راهنمای سفر انفرادی به استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای سفر انفرادی به استانبول

تور استانبول یکی از بهترین و جذاب‌ترین مقاصد بین اروپا و آسیاست که در تمام طول سال میزبان مهمانان سراسر دنیا می‌شود. اگرچه سفر با تور ترکیه به این شهر خیلی هیجان‌انگیز است اما از طرفی وسعت شهر و بی‌شمار جای دیدنی‌اش ممکن است کمی دلهره آور هم باشد، اما به شما قول می‌دهیم گشت و گذار در آن بیش از هر چیزی لذت بخش و به یادماندنی است. فرقی نمی‌کند چه تنها باشید چه با گروهی از دوستان و یا خانواده گشتن در استانبول تجربه‌ای بی‌نظیر و شگفت‌انگیز خواهد بود. همچنین اگر به فکر سفر انفرادی به استانبول هستید اصلا شک نکنید زیرا این سفر واقعا موهبت‌های خودش را دارد. در سفر انفرادی می‌توانید بیشتر با مردم آشنا شوید و آن‌ها با روی خوش از شما استقبال می‌کنند. ما در اینجا تمام چیزهایی که باید بدانید را بررسی می‌کنیم.

 

کجای استانبول ترکیه اقامت کنید؟

اگر در سفر انفرادی هستید بهتر است در مناطق مرکزی‌تر اقامت کنید تا دسترسی به همه چیز برایتان راحت‌تر باشد. به علاوه اغلب مردم می‌خواهند بدانند آیا استانبول در شب‌ها هم امن است؟ به طور کلی این شهر در اغلب نقاط امن است اما اگر تنها هستید منطقی‌تر است که منطقه اصلی مانند برج گالاتا استانبول یا جایی نزدیک به خیابان استقلال بمانید. در این ناحیه اقامتگاه‌های زیادی وجود دارد که انتخاب را برای شما راحت می‌کند. همچنین یکی دیگر از مناطقی که ما واقعا برای اقامت توصیه می‌کنیم، جهانگیر است، این منطقه بسیار جذاب است که به خاطر مغازه‌های عتیقه فروشی‌اش معروف بوده، اما همچنین یک مکان واقعا سرگرم کننده و جالب برای اقامت است!

یکی دیگر از نواحی جالب که کم‌تر مورد توجه قرار میگیرد و برای اقامت انتخاب می‌شود کادیکوی در سمت آسیایی تنگه‌ی بسفر استانبول است منطقه‌ای سنتی از شهر است که با اقامت در مناطق مرکزی که بالاتر گفتیم بسیار بسیار متفاوت است، اما از لحاظ‌هایی هم خوب است. اگر به تنهایی با تور استانبول سفر می‌کنید، کادیکوی با هر بودجه‌ای گزینه‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد، از ارزان‌ترین هاستل‌ها گرفته تا بوتیک هتل‌های بسیار شیک! به علاوه کادیکوی به عنوان منطقه‌ای پرجنب و جوش برای آشنایی با مردم وقتی در سفر انفرادی هستید انتخابی عالی است. کادیکوی در استانبول را یکی از بهترین نقاط برای اقامت در نظر بگیرید که حتی شلوغی نقاط مرکزی را هم ندارد و در عین حال به شدت جذاب است.

 

بهترین باقلوا فروشی‌های استانبول

چه کارهایی در استانبول ترکیه انجام دهیم؟

رفتن به بازارهای استانبول در ترکیه

اگر به تنهایی سفر می‌کنید و قصد دارید استانبول را بگردید خیلی بهتر است به دنبال فعالیت‌های جمعی‌تر باشید تا خیلی احساس تنهایی و جدا افتادگی نکنید. بنابراین رفتن به یکی از بازارهای سطح شهر مثل گرند بازار یا بازار ادویه استانبول و گشتن بین غرفه‌ها احتمالا ایده خیلی خوبی برای شما خواهد بود. شما می‌توانید بین مردم محلی بگردید با آن‌ها هم‌صحبت شوید و چیزهایی را برای خرید پیدا کنید. البته بازارگردی آن هم به تنهایی برای خیلی‌ها به اندازه کافی جذاب نیست و اگر شما هم از این دسته از افراد هستید می‌توانید یکی از بهترین فعالیت‌ها ممکن در اینجا، یعنی سفر با کشتی در بسفر استانبول و رفتن به کادیکوی را در لیست کارهایتان قرار دهید. نه تنها سفری دریایی و فوق‌العاده است و می‌توانید شهر را از منظره دیگری تماشا کنید بلکه در کادیکوی هم بازار سنتی با انواع اقلامی همچون پنیر، زیتون، ادویه‌جات، ترشی‌جات و البته ماهی تازه را پیدا خواهید کرد.

تفریحات شبانه در اطراف گالاتا در استانبول ترکیه

همچنین اگر به دنبال فعالیتی جذاب و شبانه هستید گذراندن اوقاتی در اطراف گالاتا ایده فوق‌العاده‌ای خواهد بود. در این محله نگین‌های گردشی بسیاری وجود دارد و جوانان هم علاقه دارند تا در اینجا دور هم جمع شوند و با ابزارآلات موسیقی به اجرای آهنگ و هنرنمایی بپردازند. برای افرادی که می‌خواهند تجربه‌ای عالی در تور استانبول داشته باشند شبگردی در گالاتا انتخاب جذابی است چرا که جوانان همه خوش برخورد و صمیمی هستند و خیلی زود با شما دوست می‌شوند. از دیگر مکان‌های شهر که در شب می‌توانید از آن بازدید کنید، منطقه توپخانه است، این ناحیه که حال و هوای نوپرستانه‌ای دارد و مدرن‌تر است با رستوران‌های عالی، کافه‌ها و چند فروشگاه جالب به استقبال شما می‌آید.

 

بهترین مکان‌ها برای خرید در استانبول

بازدید از جاذبه‌های اصلی

فرقی نمی‌کند در سفری خانوادگی باشید یا قرار است تنهایی از استانبول دیدن کنید، بعضی از کارها باید در هر سبک سفری انجام شود مثلا دیدن مسجد آبی استانبول را هر مسافری و تحت هر شرایطی انجام می‌دهد، چه بار اولش باشد و چه بار دهم! اما اگر می‌خواهید خیلی هم در مسیرهای توریستی نباشید می‌توانید از کوچه پس کوچه‌های فرعی‌تر گذر کنید و با مغازه‌داران محلی‌تر آشنا شوید که لوازم و خدمات قیمت مناسب‌تری را هم ارائه می‌دهند. به علاوه برای یکی از تجارب همیشگی و معتبری که باید در تور استانبول انجام دهید سفر در امتداد بسفر و تماشای شهری ستودنی و هنری و زیبا از زاویه‌ای متفاوت است. اینها روش‌های حمل و نقل فوق‌العاده ارزانی در دسترس قرار می‌دهند که بسیار مفیدتر از سوار شدن به اتوبوس یا قطار هستند و اغلب، مناظری که از شهر مقابل چشمانتان می‌گسترانند که شگفت‌انگیز و به شدت دیدنی هستند. یکی از فعالیت‌های جانبی شما در سفری انفرادی می‌تواند عکاسی از چنین مناظری باشد.

چه چیزی در سفر انفرادی به استانبول ترکیه بخورید؟

یکی از موهبت‌های دیگر سفر انفرادی این است که هر زمان گرسنه بودید و هر چیزی دوست داشتید می‌توانید بخورید، در حالی که بودن در جمع آزادی شما را محدود می‌کند و باید تابع اکثریت باشی این زمانی تشدید می‌شود که هر کسی دوست دارد چیزی را امتحان کند و اتفاق نظر در رستوران هم وجود ندارد. اما وقتی شما خودتانید و خودتان هرطوری بخواهید تصمیم می‌گیرید و این برای شما واقعا امتیاز برتری خواهد بود. اگر در سفر استانبول نمی‌دانید کجا غذا بخورید یکی از توصیه‌های ما رفتن به بازارهای محلی است. شاید تعجب کنید اما در بازارهای محلی همیشه غذای خوب و خانگی پیدا می‌کنید که با قیمت‌های مناسب عرضه می‌شوند بماند که به خاطر وجود مردم محلی خوش برخورد و صمیمی احساس تنهایی هم نخواهید کرد. از طرفی اگر به دنبال جایی برای استراحت و لذت بردن از عصری شاعرانه و دل‌انگیز هستید، منطقه توپخانه همانطور که گفتیم به خاطر فضای مدرن و نوآورانه‌اش انتخاب بسیار مناسبی است. در حقیقت یکی از جالب‌ترین کارهایی است که می‌توان در استانبول انجام داد، کافه‌ها و کافی شاپ‌های جذاب این منطقه است که می‌توانید یک بعدازظهر را به کاوش در همه آن‌ها بگذرانید.

 

انتخاب بهترین کروزهای شبانه استانبول

بهترین محله استانبول ترکیه برای شکم‌گردی

هر کسی که به تنهایی به استانبول سفر می‌کند باید وبه اورتاکوی در سمت آسیایی بسفر برود. این منطقه از اساس به خاطر غذاهایش شهرت دارد و شناخته شده است. یکی از ترجیحی‌ترین انتخاب‌های مردم در اورتاکوی کومپیر، سیب زمینی پخته شکم پر با هزاران تاپینگ برای انتخاب است. این منطقه شدیدا پر رفت و آمد است و غرفه‌های زیادی هم وجود دارد که غذا می‌فروشند و بسیاری از مردم به صورت گروهی در کنار آب می‌نشینند و از خوردن سیب زمینی‌های شکم پر لذت می‌برند. به علاوه اینجا مناظر بسیار زیبایی از تنگه بسفر نیز دارد! در سمت دیگر رودخانه، درست در زیر قلعه روملی استانبول، مجموعه‌ای از رستوران‌های واقعا خوب را خواهید دید که بهترین صبحانه‌های سنتی را با قیمت ثابت فقط با شصت لیر سرو می‌کنند، که اگر تنها باشید، تجربه‌ای سرگرم‌کننده است!

نکات ضروری برای سفر به استانبول ترکیه

استانبول در اصل شهری ناامن برای سفر نیست اما بالاخره مانند هر شهر بزرگ دیگری چالش‌های خودش را دارد. قصد ما هم نیست که شما را به شک بیاندازیم اما در نظر بگیرید که رعایت نکات اولیه شرط عقل است. اگر به تنهایی و در شب به گردش می‌روید، به مناطق پرنور که افراد دیگری در اطراف آن حضور دارند بروید و توجه داشته باشید که اگرچه اکثر مردم شهر واقعا صمیمی و دوستانه هستند، اما افرادی هم هستند که دوست ندارند با توریست‌ها خیلی قاطی شوند و در عکس‌هایشان بیافتند، بنابراین در حین عکاسی سعی کنید این را در نظر داشته باشید. برای رفت و آمد، بهترین شکل حمل و نقل برای یک مسافر انفرادی، مترو و قطارهای زیر زمینی، کشتی‌های سریع یا اتوبوس‌های محلی است که هر کدامشان از تاکسی بهتر هستند. در سفر با تاکسی مجبورید ترافیک را با پرداخت هزینه بالا تحمل کنید! با این همه اگر واقعا به تاکسی نیاز داشتید، اپلیکیشن Bitaksi ارزان‌ترین و قابل اطمینان‌ترین برنامه آنلاین رزرو ماشین است!

همچنین در حین تردد در بازارها و جاهای شلوغ کیف‌تان را به صورت کج از شانه آویزان کنید و مراقب جیب‌هایتان باشید تا مورد کیف قاپی قرار نگیرید. در ضمن سعی کنید برای گردش‌های شبانه در مسیرهای شلوغ تردد کنید تا مشکلی از لحاظ دزدی و کیف قاپی برای شما پیش نیاید و همچنین توجه کنید که همیشه به مقدار مورد نیازتان پول نقد به همراه داشته باشید و از بردن مقدار زیاد اسکناس در کیف جدا خودداری کنید. همه این توصیه‌ها را باید در هر سفری رعایت کنید و فقط مختص سفر به استانبول نیست. به طور کلی سفر با تور استانبول شگفت‌انگیز و به یادماندنی است و سفر به صورت انفرادی آن را به سطح جذاب‌تری ارتقا می‌دهد که قرار است با تمام چالش‌هایش به شدت خاطره‌انگیز باشد. مطمئن باشید بعد از این سفر دیدگاه شما به کل در مورد همه چیز حتی خودتان هم تغییر خواهد کرد!

 

قهوه ترک در بهترین مکان‌های استانبول

 

منبع

۱۹ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران