گردش در شاخ طلایی (گلدن هورن) استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گردش در شاخ طلایی (گلدن هورن) استانبول

شاخ طلایی یا همان گلدن هورن بخش بسیار مهمی در شبیه جزیره تاریخی استانبول است که اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی استانبول در آن قرار گرفته و فضایی به شدت تاریخی و نوستالژیک را برای بازدیدکنندگان تور استانبول فراهم آورده است. شما در بازدید ‌‌‌‌از این منطقه می‌توانید از جاهای دیدنی زیادی بازدید کنید، غذاهای عالی در رستوران‌هایش بخورید و عکس‌های بی‌نظیری بیاندازید. ما اینجاییم تا به شما بگوییم در گردش و کاوش در این قسمت شهر کجاها بروید و چه کارهایی انجام دهید.‌‌

 

از دانشگاه و موزه دیدن کنید

دانشگاه کادیر هاس (Kadir Has University) و موزه رزان هاس (Rezan Has Museum) که از دیدنی‌ترین موزه‌های استانبول است که به عقیده ما هر مسافر ترکیه باید در تور استانبول از آن بازدید کند اما می‌توان گفت از دید اغلب مسافران پنهان می‌ماند. ساختمان اصلی با مرمت و بازسازی هوشمندانه‌ای توانسته شکوه خود را حذف کند و در منطقه همچون مرواریدی قیمتی خودنمایی کند. یکی از نمایشگاه‌های جالب مربوط به کارخانه تنباکوی سیبلی است که به صورت موقت برپا شده و هر روز صبح از ساعت ۹ آماده میزبانی از بازدیدکنندگان است. اگر نمی‌دانید بهترین راه برای سفر به این ناحیه چیست، به راحتی می‌توانید بعد از پیاده شدن از ایستگاه مترویی که در وسط پل گلدن هورن قرار دارد با یک پیاده روی کوتاه به این منطقه برسید. در واقع رسیدن به آن به حدی سر راست و ساده است که مشکل نخواهید خورد.

در محله سیبلی کاوش کنید

وقتی از دروازه محله سیبلی وارد می‌شوید در امتداد دیوارهای قدیمی آن که در دوره بیزانس از هجوم آب به شهر جلوگیری می‌کردند قدم بزنید. طبق روایاتی که سینه به سینه نقل شده گفته می‌شود این دیوارها به دستور Cebe Ali Bey در زمان فتح قسطنطنیه در سال ۱۴۵۳ ساخته شده است. یکی از جاهایی که حتما باید به آن بروید مسجد گول یا همان کلیسا (سنت تئودوسیا) سابق است که قدمت آن به دوره بیزانس باز می‌گردد. از آنجا می‌توانید، برای صرف یک صبحانه سنتی در محلی فرهنگی پر از اشیاء عتیقه به پریسپری در فنر بروید و لحظات آرامی را همراه با خوردن صبحانه مفصل ترکی تجربه کنید.

 

بازدید رایگان از مراکز تاریخی و هنری استانبول در زمستان

به محله فنر بروید

محله قدیمی و زیبای فنر برای ارتدکس‌های دنیا به خاطر کلیسای پدرسالاری ارتدکس یونانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در تمام طول سال میزبان بازدیدکنندگان مومن ارتدکسی از سراسر دنیا است. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم برای بازدید و ورود به مکان‌های اصلی و معتبر با خودتان راهنمایی وارد ببرید تا بازدیدی بدون دردسر و کامل را تجربه کنید. شما در این قسمت از شاخ طلایی می‌توانید از کلیسای سنت استفان، پاتریارچیت (Patriarchate) یا کلیسای مغولی سنت ماری نیز دیدن کنید که هر کدام‌شان زیبایی‌های چشمگیر خودشان را دارند.

به خرید بروید

حالا بعد از گشت و گذار فراوان و پاهایی که خستگی را به وضوح حس می‌کنند وقت استراحت و نوشیدن قهوه است. یکی از بهترین جاهایی که طیفی از انتخاب‌های عالی را برای شما در دسترس قرار می‌دهد Vodina Caddesi است که بسته به این که چه روزی از هفته به آن می‌روید ممکن است بسیار شلوغ و یا آرام باشد. می‌توانید از شلوغی‌ها دور شوید و به خرید در مراکز خرید متنوع در منطقه بالات بروید. برای خرید ظروف سرامیکی منحصر به فرد به Eskici Sandık Kurdu و برای خرید لباس و سایر لوازم، به قسمت کولیس وینتاژ (Kulis Vintage) بروید.

 

۷ دلیل برای بازدید از تنگه‌ی بسفر استانبول

ناهار بخورید

کوفتچی آرناووت (ماوی کوشه) از آن رستوران‌های تاریخی استانبول است که از سال ۱۹۷۳ کوفته‌های خوشمزه و ساده‌ای برای بازرگانان سرو می‌کرد. نکته‌ای که این رستوران را متمایز می‌کند اینست که از آن زمان تا حالا سبک و سیاق آن تغییر نکرده و به همان شکل حفظ شده است. مدیریت این رستوران در حال حاضر به عهده Mine Hanım است که آن را از پدرش به ارث برده است. اگر گرسنه هستید و اشتهای کاملی دارید حتما از سوپ‌های خوشمزه آن نیز امتحان کنید.

سورا کشتی زیگزاگ شوید

سوار کشتی زیگزاگ گلدن هورن شوید از بالات به ایوب سلطان بروید. اگر می‌خواهید یکی از مقدس‌ترین نقاط استانبول را ببینید آدرس را درست آمده‌اید. میدان پر تردد ایوب (Eyüp square) و از همه مهم‌تر مسجد ایوب سلطان و مقبره وی در چند قدمی یکدیگر قرار گرفته‌اند که همگی از احترام و عزت بسیار بالایی بین مردم برخوردار هستند. ابو ایوب ال انصاری (ایوپ به زبان ترکی) یکی از دوستان حضرت محمد (ص) بود که در جریان محاصره اول اعراب قسطنطنیه در نیمه دوم قرن هفتم کشته شد.

 

سفر به استانبول و بازدید از پارک جنگلی بالیکایالا

دیگر جاهای دیدنی منطقه

اگر هنوز انرژی دارید و فکر می‌کنید به اندازه کافی گردش نکرده‌اید پس برای بازدید موزه راحمی کوچ استانبول بروید که نمایشگاه بزرگی از سیر تحول ماشین و وسایل نقلیه است. این موزه عموما به عنوان جاذبه‌ای مناسب خانواده‌های دارای فرزند در نظر گرفته می‌شود.

۱۲ آبان ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 29 خرداد 1400)

نظرات کاربران