آشنایی با آب و هوای استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
آشنایی با آب و هوای استانبول

شرایط آب و هوایی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در مورد مقصد گردشگری انتخابی باید به آن دقت کرد. چرا که تمامی تفریحات و فعالیت‌هایی که قرار است در طول سفر انجام دهید را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از آنجایی که تور استانبول یکی از تورهای محبوب در میان گردشگران دنیا و به خصوص ایران است تصمیم گرفتیم تا در این مقاله درمورد آب و هوای استانبول صحبت کنیم.

 

آب و هوای استانبول

استانبول به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه یکی از شهرهای بزرگ این کشور محسوب می‌شود. به همین دلیل در طول سال و در مناطق مختلف شهر گردشگران می‌توانند شاهد آب و هوای متفاوت در آن باشند. مثلا احتمال اینکه در طول سفر خود شاهد بارندگی در یک منطقه باشید و در جاهای دیگر بارشی رخ ندهد دور از انتظار نیست. مخصوصا اینکه نواحی اطراف تنگه بسفر همیشه سردتر از سایر مناطق استانبول می‌باشد. در ادامه به برسی آب و هوای کلی استانبول در چهار فصل سال می‌پردازیم.

 

 بازدید از برج دختر استانبول؛ برجی افسانه‌ای در دل تنگه‌ی بسفر 

 استانبول

 

آب و هوای استانبول در فصل بهار

فصل بهار یکی از فصل‌های محبوب از نظر شرایط آب و هوایی در استانبول می‌باشد. به صورتی که یکی از شلوغ‌ترین فصل‌های سال از نظر گردشگری محسوب می‌شود. در فصل بهار آب و هوای استانبول بسیار ملایم و معتدل است. همچنین میزان بارندگی نیز در این فصل کم می‌باشد. در نتیجه مسافران تور استانبول می‌توانند بدون اینکه از گرما یا سرمای زیاد هوا اذیت شوند و یا دچار بارندگی‌های شدید فصلی شوند کل شهر را بگردند و از جاذبه‌های گردشگری استانبول لذت ببرند. البته پیشنهاد می‌کنیم در این فصل ژاکت یا یک لباس گرمی به همراه داشته باشید تا شب‌ها که هوا کمی خنک‌تر می‌شود احساس سرما نکنید.

 

استانبول


آب و هوای استانبول در فصل تابستان

فصل تابستان گرم‌ترین فصل سال در استانبول می‌باشد. به صورتی که آفتاب بسیار سوزناک است و منطقه‌های نزدیک تنگه بسفر هوایی شرجی دارند. ولی باز هم گردشگرانی هستند که این فصل را برای سفر خود ترجیح می‌دهند. چرا که به دلیل کم شدن تعداد توریست‌ها و گرمای هوا در مراکز خرید استانبول و مکان‌های تفریحی می‌توان تخفیف‌های خوبی را مشاهده کرد. از جمله تفریحاتی که مناسب این فصل می‌باشد قایق‌سواری و تفریحات آبی می‌باشد. اگر گرمای هوا شما را زیاد اذیت نمی‌کند و عاشق تفریحات آبی هستید حتما فصل تابستان را برای تور استانبول خود انتخاب کنید.

 

 با بهترین خیابان‌های خرید استانبول آشنا شوید 

 استانبول

 

آب و هوای استانبول در فصل پاییز

بعد از روزهای داغ و شرجی تابستان با آمدن فصل پاییز دوباره شهر استانبول پر از گردشگرانی می‌شود که از شهرها و کشورهای مختلف به قصد گردش و بازدید جاذبه‌های گردشگری آن به این شهر سفر کرده‌اند. چرا که فصل پاییز در استانبول دارای آب و هوایی خنک و دلنشین است. البته گاهی اوقات احتمال بارش باران نیز وجود دارد. از جمله تفریحات تور استانبول در فصل پاییز پیاده‌روی در کوچه‌ها و خیابان‌های آن می‌باشد. همچنین توصیه می‌کنیم به یک رستوران غذای دریایی بروید و ماهی فصل پاییز استانبول را تست کنید. شما می‌توانید رستوران‌های کنار تنگه بسفر را نیز برای خوردن یک وعده ماهی خوشمزه انتخاب کنید.

 

 ۱۰ رستوران عالی غذاهای ترکی در استانبول 

 استانبول

 

آب و هوای استانبول در فصل زمستان

موج هوای سرد تقریبا از اواخر آذر در شهر استانبول احساس می‌شود. این فصل سردترین فصل سال در استانبول محسوب می‌شود. از این رو تعداد مسافران تور استانبول در فصل زمستان به حداقل می‌رسد. البته در نزدیکی‌های کریسمس شهر جانی دوباره می‌گیرد و گردشگران زیادی استانبول را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. همچنین حراجی‌های خوبی نیز در این روزها به مناسبت سال نو میلادی به چشم می‌خورند.

 

 در بهترین رستوران‌های محله گالاتا در استانبول غذا بخورید 

 استانبول

 

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر شرایط آب و هوایی

برای انتخاب زمان مناسب سفر با تور استانبول از نظر شرایط آب و هوایی جنبه‌های مختلفی را می‌توان در نظر گرفت. به عنوان مثال اگر دوست دارید در روزهای خلوت استانبول به آن سفر کنید زمستان بهترین گزینه می‌باشد. البته قرار گرفتن کریسمس در زمستان و حراج‌های سال نو نیز بی‌تاثیر در این پیشنهاد نیست. اما اگر طرفدار شنا و تفریحات آبی هستید و گرمای هوا برای شما اهمیت چندانی ندارد بهترین زمان فصل تابستان می‌باشد.

 

استانبول

 

از طرفی دیگر بهترین فصل از نظر شرایط آب و هوایی و داشتن هوایی دلپذیر فصل بهار و سپس پاییز می‌باشد. در هر صورت توصیه می‌کنیم با توجه به انتظارات خود و سلیقه سفر فصل مناسب برای سفر با تور استانبول را انتخاب کنید تا از تمامی لحظات خود نهایت استفاده را بکنید.

۱۵ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران