راهنمای پیاده‌روی و صعود در پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
راهنمای پیاده‌روی و صعود در پنانگ

به جرات می‌توان گفت جایی در مالزی نیست که از موهبت‌های طبیعی زیبا برخوردار نباشد. در هر جایی از این کشور که باشید همیشه می‌توانید چیزهایی برای گردش و کاوش پیدا کنید. پنانگ از نقاط توریستی جذابی است که طیف وسیعی از فعالیت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر از طبیعت دوستان اهل گردش هستید، سفر با تور مالزی و پنانگ موقعیت‌های خوبی با مناظر زیبا در اختیار شما قرار می‌دهد تا روز شگفت‌انگیزی را در کنار دوستان و خانواده تجربه کنید. بیایید با هم نگاهی به بهترین مسیرهای پیاده‌روی بیاندازیم.

 

 

پارک ملی پنانگ

با این که این پارک ملی کوچک‌ترین نوع خود در مالزی است اما شما طی گردش در این فضای سبز اصلا این موضوع را حس نخواهید کرد. در اینجا دو مسیر پیاده‌روی وجود دارد که می‌توانید هر کدام بیشتر با شما سازگار بود را انتخاب کنید و پیش بگیرید. مسیر ساده‌تر ساحلی شما را به سمت ساحل میمون هدایت می‌کند. در این قسمت شن و ماسه‌های روشن، سایه درختان گرمسیری و صدای آهنگ کافه‌ای کوچک انتظار شما را می‌کشد. مسیر جنگل اما پرتراکم‌تر و صعود به آن از شیب بیشتری برخوردار است. شما در این مسیر از جنگل پانتای کراچوت که به ساحل لاک پشت شناخته می‌شود، عبور می‌کنید و به پناه‌گاه واقعی لاک پشت‌ها می‌رسید.

 

 

 پارک ملی پنانگ

 

 

آدرس: George Town, Penang, 11050, Malaysia

تلفن: +6048813530

 

 

پارک اکو جنگل تلونک باهانگ

این پارک جنگلی که حدود ۸۰ هکتار مساحت دارد در نزدیکی ۲۴ کیلومتری از مرکز شهر جورج تاون واقع شده است. این پارک که مکانی خانوادگی و جذاب شناخته می‌شود یک شبکه مسیر پیاده‌روی نیز ارائه می‌دهد. در این پارک شما می‌توانید از جایگاه‌های کمپینگ، آبشارهای کوچک و میز و صندلی‌های پیک‌نیک استفاده کنید. شما می‌توانید در این مسیرهای شبکه‌ای پیاده‌روی گردش کنید و از تسهیلات گردشی بهره ببرید، در جایی مناسب اطراق کنید و از هوای خنک و دل‌انگیز پارک استفاده کنید.

 

 

 پارک اکو جنگل تلونک باهانگ

 

 

آدرس: Lorong Rimba, Teluk Bahang Tanjung Bungah, Pulau Pinang, 11050, Malaysia

 

 

تپه پنانگ

پیاده‌روی‌تان را از دروازه ماه در باغ‌گیاه شناسی شروع کنید. این گردش دل‌انگیز حدود ۳ ساعت طول خواهد کشید که طی آن احتمالا برای راحتی در بالا رفتن نیاز به تجهیزات کوه‌نوردی داشته باشید. سعی کنید وسایلی همچون چراق قوه، اسپری حشره و قمقمه آب را به همراه داشته باشید. اگر نمی‌خواهید حین غروب آفتاب و پس از تاریکی در جنگل بمانید توصیه می‌کنیم صبح زود گردش‌تان را آغاز کنید.

 

 

 تپه پنانگ

 

 

آدرس: Bukit Bendera, Penang, Malaysia

 

 

بوکیت جامبول

اگر می‌خواهید سفری کوتاه به ارتفاعات داشته باشید بوکیت جامبول جایی‌ست که باید به آن بروید. تمام زمانی که طول می‌کشد تا به بالا برسید حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد که آن هم با سنگ‌های صاف و مسطح پوشیده شده است. این مسیر در بین خانواده‌ها و گروه‌های کوچک دوستانه بسیار محبوب است. دلیلش هم واضح است زیرا هم مسیر کوتاه است، هم مناظر آن بسیار دیدنی و زیبا هستند و هم دارای سرویس بهداشتی تمیزی است تا بازدیدکننده‌ها مخصوصا خانواده‌های دارای فرزند گردشی راحت را تجربه کنند.

 

 

 بوکیت جامبول

 

 

آدرس: Lintang Bukit Jambul 1, Bj Cove Bayan Lepas, Pulau Pinang, 11900, Malaysia

 

 

باغ گیاه‌شناسی پنانگ

این باغ گیاه‌شناسی که به باغ آبشار نیز شناخته می‌شود از طیف گسترده‌ای از گل و گیاهان زیبا و رنگی پوشیده شده است. این باغ خیلی مسیرهای پیاده‌روی حرفه‌ای حرفه‌ای ندارد اما از مکان‌های مهم قدم زدن و گردش بین مردم محلی و تمرین تای چی شناخته می‌شود. به طور کلی این باغ ۱۲ منطقه مجزا را ارائه می‌دهد که بی‌شک برای طبیعت دوستان عاشق گل و گیاه فرصت بی‌نظیری برای پیاده‌روی و کاوش شمرده می‌شود.

 

 

 باغ گیاه‌شناسی پنانگ

 

 

آدرس: 673A Jalan Kebun Bunga, Pulau Tikus George Town, Pulau Pinang, 10350, Malaysia

تلفن: +6042264401

 

 

پارک جوان

با این که اسم این پارک جوان است اما اینجور نیست که فقط مختص به جوانان باشد. پارک جوان از بخش‌های مختلفی همچون یک پارک آبی کوچک با چشمه‌های دوست داشتنی کودکانه، یک پارک اسکیت در اندازه متوسط و یک مسیر بازتاب شناسی مفرح تشکیل شده است. اگر دوست داشتید می‌توانید مسیر پیاده‌روی‌تان را از اینجا شروع کنید و تا تپه پنانگ ادامه دهید.

 

 

 پارک جوان

 

 

آدرس: Persiaran Kuari, Pulau Tikus George Town, Pulau Pinang, 10450, Malaysia

 

 

ایر ایتام دام

این منطقه که یک مخزن ذخیره آب در ارتفاع ۲۱۳ متری از سطح دریا شناخته می‌شود با هوای به شدت تمیز و دل‌انگیزش می‌تواند جایگزین خوبی برای پارک جوان و پارک‌های گیاه‌شناسی شلوغ و پربازدید باشد. تنها نکته‌ای که باید در خصوص این منطقه سرسبز بدانید اینست که هوا معمولا گرم است و شما حتما باید همراه خود کلاه و آب داشته باشید. تنها در این صورت است که می‌توانید گردشی دوست داشتنی را تجربه کنید.

 

 

ایر ایتام دام 

 

 

آدرس: Jalan Balik Pulau, George Town, Pulau Pinang, Malaysia

تلفن: +6045096509

۱۸ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران