بهترین رستوران‌های کوتایسی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بهترین رستوران‌های کوتایسی گرجستان

کوتایسی، شهری قرون وسطایی در گرجستان، سرشار از مکان‌های دیدنی قابل توجه برای گشت و گذار است. علاقه مندان به تاریخ در سفر با تور گرجستان به کوتایسی می‌توانند ردپاهای دایناسورها، غارها و موزه‌های بسیاری را بیابند. اما واقعیت این است که هنگام بازدید از هر شهری، مهمترین دغدغه گردشگران پیدا کردن مکانی برای یک وعده غذایی سالم است تا بتوانند تجربه‌ای عالی از خوراکی‌های محلی داشته باشند.
چه در یک استراحت کوتاه مدت باشید و یا چند روز را در دومین شهر بزرگ گرجستان سپری کنید، در هر صورت با بهترین رستوران‌ها، کافه‌ها و بارهایی عالی در کوتایسی مواجه خواهید شد به نحوی که با همتایانشان در تفلیس به خوبی رقابت می‌کنند. بنابراین بهتر است وقت را هدر ندهیم و گشت و گذار در میان بهترین رستوران‌های کوتایسی گرجستان را شروع کنیم. اما قبل از آن سری به مقاله ۶ کافه دنج کوتایسی در گرجستان باید به آنها بروید را نیز مطالعه کنید نیز بزنید.

 

 در کوتایسی چه بخوریم؟

قبل از اینکه به ارائه پیشنهاداتی در مورد محل غذاخوردن در این شهر بپردازیم، در ابتدا می‌خواهیم به غذاها و خوراکی‌های مشهور این منطقه اشاره کنیم. واقعیت این است که کوتایسی بزرگ‌ترین شهر در منطقه ایمرتی در غرب گرجستان است و به دلیل محصولات تازه و غذاهای محلی شهرت فراوانی دارد.
غذاهای اصلی گرجی مانند: خینکالی، اوجاخوری و پخالی را می‌توانید در اکثر رستوران های کوتایسی پیدا کنید، اما قویا توصیه می کنیم که حتما غذاهای زیر را امتحان کنید:

خاچاپوری ایمرتیایی: در این نوع از نان پنیری معروف گرجستان، پنیر سولگونی در یک ورقه نازک خمیر گذاشته می‌شود که گرد و بسیار سبک‌تر از خاچاپوری آجاریایی است که در باتومی وجود دارد.

پنیر ایمرتیایی: پنیر نرم بدست آمده از شیر گاو در ایمرتی بسیار محبوب است و اغلب در منوی رستوران‌ها به عنوان مزه سرو می‌شود.

تکمالی: این غذای لذیذ، ترکیبی از سس آلو با غذاهای گوشتی و سیب زمینی است که در سراسر گرجستان سرو می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. و اما در ادامه بیایید سری به بهترین رستوران‌های کوتایسی بزنیم:

 

Palaty

این رستوران، یکی از مکان‌های موردعلاقه بسیاری از مردم محلی و گردشگران کشورهای مختلف است. در اینجا انواع مختلفی از غذاها و نوشیدنی‌ها در یک فضای دوستانه همراه با موسیقی زنده شبانه سرو می‌شود و می‌توانید پنیر ایمرتی منطقه، ماهی، سالاد، ساندویچ، غذاهای گوشتی و گزینه‌های لذیذ دیگر را میل کنید.

Bikentia's Kebabery

اینجا مکانی است که حتی شده یک بار هم در سفر به کوتایسی از آن بازدید کنید. این کافه رستوران، به سبک شوروی قدیمی و با شش میز بلند طراحی شده و یک تجربه کاملا جالب توجه را به مخاطبان هدیه می‌دهد. در این جا منتظر طیف گسترده‌ای از کباب‌ها نباشید، زیرا فقط یک نوع کباب با لیموناد با قیمت ثابت ۶ ژل سرو می‌شود. اما مطمئن باشید که طعم غذای باکیفیت و لذیذ در محیطی دنج و زیبا، تجربه‌ای خوش از سفرتان به این خطه رقم خواهد زد.

 

غذاهای گرجی در بهترین رستورانهای تفلیس

Papavero

رستوران Papavero، دارای موقعیت مرکزی در شهر بوده و همچنین محبوب گیاه خواران است. این مکان با چراغ و انواع گیاه تزئین شده و جای مناسبی برای تجربه شام و بعد از شام است. در ماه‌های گرم تابستان، حتی می‌توانید در تراس بنشینید و در خنکای نسیم از طعم وعده غذایی یا یک نوشیدنی گوارا لذت ببرید.

Sisters

این رستوران که در اواسط سال ۲۰۱۹ افتتاح شد، یکی از دوست داشتنی‌ترین مکان‌ها در کل کوتایسی به شمار می‌آید . این ‌رستوران، در داخل یک بنای تاریخی در نبش خیابان روستاولی تفلیس و در فاصله ای نه چندان دور از سالن اپرای تفلیس واقع شده است. هر ‌کدام از عناصر داخلی، به نحوی مطلوب خودنمایی می‌کنند: از چینی‌های قیمتی و قوری‌های نقره‌ای گرفته تا آجرهای نما و پارکت‌های کف سالن و لوسترها.

‌و اما غذای این رستوران نیز چیزی کم از بهترین‌ها در تفلیس ندارد و پرسنل مهربان و صمیمی‌اش قبض‌های تخفیف را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

Paolo

این رستوران، طیف وسیعی از غذاهای اروپایی و بهترین غذاهای گرجستان را در یک فضای آرامش بخش و با قیمتی مناسب سرو می‌کند. غذاهای محلی ارائه شده در بین بسیاری از گرجی‌ها و همچنین گردشگران طرفداران بسیاری دارد. بعلاوه در این مکان دنج می‌توانید ضمن خوردن و نوشیدن از موسیقی زنده نیز نهایت لذت را ببرید.

 

معرفی ۶ رستوران حلال در تفلیس

Lagidze Waters Kutaisi

این کافه رستوران، در قرن نوزدهم شروع به کار کرد و در زمان شوروی در گرجستان بسیار محبوب بود. هر چند که امروزه کمتر از گذشته مورد توجه است، اما همچنان جزو بهترین رستوران‌های کوتایسی به شمار می‌آید. در این جا می‌توانید همزمان لیموناد معروف گرجی و غذاهای محلی بی‌نظیری را امتحان کنید.

Baraqa

این جا بهترین محل برای خوردن محلی برای خوردن خاچاپوری آجارولی است که به تعبیر بسیاری از گردشگران خارجی، قایق پنیری نامیده می‌شود. منوی این رستوران بسیار متنوع بوده و گزینه‌ها دارای قیمت‌هایی مناسب هستند. بعلاوه، در این لیست می‌توانید غذاهای گیاهی فراوانی را بیابید.

 

رستوران‌های تفلیس با منوهای بین المللی

Hacker-Pschorr

اگر به دنبال غذا و نوشیدنی مناسب هستید، Hacker-Pschorr در کوتایسی مکان مناسب شماست. خدمات عالی، طیف گسترده‌ای از انواع آبجو و خوراکی‌ها و فضای دوستانه، از مشخصه‌های اصلی این رستوران پرطرفدار است. جالب است بدانید که اینجا ۲۴ ساعته باز است، بنابراین حتی اگر نیمه شب گرسنه شدید می‌توانید روی غذاهای این رستوران حساب کنید.

Sesame

البته این رستوران کمی از مرکز شهر دور است و لازم است که با پرداخت ۲ ژل، با تاکسی به اینجا بیایید اما هرگز پشیمان نخواهید شد. در اینجا با وعده‌های غذایی خانگی بسیار باکیفیت و لذیذی روبرو خواهید شد و می‌توانید از ۱۲ عصر تا ۱ بامداد هر زمان که احساس گرسنگی کردید، روی خدمات این رستوران حساب کنید.

 

۴ رستوران غذاهای حلال در باتومی

Eto’s

یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف ناهار در کوتایسی، رستوران Eto’s است که می‌توانید از ساعت ۱۳ تا ۱۵ به آنجا مراجعه کنید و صرفا با پرداخت ۱۰ لاری یک وعده غذایی گرم همراه با یک نوشیدنی گوارا صرف کنید. البته در اینجا بهترین غذاهای گیاهی گرجستان نیز سرو می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم که از سوپ ماست همراه با سالاد مرغ و یا سوپ خامه قارچ با لوبیا غافل نشوید.

۲۱ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران