۶ مسیر پیاده‌روی عالی در تپه‌ی‌ پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
۶ مسیر پیاده‌روی عالی در تپه‌ی‌ پنانگ

تور مالزی یکی از بهترین انتخاب‌های شما در آسیا خواهد بود. جایی عالی برای گشت و گذار که هم بخش‌های ساحلی زیبایی دارد، غذاهای خیابانی آن معروف بوده و بخش‌های تفریحی متعددی دارد که یک سفر عالی و مفرح را برایتان رقم بزند.

یکی از دیدنی‌ترین نقاط مالزی، تپه پنانگ نام دارد که گردشگران نیز از آن‌جا به وفور دیدن می‌کنند. راه‌های زیادی برای بازدید از این محل وجود دارد، اما شاید بد نباشد یک روز صبح برای پیاده‌روی به این محل رفته تا با صدای آواز پرندگان، مناظر زیبا و هوایی عالی، روز خود را در سفر به پنانگ آغاز کنید. به همین منظور ما ۶ مسیر پیاده روی عالی به شما معرفی خواهیم کرد تا از بهترین مسیرها در تپه حرکت کنید.

 

غار معبد خفاش‌های

تپه‌ی پنانگ برای کسانی که می‌خواهند از مناظر زیبای این منطقه لذت ببرند، جایی عالی خواهد بود. اما اگر دوست دارید یک روز صبح قبل از دیدن مناظر کمی عرق ریخته و مسیری را در تپه پیاده‌روی کنید، بهترین انتخاب برای شما این مسیر خواهد بود. راهی که از آن حرف می‌زنیم درست در کنار غار معبد خفاش‌ها در توا په کونگ است و زیبایی آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. خوشبختانه اگر در میانه‌ی مسیر احساس خستگی کردید و دیگر نخواستید آن را ادامه دهید، می‌توانید سوار فونیکولار تپه‌ پنانگ در همان اطراف شده و به بالای تپه بروید و از منظره لذت ببرید.

 

راهنمای پیاده‌روی و صعود در پنانگ

پرسیاران تامان کانتیک

این خیابان نامی زیبا داشته و یک پارک نسبتا خوب نیز در آن واقع شده است، اما خیلی از گردشگران نمی‌دانند که یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی به تپه‌ی پنانگ از این محل آغاز می‌شود. به این منظور باید درست اول خیابان که تابلوی آن را مشاهده کردید به سمت راست بپیچید و در اول راه به سمت چپ رفته تا وارد مسیر پیاده روی این محل شوید. نیمی از راه را که طی کردید و بخش‌های جالب تپه را دیدید، به مسیری که در بخش قبلی معرفی کردیم وارد خواهید شد تا به بالای تپه برسید.

کنار ایستگاه پایینی فونیکولار

خیلی از کسانی که به تور پنانگ می‌روند، وقتی اسم تپه پنانگ را می‌شنوند، ناخودآگاه به یاد فونیکولار می‌افتند که آن‌ها را تا بالای تپه می‌برد. با این حال ما پیشنهاد می‌کنیم به جای این سواری، درست در کنار ایستگاه پایینی مسیر پیاده‌روی به سمت بالای تپه را آغاز کنید. البته این مسیر، سخت‌ترین راه در گزینه‌های نوشته‌ی ماست و برای کسانی که یک پیاده‌روی تفریحی می‌خواهند مناسب نخواهد بود.

 

۱۰ ساحل برتر، زیبا و چشم نواز پنانگ

دروازه ماه

دروازه ماه یکی از جاهای معروف پنانگ است که درست در کنار باغ گیاه‌شناسی قرار گرفته و خیلی از گردشگران از آن دیدن می‌کنند. با این حال یکی از مسیرهای زیبا و پر درخت پیاده‌روی در تپه پنانگ از این محل آغاز می‌شود که در شروع پلکان‌های پرتعدادی را پیش پای شما خواهد گذاشت. این راه شاید راحت‌ترین مسیر نباشد، اما در کل پیاده‌روی سختی را برای شما رقم نخواهد زد و در عوض راهی زیباست که خیلی از مسیر را در سایه‌ی درختان طی خواهید کرد. همچنین ایستگاه شماره پنج در مسیر راه شما خواهد بود که با آن منظره‌ی زیبایی که برایتان به همراه خواهد داشت، جایی عالی برای استراحت است.

جالان لینتانگ

این مسیر کمی از نظرها پنهان مانده و با این که راهی نسبتا ساده برای پیاده‌روی به بالای تپه است، اما خلوت‌تر از دیگر گزینه‌هاست و آرامش بهتری را در این راه زیبا برایتان به همراه خواهد داشت. البته راهی که از جالان لینتانگ شروع می‌شود، چند پیچ دارد که شما باید طبق نشانه‌ها و تابلوهایی که در نظر گرفته شده، راه را طی کنید.

 

شب‌گردی در پنانگ پایتخت غذاهای خیابانی جهان

باغ گیاه شناسی

شاید خیلی از کسانی که حتی چندین بار به پنانگ سفر کرده و از باغ گیاه شناسی دیدن کرده‌اند، ندانند که مسیر باغ گیاه شناسی در نهایت به بالای تپه‌ی پنانگ ختم می‌شود. البته قبل از این که مسیر را آغاز کنید، در نظر بگیرید که این راه برای کسانی که اضافه وزن دارند مناسب نبوده و کمی سخت است. البته محل‌های بسیار عالی با مناظر زیبایی در طول راه وجود دارد که شما می‌توانید در آن‌ها به استراحت پرداخته و یک پیاده‌روی عالی و مفرح را برای خود رقم بزنید.

رسیدن به بالای تپه‌ی پنانگ

در بالای این تپه چندین محل برای اتراق کردن و تماشای منظره‌ی پنانگ وجود دارد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم، حتی اگر پیاده‌روی به بالای تپه را در برنامه‌های خود ندارید، حتما از فونیکولار استفاده کرده و یک بار هم که شده در سفر به پنانگ در مالزی به بالای تپه بروید.

۱۴ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 29 خرداد 1400)

نظرات کاربران