راهنمای سفر از کوالالامپور به پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
راهنمای سفر از کوالالامپور به پنانگ

کوالالامپور توریستی‌ترین شهر مالزی پایتختی بسیار شلوغ و پر همهمه است که هر چقدر هم جذاب باشد، اما حس دور شدن از زندگی شلوغ مدرن را نخواهد داد. برای بازدید از جایی آرام‌تر ما پنانگ را پیشنهاد می‌کنیم. در تور مالزی می‌توانید به پنانگ سفر کنید و از نقاشی‌های دیواری زیبا و غذاهای خیابانی فوق‌العاده خوشمزه ارزان امتحان کنید. مخصوصا این که در سال ۲۰۰۸ پنانگ به ثبت میراث جهانی یونسکو رسید و دلیلی عالی برای بازدید جورج تاون در مالزی به دست داد. در اینجا به شما می‌گوییم چطور از کوالالامپور به پنانگ بروید.

 

چرا باید به پنانگ بروید

با حدود ۱۶۳۶ کیلومتر مربع پنانگ یکی از پرجمعیت‌ترین ایالت‌های مالزی است. اما می‌دانید چرا این ایالت تا این اندازه محبوب است؟ دلایل زیادی نقش دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به غذاهای خوشمزه پنانگ (ارزان، متنوع، دسرها و کیک‌های هویج)، هنر خیابانی (نقاشی‌های دیواری در خیابان‌های پنانگ و جورج تاون) و همچنین صحنه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد. در کنار تمام این‌ها پنانگ به عنوان یک مقصد ساحلی گرمسیری طرفداران زیادی داشته و تابستان‌ها تبدیل به مقصد اول ساحل دوستان می‌شود.

 

آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی کوالالامپور

چه چیزهایی باید بدانید

تا زمانی که از ایالت دیگری به پنانگ (حتی از شرق مالزی) سفر می‌کنید، به ویزا نیازی ندارید. در حقیقت، سفر از کوالالامپور به پنانگ بسیار آسان است، و روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. اما آنچه که باید از آن آگاه باشید این است که چه زمانی به پنانگ سفر کنید. فستیوال‌های جذاب پنانگ از جمله جشنواره سالانه جورج تاون (آگوست)، جشنواره ادبیات جورج تاون (نوامبر) و جشنواره جاز پنانگ (دسامبر) است. اگر می‌خواهید هزاران پنانگی را ببینید که برای روزهای مهم خود آماده می‌شوند و تدارکات زیادی می‌بینند پس زمان سفر خود را عاقلانه‌تر برنامه‌ریزی کنید. حتی برای افرادی که طرفدار بالن‌های عظیم و غول پیکر هستند جشنواره سالانه Hot Air Balloon Fiesta وجود دارد که افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

اما برای رسیدن به پنانگ از چه روش‌هایی می‌توان استفاده کرد؟ همانند اکثر نقاط دنیا، راه‌های رسیدن به آن متنوع بوده و هر کدام مختصات و شرایط خاص خودشان را دارند. بنابراین تصمیم این که کدام روش برای شما بهتر است مستقیما به خود شما و محاسبه هزینه‌هایتان بستگی دارد.

از پرواز ارزان استفاده کنید

اگر برنامه دارید از هواپیما برای رسیدن به پنانگ استفاده کنید، بهترین انتخاب شما AirAsia است که هزینه پرواز با آن حدود ۵۰ دلار تمام می‌شود. از آنجایی که پنانگ یک مقصد داخلی محسوب می‌شود مالزیایی‌ها برای سفر به پنانگ از کارت شناسایی خود استفاده می‌کنند اما شما به عنوان یک خارجی باید پاستورت خود را ارائه دهید. اگر زمان کم و بودجه محدودی دارید ما این پرواز را به شما توصیه می‌کنیم.

 

۶ کاری که در سفر به پنانگ باید انجام بدهید

با قطار ETS سفر کنید

سرویس قطار الکترونیکی ETS که توسط شرکت ملی راه آهن Keretapi Tanah Melayu اداره می‌شود، پنج بار در روز مسیر بین KL Sentral تا Penang Butterworth را طی می‌کند. شما با استفاده از این سرویس حمل و نقل سریع و راحت، می‌توانید بین کوالالامپور و پنانگ را طی کرده و سفری بسیار آرام با امکان تماشای مناظر دیدنی را تجربه کنید. بسته به تعداد متوقف‌ها حدودا سفر بین این دو مقصد با قطار برقی ۴ ساعت به طول می‌انجامد. قیمت بلیط برای هر نفر ۵۹ رنگیت معادل ۱۴ دلار است. اگر فرصت کافی برای طی این مسیر و تماشای مناظر بیرون قطار را دارید این روش را به شدت توصیه می‌کنیم زیرا می‌توانید از روستاهای سنتی و نخلستان‌ها دیدن کنید.

سوار اتوبوس شوید

اگر به دنبال سفری مقرونه به صرفه هستید و الویت شما مدیریت هزینه‌هاست، استفاده اتوبوس بهترین گزینه است حتی اگر سفرتان ۴.۵ ساعت طول بکشد. شما به راحتی می‌توانید سفری راحت را با تنها ۱۰ دلار تجربه کنید و اگر بخواهید کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید صندلی‌های تخت‌شو و نگه‌دارنده پا را با سوار شدن در اتوبوس‌های لوکس‌تر به دست بیاورید. ما به شما شرکت اتوبوس‌رانی Aeroline را توصیه می‌کنیم که بلیط‌های آن برای هر بار سفر یک طرفه ۶۰ رنگیت یعنی ۱۵ دلار است. اتوبوس‌ها عموما از ترمینال (Bersepadu Selatan TBS)  یا ایستگاه راه آهن قدیمی KTM عزیمت می‌کنند و وارد پایانه اتوبوس Sungai Nibong می‌شوند. در این بین راننده‌های این اتوبوس‌ها در مسیر هر جایی که مهمانان درخواست کنند هم توقف می‌کنند.

شما می‌توانید بسته به زمان و بودجه‌ای که در اختیار دارید بهترین شیوه سفر بین این شهر را برای خودتان مشخص کرده و به راحتی به سفری رضایت‌بخش را تجربه کنید.

 

راهنمای سفر مجردی به پنانگ

۰۷ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران