد. در واقع همانطور که در مساجد بزرگ استانبول، وجهی خاص از هنر و معماری اسلامی را می‌بینید، در کاخ‌های پایتخت فرهنگی استانبول نیز، تجمل شاهانه سلاطین عثمانی را مشاهده خواهید کرد.

 

معرفی موزه معصومیت در استانبول

گالری‌های هنری

مردم استانبول ارزش خاصی برای هنر قائل هستند و با توجه به تردد بالایی که این شهر دارد، وجود گالری‌های پرتعداد هنری در آن نیز اصلا دور از انتظار نیست. نکته‌ی ارزشمند در این باره، وجود تنوع بالا در این گالری‌های معروف استانبول است که باعث شده هر کس با هر سبک و سلیقه‌ای‌، بتواند جایی عالی برای بازدید پیدا کند. با این وجود، گالری‌های هنرهای معاصر از جمله برجسته‌ترین اماکن هنری در استانبول به حساب آمده و در حال حاضر چند مکان استثنایی و عالی در این شهر فعالیت دارند که پیشنهاد می‌کنیم، حتما ازآن‌ها بازدید کنید.

اگر در تور استانبول بودید، حتما سری به Salt Galata بزنید که در کاراکوی واقع شده و یکی از پیشروترین گالری‌های هنرهای معاصر در استانبول محسوب می‌شود. اگر قصد بازدید از یک گالری بزرگ با نمایشگاه‌های متعدد هستید که کارهای هنرمندان جوان ترک نیز در آن به نمایش در می‌آید، به سراغ "استانبول مدرن" بروید و اگر به کارهای خاص و متفاوت علاقه دارید، بد نیست نگاهی به گالری "زیبرمن" بندازید. البته این‌ها تنها گوشه‌ای از گالری‌های متنوع استانبول هستند و با یک جستجوی ساده در اینترنت، می‌توانید به ده‌ها گالری دیگر در سبک‌ها و شکل‌های مختلف در این شهر برسید.

 

بازدید از موزه رحمی کوچ استانبول

تماشای یک نمایش زیبا در استانبول

اگر قصد تماشای یک نمایش جذاب به زبان ترکی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در شیشلی به سراغ سالن تئاتر "محسن ارتوگرول" بروید. این سالن نمایش که به شکلی کاملا کلاسیک و با شکوه طراحی شده است، ۵۹۸ صندلی داشته و نام آن را از روی یک کارگردان، بازیگر و تهیه کننده نمایش ترک اخذ کرده‌اند که به غربی کردن تئاتر ترک مشهور بود. این سالن نمایش مهم‌ترین سالن نمایش در استانبول به شمار آمده و یک نماد فرهنگی برای این هنر در شهر است.

تماشای فیلم‌های روز دنیا در استانبول

اما اگر قصد تماشای فیلم‌های روز دنیا به زبان اصلی را دارید، هیچ جایی بهتر از مراکز خرید مهم شهر پیدا نخواهید کرد. "مرکز خرید استانبول" یکی از محبوب‌ترین این مراکز است که یکی از بهترین مجموعه‌های سینمایی با چندین سالن مختلف را در خود داشته و فیلم‌ها نیز عموما به زبان اصلی پخش می‌شوند. حتی اگر طرفدار فیلم‌های ترک هم هستید، یکی دو سالن این مجموعه به پخش چنین فیلم‌هایی اختصاص دارند.

 

موزه نظامی استانبول، گنجینه‌ی تاریخی ترکیه

۳۰ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران